Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Fiat Bravo

1
1
2584051877
Туит

Предлаганият само като модел с четири врати наследник на Stilo се представя значително по-добре от предшественика си.

През 2007 година Fiat Bravo (моделна линия 198) замени малко скучноватия Stilo, но пък запази платформата му. Разработеният от Magna Steyer модел Bravo се предлага само с четири врати и голям заден капак.

Двигател: Базовият двигател с 90 к.с. с атмосферно пълнене е икономичен, но не и темпераментен. Доста повече динамика има в бензиновите агрегати T-Jet с мощност 120, 140 и 150 к.с. Увеличението на разхода на гориво в нормални граници, а реакцията им е спонтанна още от ниските оборотни режими. За хората, които пътуват много, по-препоръчителни са дизеловите мотори. До 2008 година се предлага 1,9-литров агрегат с мощност от 120 и 150 к.с. След това предложенията включват 1,6-литров (90,105 и 120 к.с) и двулитров със 165 к.с. Не се предлага автоматик с преобразувател на въртящия момент, а автоматизираната механична трансмисия не е препоръчителна.

Каросерия: Fiat Bravo не блести с гъвкавостта си и освен сгъваща се задна седалка няма да откриете нещо по-съществено. За сметка на това багажният обем е относително голям със своите 400 л. Преди покупка е добре да проверите долните части на вратите и задния капак за ръжда – в Германия това важи в голяма степен за автомобилите, които са купувани като нови от реимпорт.

Изработка: В интериора могат да бъдат открити качествени материали и грижливо сглобяване. Графиката на контролните уреди е приятна, но дълбокото им разположение малко затруднява погледа към тях.

Безопасност: В краштеста на Euro NCAP Fiat Bravo постига пет звезди, а и по отношение на оборудването за безопасност няма от какво да се срамува – серийно за всички модели се предлагат седем въздушни възглавници и ESP. Ако купувате от Германия автомобил, който като нов е дошъл от реимпорт, трябва да внимавате дали има ESP и какво е положението с въздушните възглавници.

Ходова част: За съжаление, Fiat Bravo е наследил елементите на ходовата част от предшественика си. Окачването понякога трополи, сервоуправлението не е прецизно, но пък предлага режим City, който значително намалява усилието и облекчава водача при паркиране и маневриране.

Кой двигател ви препоръчваме

Базовият двигател с 90 к.с. няма достатъчно сила за Fiat Bravo. Бензиновите турбомотори доставят удоволствие и това естествено важи в най-голяма степен за версията със 150 к.с., който се задоволява с приличните 9 литра гориво на 100 км. Често пътуващите е по-добре да изберат дизеловия мотор със 120 к.с., който е добро съчетание от динамика и разход (около 7 литра на 100 км). Предлагането на употребявани Fiat Bravo е богато, като две трети са дизелови. Доста двигатели са снабдени с LPG уредби, които обаче не са заводско оборудване на Fiat.

Спецификации на двигателите на Fiat Bravo
От коя година да е моделът

Базовият двигател с 90 к.с. няма достатъчно сила за Fiat Bravo. Бензиновите турбомотори доставят удоволствие и това естествено важи в най-голяма степен за версията със 150 к.с., който се задоволява с приличните 9 литра гориво на 100 км. Често пътуващите е по-добре да изберат дизеловия мотор със 120 к.с., който е добро съчетание от динамика и разход (около 7 литра на 100 км). Предлагането на употребявани Fiat Bravo е богато, като две трети са дизелови. Доста двигатели са снабдени с LPG уредби, които обаче не са заводско оборудване на Fiat.

Кое ниво на оборудване е подходящо

Базовият вариант Active не е достатъчно оборудван, като климатичната система и радиото се доплащат. Затова най-добрият компромис е вариантът Dynamic, в който те са серийни. Не е препоръчителна неудобната като управление навигационна система на Fiat. В този случай е по-добре да се използва външна навигация.

Каква е цената

Един употребяван Fiat Bravo с голям пробег може да бъде купен за около 4000 евро. Препоръчителни са моделите за около 8000 евро. Ако искате дизел, трябва да приготвите около 10 000 евро.

Цени на Fiat Bravo в Германия
Колко е надежден

Според специалистите от Dekra шикозният наследник на Fiat Stilo се представя по-добре от предшественика си по всички показатели. Все пак при покупка трябва да се прегледат лагерите и елементите на окачването. Като цяло обаче компактният представител на Fiat не страда от някакви значими проблеми и стабилно се позиционира в зелената зона на скалата.

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    (на средно ниво)
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    (на средно ниво)
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари

Стан
Ще споделя моят опит без да коментирам. 1.4 GPL Dynamic 2010 закупена 2014 на 240 000 км. - Почти счупено вътрешно дясно каре - 150лв, може да се комбинира само каре с чашка от старата генерация - 30лв+50лв. Това е проблем на повечето екземпляри ако не се следи за греста в тях. - 4 газови инжектора - 480лв. Но животът им е 200 000км, така че е напълно приемливо - изпуснал заден амортисьор - 40лв. По принцип всички са за смяна (на около 50% са) но ще покарам още така до лятото - Съединител с износени пружини. Усеща се луфта при подаване и отнемане на газ, но дори и това може би е резултат от почти счупеното каре и вибрациите от дълго време. Иначе феродото има все още живот. - Окачването няма проблеми, освен в че горното захващане на всички амортисьори се чуват шумове при неравности, което не е точно повод за притеснение, а по-скоро фабричен дефект (чувал съм го и от други хора) - Радиото наистина има бъгове, но са редки и с рестарт се оправя. Основно се случва ако го е напекло слънцето -Газовата бутилка е на мястото на резервната гума и е 50 литра (побира 42) Наистина удобно за дълъг път. Резервна гума не се предлага. -Газовото може да се чете по OBD (както и всичко останало) с адаптер за 16лв и софтуер за смартфон. - 90к.с. са наистина малко за това купе, но ако икономията е важна, това е добър избор - за данъци, застраховки и поддръжка. Разходът е 8-10л/100км газ - Блутут-а не се свързва с всички телефони, но с ъпдейти нещата се подобряват. Единствено не мога да чета SMS-и в момента. Хендсфрито е ок. Както казах не коментирам дали ми харесва или не. Просто споделям. Безаварийна на всички!

comments powered by Disqus