Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi A6 Allroad 55 TDI, Mercedes E 400 d All-Terrain: Тест

28.01.2022 01:55

Два големи комби модела от висок клас, готови на всичко

Тези повдигнати комбита от горния сегмент на средния клас имат амбицията да се справят блестящо с всякакви шосета и терени, което би ги превърнало в интелигентна алтернатива на SUV моделите. Дали обаче Audi A6 Allroad и Mercedes E All-Terrain притежават заявените качества? 

Наясно сме, че буквалното тълкуване на едно название невинаги е коректно и трябва да се избягва – например универсалното лепило всъщност не е универсално. Но пък лепи много неща. И ако един автомобилен модел твърди с името си, че е подходящ за всякакви пътища (Allroad), а конкурентът му – дори за всички терени (All-Terrain), това все пак е едно обещание. Съответно както Audi A6 Allroad Quattro, така и Mercedes E All-Terrain, би трябвало да са мечтата на всеки пътешественик. 

Това, което отначало звучи като ръсени на едро маркетингови суперлативи, може пък не е чак толкова скарано с действителността. Тук имаме две комбита от горния сегмент на средния клас, които по начало носят в своята ДНК сериозни гени за всестранни качества. Така че ако въоръжим тези транспортни средства с мощни дизелови задвижващи агрегати с нисък разход и невероятно дълъг автономен пробег, опънем под каросерията система за двойно предаване, а самата нея повдигнем с няколко сантиметра, резултатът вече ще покрива много от идеите, родени от страстта към приключения. 

Както виждате, за нашите снимки специалистите по всичко бяха принудени да газят из вирове и локви, да се катерят по черни планински пътища и по трасета, настлани с нестабилен чакъл. Това не е проблем за специалните комбита, понеже и двете притежават пневматично окачване с необходимото ноу-хау. Офроуд режимите повишават не само сцеплението, но и пътния просвет – с 3,5 до 4,5 сантиметра. В добавка към това дисплеите ви информират за наклона при изкачване и спускане в модела на Mercedes, както и за ъгъла на завъртане на волана в машината на Audi.

Това е израз по-скоро на определени желания, отколкото на възможности – поне в сравнение с моделите, способни да се катерят като диви кози. Но пък 4x4 уменията на двата автомобила напълно покриват потребителското поведение на типичния собственик на SUV – без недостатъци като голямото тегло и високата каросерия. 

Повдига се само когато е необходимо

В своя клас Allroad и All-Terrain са интелигентни алтернативи на SUV моделите с голям просвет, понеже разстоянието между корпуса и терена се увеличава само в специални случаи. При всекидневните пътувания обаче техните каросерии почти не надвишават тези на родоначалниците им – обикновените комбита. 

В сравнение с модното високо седене над пътя гориво пести не само по-малката челна площ, но и по-ниското тегло. Независимо че двата шестцилиндрови агрегата благодарение на 700-те си нютонметра са в състояние да преместват цели планини от ламарина, мощните машини са по-икономични, когато остават доста под нивото на възможностите си – а комбитата отначало се втурват мощно напред, за да поддържат след това скоростта с басово мъркане при по-ниски обороти и още по-ниско натоварване. 

Така могат да се постигнат средни разходи около шест литра на 100 км. С точно тези двигатели, които зле информирани пропагандисти са заклеймили като смърдящи замърсители. При това от крайните тръби на изпускателните уредби излиза почти само лишен от миризма въглероден двуокис; миризливите азотни окиси са отстранени в Euro 6d катализаторите до почти неоткриваеми нива. Това са доказали тестове на auto motor und sport с многобройни дизелови модели на Audi и Mercedes

Не само онези, които биха искали да теглят ремарке, ще се зарадват на проявяващата се отрано и сякаш никога непресъхваща теглителна сила; дори с пълен екипаж и пълен товар двете комбита с лекота щурмуват всяка планина. Както е по традиция, товарният отсек на Т-модела побира значително повече от този на Avant. Същото важи и съответно за All-Terrain и Allroad.

Освен това в раздела за каросерии Mercedes печели точки и за по-големите кутии за багаж под товарния под, за сгъваемата кошница за покупки и по-добрия обзор назад. Действително значителна обаче е преднината по критериите управление на фунциите и контролни уреди. 

С какво тук Mercedes е по-добър от Audi? Например с така наречената добавена реалност в рамките на навигационната система. При нея образ от камерата покрива пътя на централния монитор, а системата поставя върху него стрелки за посока; така става все по-малко вероятно да се изгубим. А също и с бутони – например за климатика и за главните менюта на инфо-развлекателната система. 

