Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi A6 срещу BMW 530d и Mercedes E 350: В служба на елита

30.01.2015 12:16

Кой от моделите е най-подходящ за елитна служба? Първи тест с участието на освеженото Audi A6

Добре дошли в света на автомобилите за над 100 000 лева. Три вместо два литра работен обем и привилегията на шестте цилиндъра характеризират трите седана, които без надписите отзад биха могли да бъдат сметнати и за Audi A6 2.0, 520d или Mercedes E 220 Bluetec. Моделите са представителни примери за конкуренцията между германските производители във все по-равностойния горен сегмент на средния клас. Защото, нека си кажем с ръка на сърцето, нима тук е възможно някакво голямо подобряване? Прогресът напредва по-скоро с миши стъпки.

Най-новият в групата е Audi A6 с осъвременена предна и задна част, като на движещите се след него правят впечатление най-вече леко превзетите на пръв поглед мигачи в стил на бягаща рекламна лента. А въпросните изоставащи по замисъл би трябвало да са конкурентите от Мюнхен и Щутгарт. Дали обаче моделът от Инголщат ще успее да го постигне?

Audi A6 – мощност с добри маниери

Някои се отнасят с усмивка към материализираната в тесните равни фуги мания за високо качество на хората от Audi и VW. Но начинът, по който се затварят вратите на Audi A6 или по който блестящите рамчици, фината дървесина и алуминият заедно с безкрайно далечните от намек за нещо евтино пластмаси се сливат в едно голямо и внушително цяло, заслужава да му се отделят няколко реда. В тази луксозна атмосфера новият скоростен лост изглежда почти простоват. Под предния капак също личи, че при този автомобил никой не пести на дребно. Оттам съвсем слабо се чува V-образният мотор с повишена от доскорошните 245 на 272 к.с. мощност, който съвсем спокойно и безгрижно избягва да съобщава за своите подвизи с по-силен от нужния глас. При това агрегатът има доста за разказване: без превъртане на колелата благодарение на системата Quattro той катапултира Audi A6 до 100 км/ч само за 5,6 секунди и продължава настойчиво по-нататък, докато подобно на конкурентите достигне ограничението от 250 км/ч.

Всичко между споменатите две скорости моторът изпълнява без възражения дори и на седмата предавка от своята трансмисия с два съединителя. По такъв начин благотворно се избягва онази рязкост, която понякога бива нарочно програмирана в подобни предавателни кутии, за да се имитира спортен характер. Комфортът на задвижването на Audi A6 е съпроводен от много удобни седалки – също и отзад, от предостатъчно място и от действително ефикасна шумоизолация благодарение на акустичните стъкла за 2157 лева.

На борда на тестовия автомобил присъства и адаптивното пневматично окачване (4426 лева). Хубаво е, ако имате възможност, да си направите този подарък. Защото е наистина впечатляващо колко спокойно Audi A6 неутрализира сътресенията от грубите вълни по настилката и колко уверено филтрира и малките препъващи ръбове. Представлението си заслужава дори и когато става дума за динамика на пътя. Без никакви коварни номера Quattro моделът преодолява изпитанията с избягване на препятствие и последователни завои, като показва не само сигурност, но и бързина. В крайна сметка А6, осезаемо осъвременен и по отношение на мултимедията и свързаността, изнася едно грандиозно представление – включително и с особено късите спирачни пътища.

BMW Серия 5 – копнеж за повече завои

„Петицата” не спира толкова категорично като Audi – два метра делят двата автомобила при спиране от 100 км/ч, а от 190 км/ч разликата е цели шест метра. А тези 190 км/ч се достигат бързо с BMW 530d, въпреки че неговият звучащ малко сърдито редови шестак е с въртящ момент от 560 нютонметра, който е най-нисък в тази елитна група. Приказно работещият осемстепенен автоматик обаче компенсира това много добре.

Оптимизиран с добавки като адаптивни амортисьори (7291 лева) и активната интегрална кормилна уредба за 3486 лева, BMW 530d за пореден път потвърждава своята репутация на автомобил за активно шофиране. Наистина той лежи тежко и стабилно в ръцете ви както на времето моделите на Mercedes, и владее танца по завоите с най-голям прилив на радост – като една от причините е кормилната уредба с тежък ход, но с автентично усещане за пътя. На по-активно шофиращите вероятно ще допадне тенденцията за плъзгане на задницата към външната страна на завоя при достигане на границата на сцепление – но това е по-скоро BMW фолклор, отколкото средство за постигане на по-голяма скорост, както впрочем показват и измерените времена за слалома и избягването на препятствия.

Въпреки адаптивните си амортисьори BMW 530d, който може да служи като пример за ергономичност и печели точки за най-четливи контролни уреди, не е на равнището на Audi, що се отнася до комфорта. Скъпите му комфортни седалки (4502 лева) са наистина превъзходни, но дори и в режим Comfort моделът на BMW лежи твърде неспокойно върху второстепенните пътища с вълни по настилката, а задницата му продължава да се поклаща и след преминаване през неравност. А когато с пълен товар се движи по занемарени изровени пътища или през капаци на шахти, образцово икономичният 530d дори си позволява твърдо возене и от облицовките на вратите се чува скърцане.

