Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Volkswagen Eos

Туит

Който търси надежден и годен за целогодишна употреба кабриолет, вероятно ще остане доволен от Volkswagen Eos. Моделът обаче не е лишен от някои слабости.

Откакто през 2006 година VW пуснаха в продажба Eos, те за пореден път закъсняха с реакцията си. Това обаче по никакъв начин не попречи на пазарния успех на модела: той скоро се превърна в най-продавания кабриолет в родината си.

Двигател: Основа за създаването на този кабриолет с метален сгъваем покрив е платформата на Golf V, от който са заимствани и двигателите. При пазарния дебют на модела той се предлага с един дизелов 2.0 TDI (140 к.с.) и четири бензинови двигатели (1.6 FSI със 115 к.с., 2.0 FSI със 150 к.с., 2.0 TFSI с 200 к.с. и V6 с 250 к.с.). През 2009 година 3,6-литровият V6 с 260 к.с. замени своя малко по-слаб предшественик, двулитровият TFSI оттогава генерира 210 к.с., а 1.4 TSI се предлага в изпълнения със 122 и 160 к.с. Специално при TSI двигателите внимателно трябва да се провери редовната смяна на консумативи, тъй като те са склонни често да създават проблеми с ангренажните ремъци.

Каросерия: През зимата купе, през лятото кабриолет: Volkswagen Eos действително е абсолютно годен за целогодишна употреба. Благодарение на интегрирания стъклен люк на покрива, човек може да се радва на повече свеж въздух в купето дори извън сезона на кабриолетите. Уви, конструкцията на покрива не е лишена от недостатъци. Специално през първите години на производството си Volkswagen Eos показваше слабости в уплътненията. VW взеха мерки и проблемът се смята за решен след 2008 година. Въпреки това обаче, проверката на уплътненията не е излишна. Веднъж започнал да се втвърдява, материалът, от който са напревени, лесно започва отново да пропуска вода и влага. Багажникът побира 380 литра при затворен и 205 литра при отворен покрив, мястото на задните места е доста ограничено.

Изработка: Проблемите с уплътненията водят със себе си както течове в купето, така и дразнещи шумове.

Безопасност: ESP и четири въздушни възглавници са серийни. Срещат се изолирани случаи на дефектни въздушни възглавници. При прегледите на Dekra повредите по спирачната система се срещат по-рядко от средното за класа ниво.

Ходова част: Тук Volkswagen Eos успява да блесне с комбинация от добър комфорт и пъргава водимост. Проблемите в тази област са рядкост.

Кой двигател ви препоръчваме

Предлаганият отначало 1,6-литров базов бензинов мотор със 115 к.с. се справя малко трудно с високото тегло на Eos, но е надежден. 1.4 TSI е много по-темпераментен, като версията със 122 к.с. е достатъчна за всекидневна употреба. Стига всичко с ангренажната верига да е наред, четирицилиндровите мотори рядко създават проблеми. Който иска повече динамика, ще хареса двулитровия TSI. TDI моторът със същата кубатура впечатлява с изобилна тяга и нисък разход, но трудно оправдава по-високата си цена.

Спецификации на двигателите на Volkswagen Eos
От коя година да е моделът

При по-ранните екземпляри често се наблюдават проблеми с уплътненията на покрива и люка, които се смятат за решени едва след 2008 г. Затова към колкото по-нов екземпляр се насочи човек, толкова по-добре. В рамките на фейслифта от началото на 2011 година, VW промениха стилистиката на модела.

Кое ниво на оборудване е подходящо

Серийното оборудване е доста богато. Все пак наличието на кожени тапицерии прави прекараното време в автомобила доста по-приятно. Климатроникът също е нещо, което не бива да липсва.

Каква е цената

Голямото предлагане смъква нивото на цените. Модели от първите серии вече се намират за 10 000 евро. Най-изгоден за поддръжка е вариантът 1.4 TSI (122 к.с.). При TDI високите разходи по поддръжката са сериозен недостатък.

Цени на Volkswagen Eos в Германия
Колко е надежден

Експертите от Dekra твърдят следното: Volkswagen Eos се доказва като надежден модел и при прегледите на Dekra се представя на по-добро от средното равнище. При автомобили с по-голям пробег се срещат неправилно настроени светлини и проблеми с въздушните възглавници. Eos успява да се класира като един от добрите представители на своя клас.

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    (на средно ниво)
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    (по-добре от средното ниво)
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари
comments powered by Disqus