При Allroad всяко нещо иска да го въведете чрез докосване, което значително отклонява вниманието от пътя. Въпреки че гласовото управление често помага, то далеч не разбира толкова много команди, колкото неговият аналог в All-Terrain, чиято по-добра компетентност носи точки в оценката за мултимедия в раздела за комфорт 

Като споменахме комфорт – и този Mercedes го превръща в своя главна тема. Пневматичното окачване, трикамерно отзад и двукамерно отпред, заедно с адаптивните амортисьори са взели страха на всички неравности и те се смаляват до незначителност. Независимо от това ходовата част сякаш засмуква порите по асфалта и описва наученото от контакта чрез усещането от волана. 

Сякаш на сън, All-Terrain плува над пътя, реагирайки на вълните по настилката с небрежната лекота, с която взема завоите, а по правите отсечки на аутобана се ориентира единствено към хоризонта. Колко бързо ще стигне до целта, изглежда, е предимно въпрос на настроение, а не толкова израз на някакви технически граници. Моделът на Mercedes е обгърнат от спокойствие, което на някои може да се стори перфекционистки хладно – понеже в потока на шофирането няма какво да бъде коригирано. 

В комбито на Audi се крие повече живот – поне ако, подобно на тестовия автомобил, е оборудвано с управление на четирите колела (1900 евро) и блокируем диференциал (1500 евро), както и с 20-цолови гуми (2200 евро). Всичко това, както отдавна знаете, в сравнителните тестове добавяме към участващата в оценките базова цена, понеже тези опции носят на Allroad потенциални предимства. 

При това любопитно е, че разликите са измерими главно при спирането, а не толкова при напречната динамика – Quattro изпълнява малко по-бързо двете смени на лентата, близо до граничната скорост поднася със задната и трамбова с предната част. В отслабена форма тези тенденции се проявяват и на междуградски път; задницата леко се завърта, а предният мост захапва упорито зададената линия. Толкова упорито, че пренася по-големите неравности чак до волана. Като цяло Allroad се поддава на външни влияния повече от All-Terrain – независимо дали това са вълни, или коловози по асфалта. 

Трилитров турбомотор от S6

Струва ви се, че в характера на автомобила долавяте нещо от S6. Това може и да е преувеличено, но трилитровият V6 мотор действително произхожда от спортната версия. И в единия, и в другия модел работи само по един турбокомпресор, подкрепен от електрически компресор в кривата всмукателна тръба зад охладителя на сгъстения въздух. А след модернизацията на модела на помощ идва електрическото доускоряване от стартер-генератора с ремъчен привод – с 60 Нм. 

При автомобил с тегло два тона те няма как да допринесат особено за движението, но пък прикриват първоначалната слабост, която мъчи TDI мотора от тестовете по WLTP насам. Така монотурбо моторът на Allroad действително реагира по-будно на действията с десния крак от трилитровия битурбо на All-Terrain, който Mercedes все още не е хибридизирал. Съответно и няма електромотор, който да помогне с първоначална тяга. 

Въпреки това E 400 d не позволява A6 55 TDI да се откъсне пред него при междинното ускоряване, а средно в теста е дори по-икономичен с две десети на 100 километра. Впрочем нашите стойности не отговарят съвсем на тези от цикъла WLTP, където Audi изпуска по-малко въглероден двуокис, макар и с минимална разлика. 

Много неща в този тест се различават само минимално – можете да видите това при най-често незначителните разлики в отделните оценки. И двата автомобила са, разглеждани сами по себе си, чудесни и правят чест на своите марки. 

Но дори и малките разлики се натрупват до един забележим плюс в полза на Mercedes E 400 d T All-Terrain 4Matic. Тук изписваме името на победителя в пълната му дължина, което трябва да символизира пълния репертоар, който той предлага. All-Terrain значело един за всичко? Действително, не е съвсем далеч от истината. 

Заключение

1. Mercedes E 400 d All-Terrain (670 точки)
Макар и леко повдигнат, T-моделът запазва страхотния си комфорт и чевръстото и леко като на сън поведение на пътя. Бездруго той е по-даровитият в областта на комфорта, освен това е малко по-икономичен от модела на Audi.

2. Audi A6 Allroad 55 TDI (648 точки)
При спирането Allroad захапва добре, атакува завоите още по-охотно от конкурента си. Отстъпва доста заради отвличащото вниманието сензорно управление на функциите.

Текст: Маркус Петерс
Снимки: Ахим Хартман

Коментари
comments powered by Disqus