Още като нов, този модел беше един от най-достъпните представители на SUV класа. Затова и няма нищо чудно, че на вторичния пазар Hyundai Tucson отново се явява като едно от най-изгодните предложения.
Произвежданият между 2005 и 2010 година Hyundai Tucson е в голяма степен идентичен с техниката на модела Sportage на Kia.
Двигател: Който търси на първо място изгоден SUV, е най-логично да се насочи към достатъчно мощния двулитров бензин със 141 к.с. V6 моторът със 175 к.с. и четиристепенна автоматична трансмисия прави впечатление по-скоро с големия си разход, отколкото с някакъв особен темперамент. Подобно на повечето SUV, дизелът е най-доброто решение и при Hyundai Tucson. Двулитровата машина обаче среща известни затруднения с 1,6-тонното тегло на автомобила, така че по-добрият избор е мощния вариант със 140 к.с., предлаган във версии с предно или двойно предаване.
Каросерия: Hyundai Tucson радва с висока позиция на седене, достатъчно място в салона и с гъвкаво вътрешно пространство. Задните седалки се сгъват лесно, а подът на товарния отсек остава равен. За транспортиране на по-дълги предмети е предвидена и възможност за сгъване на облегалката на мястото до водача. Добрият обзор и опростената ергономия също са сред плюсовете на модела.
Изработка: Вложените в интериора материали не изглеждат особено качествени. Седалищните чести на креслата отпред са прекалено къси.
Безопасност: Шестте въздушни възглавници са серийни за Hyundai Tucson още от февруари 2005 година, също както и ESP. за съжаление обаче именно отнасящите се до сигурността системи като спирачките, въздушните възглавници и светлините често показват повреди. При краштеста на Euro-NCAP Hyundai получи четири от пет звезди.
Кой двигател ви препоръчваме
Hyundai Tucson с предно задвижване и базов четирицилиндров бензинов мотор държи изгодни цени и е препоръчителна покупка. Бъдещите притежатели на такъв модел обаче трябва да са наясно, че разходът е над 10 л/100 км. Дизелът със 113 к.с. харчи с около две на сто по-малко, но не е особено темпераментен. Предлаганият с предно или двойно предаване дизелов мотор със 140 к.с. е най-енергичен със своя максимален въртящ момент от 305 Нм.
От коя година да е моделът
ESP става стандарт при всички модели от февруари 2005 година. Който търси дизел, най-добер да се насочи към двулитровия common rail мотор със 140 к.с., който се появи през 2006 година. По същото време семплият интериор беше леко освежен.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Базовият модел е доста добре екипиран с релси за багаж на покрива, алуминиеви джанти и централно заключване. Климатикът, отопляемите външни огледала и бордовият компютър обаче стават серийни едва при моделите с двойно предаване. Комфортният пакет включва климатроник, кожен салон, отопляеми седалки и други екстри.
Каква е цената
Цените започват от около 6000 евро, бензинов Hyundai Tucson с предно предаване от 2008 година може да се купи за около 10 000 евро. Тригодишен дизел със 140 к.с. и двойно задвижване върви около 18 000 евро.
Колко е надежден
Експертите на Dekra твърдят следното: Със своето надеждно работещо двойно предаване Hyundai Tucson е еднакво добре прегоден както за нормални пътища, така и за по-леки пресечени терени. Богатото на пръв поглед оборудване за безопасност обаче не е достатъчно надеждно. Специално при автомобили с по-голям пробег експертите на Dekra често откриват проблеми с въздушните възглавници. Честите дефекти в областта на светлините и спирачките допълват картината на модела.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-зле от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(по-зле от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(на средно ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
daniela aleksandrova здравей те.искам да попитам нещо.имам хюндай тусон 2005 година дизел 113к.с.имам печка но немога да я запаля.имам и дистанционно но като го натисна ми изписва че не открива.има ли копче или някакъв дръг начин за палене.благодаря.
daniela aleksandrova
здравей те.искам да попитам нещо.имам хюндай тусон 2005 година дизел 113к.с.имам печка но немога да я запаля.имам и дистанционно но като го натисна ми изписва че не открива.има ли копче или някакъв дръг начин за палене.благодаря.