Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

VW Touareg 3.0 TDI: Кой е шефът

10.09.2018 15:46

Тест на новия флагман в продуктовата гама на Volkswagen

Новото издание на Touareg е един забележителен автомобил - поради ред причини. Първата и може би основната сред тях е обстоятелството, че занапред пълноразмерният SUV се превръща във върхов за портфолиото на марката от Волфсбург, тоест синтезира най-доброто, на което е способна компанията. Най-доброто както гледна точка на предлаганите технологии, така и що се отнася до качеството, комфорта, функционалността, динамиката. Накратко - най-доброто от най-доброто. И това напълно закономерно завишава и без друго високите очаквания към модел от ранга на Touareg.

Самоуверена визия

Удължената с почти осем сантиметра дължина на каросерията при запазено междуосие от 2893 мм придават на новото издание по-динамични пропорции. Мускулестите форми на автомобила си кореспондират успешно с изобилстващата от хромова украса предна част, която по категоричен начин успява да изпъкне сред тълпата и откроява Touareg сред немалкото му конкуренти във висшия SUV сегмент. Това, което може да се каже за външния и вътрешния дизайн, всъщност олицетворява и цялостната еволюция в характера на автомобила - ако досегашният модел залагаше на типичната за марката дискретност и сдържаност, съчетани с пословичен перфекционизъм към детайлите, новият Touareg държи да направи впечатление със своето присъствие и да подчертае имиджа на своя притежател.

Именно в тази посока гледат и основополагащите промени в интериора на новия Touareg. По-голямата част от арматурното табло вече е заета от екрани, като 12-инчовият дисплей на контролните прибори зад волана е вграден под една обща повърхност с 15-инчовия мултимедиен терминал, разположен върху леко обърнатата към водача централна конзола. Класическите бутони и прибори на таблото са сведени до минимум, а управлението на функциите се осъществява чрез големия сензорен екран в средата. За първи път моделът се предлага по желание и с Head-up дисплей, който концентрира най-важната информация в цветна широкоекранна картина с висока резолюция в непосредственото зрително поле на водача. На индивидуални настройки и запаметяване подлежат както показанията на таблото, така и на Head-up дисплея, а избраната конфигурация се активира автоматично при свързване на индивидуалния контактен ключ. Постоянната свързаност с глобалната мрежа е налице също както и целият съвременен арсенал за връзка с личното мобилно устройство – от Mirror Link и панела за индуктивно зареждане до Android Auto. На този фон е излишно да изброяваме цялото изобилие от електронни системи за асистенция, сред които не липсват дори авангардни акценти като Nightvision с инфрачервени сензори за опасности край пътя и матрични LED фарове.

Впечатляващи възможности на и извън пътя

Touareg III се предлага в стандартен вариант със стоманени пружини и с допълнителна пневматична система с многостепенно регулиране на клиренса, която в зависимост от условията спомага за повишаване на проходимостта, за подобряване на аеродинамиката или за улесняване на достъпа до товарното отделение, чиято вместимост е увеличена с повече от сто литра. Много ефикасна мярка за оптимизация на поведението на големия SUV са и активните стабилизатори с електромеханично задействане за минимизиране колебанията на каросерията в завой и съответно за постигане на по-голям ход на колелата и по-добър контакт с терена при преодоляване на големи неравности. Системата се захранва от суперкондензатори в отделна мрежа с напрежение 48V. Богатият набор от възможности за настройка на ходовата част, задвижването и електронните системи, както и регулирането на клиренса при версиите с пневматично окачване позволяват постигането на изключително сериозни възможности за справяне с трудни предизвикателства в пресечен терен - стига, разбира се, човек да е склонен да подложи подобна великолепна машина на подобен род експерименти. Поне толкова забележителен е и комфортът при пътуване, който е достоен за лимузина от висш клас.

Трилитровият дизелов V6 на новото издание демонстрира солидна тяга - наличието на въртящ момент от 600 Нм още при 2300 об./мин помага на деветстепенния автоматик почти да елиминира усещането за тегло над два тона и да осигури много завидна динамика. Между другото, при разумен стил на каране Touareg може да се похвали и с почти необикновено нисък за автомобил с подобни параметри разход на гориво - средният разход на разполагащия с 286 конски сили 3.0 TDI е около осем на сто.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мелания Йосифова, VW

Коментари
comments powered by Disqus