Mercedes E-класа – сигурен в себе си

Подобни пропуски са чужди на Mercedes E 350 Bluetec, въпреки че впечатлението за качество при него страда от няколко твърди пластмасови повърхности, от монтирания неособено красиво в багажника блок за WLAN връзка и от цялостната атмосфера в кабината, която се усеща като малко старомодна. Към това се добавят липсата на бутони за бърз достъп до системите за подпомагане на водача, разположените близо едно до друго лостчета на волана и сложното управление на системата Comand.

Когато шофирате обаче, забравяте за всичко това. Защото тихият V6 мотор на Mercedes E 350 си подава идеални двойни пасове с деветстепенния автоматик, чийто диапазон от предавателни числа е толкова широк, че осмата и деветата предавка всъщност влизат в действие единствено на магистрала. В този автомобил бързо добивате вкус към безметежно плъзгане по пътя и това се дължи на индиректната кормилна уредба с лек ход, фокусирана върху плавен маниер на шофиране без близко запознаване с граничните зони на сцепление. Изживяването за благополучие, дължащо се на усещането за вътрешен простор, грижливо балансираното пневматично окачване (Airmatic, 4084 лева) и на добрия, въпреки повишените измерени стойности, акустичен комфорт, би могло да бъде и още по-силно. Защото спрямо високото равнище на тримата съперници в теста комфортът на седене не е напълно оптимален: отзад облегалките са малко по-полегати, отколкото би трябвало, за да са съвсем удобни, а активните седалки за 3074 лева, които предлагат опора в завоите с надуващи се „бузи”, също не достигат нивото на конкуренцията – ниски облегалки, малко твърдо тапицирани седалищни части, недостатъчна използваема дълбочина на седене.

Ускоряването при Mercedes E 350 Bluetec, който, подобно на модела на Audi, изразходва с една глътка дизел повече от „петицата”, протича малко по-сдържано. Подобни разлики обаче играят роля само при разговори на маса, понеже в истинския живот големият въртящ момент носи усещането, че винаги разполагате с огромен запас от мощ.

Ако с този разказ сме създали впечатлението, че всички си имат всичко, то няма да е много далеч от реалния резултат. Защото Mercedes E 350, който спира на нивото на BMW 530d, е с най-висока базова цена и поради това при голямата равносметка успява да заеме едва трето място. Което въобще не означава, че не е абсолютно годен за елитна служба.

ТЕСТЪТ ЗА СВЪРЗАНОСТ НА ДИРК ГУЛДЕ

Audi A6: по-висока скорост и повече функции. В съзвучие с дискретното осъвременяване на модела инфо-развлекателните новости при Audi A6 също не бият веднага на очи. Но всъщност са направени доста неща: ако решите да поръчате MMI Navigation Plus (5672 лева) и Audi Connect (1135 лева), ще можете да слушате от бордовите високоговорители музиката на уебрадио разпространителя Aupeo и на стрийминг провайдъра Napster, предлагащ над 20 милиона заглавия. И двете функции се изпълняват от приложението Audi Connect, използващо WLAN връзка. В сравнение с Bluetooth свързваното чрез WLAN предлага по-широк диапазон и поддържа повече функции за управление, от което печели дори и нормалният пренос на MP3 файлове. Сега за трансфера на данни Audi разчита на стандарта LTE, което при теста намери отражение в по-кратки времена за зареждане на онлайн функциите. Независимо дали става дума за изображения от Google Street View, за цени на горивото или за новини – веднага щом кликнете върху точката от менюто, съответната страница се зарежда незабавно.

Въпреки че при онлайн услугите Audi не успява да се доближи плътно до многообразието в BMW, системата предлага всички важни функции (данни за задръствания в реално време, търсене на специални цели и т.н.) Бързият обмен на данни с LTE в бъдеще ще позволи дори картите за навигация да бъдат актуализирани по време на пътуване. На всеки шест месеца се предлага осъвременяване, като първите пет са включени в цената. В хармония с турбовръзката за теглене на данни по-бързи графични чипове на Nvidia се грижат за възпроизвеждането на изображенията върху подвижния осеминчов главен монитор и почти също толкова големия седеминчов дисплей на бордовия компютър

Бързо и добре

Вярно е, че цените са солени, но срещу тях освежената инфо-развлекателна система в A6 ще ощастливи в еднаква степен онези, които прекарват дълги часове в пътуване, и любителите на модерната техника.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

1. Audi A6 3.0 TDI Quattro
520 точки
Защо присъждаме първото място на Audi? Защото А6 е извънредно комфортен и динамичен, сигурен и с върхова изработка – при това със серийно двойно предаване.

2. BMW 530d
505 точки
Защо моделът на BMW се класира втори? В негова полза говори допълнителната доза радост от шофирането. Икономичният 530d обаче проявява слабости при комфорта на окачването.

3. Mercedes E 350 Bluetec
497 точки
Защо Mercedes заема едва трето място? Моделът е най-добър единствено по отношение на оборудването за активна и пасивна безопасност. Слабости при управлението на функциите.

Текст: Михаел Харнишфегер
Снимки: Ахим Хартман

Коментари
comments powered by Disqus