Първи километри зад волана на флагмана на Audi
Преди настъпването на изцяло електрическото бъдеще на марката с четирите пръстена на емблемата имахме удоволствието да покараме обновения флагман A8 с неговите прекрасни двигатели с вътрешно горене.
Исторически погледнато, осем е правилният брой цилиндри за A8. Защото нека не забравяме, че неговият произвеждан между 1988 и 1994 предшественик Audi V8, както подсказва още самото му означение, се предлагаше само с осемцилиндрови двигатели. Актуалното поколение на модела е на пазара от 2017 година, а наследникът му по всяка вероятност изобщо няма да има никакви цилиндри, а ще разполага с изцяло електрически задвижване и ще се ориентира към стила, показан от студията Grandsphere. Засега обаче A8 все още е такъв, какъвто го познаваме, и какъвто определено го харесваме – с осемцилиндров бензинов двигател.
Избор от три двигателя
За първата среща с обновения вариант на A8 от Audi бяха докарали три от вариантите на модела: Plug-in хибрид 60 TFSI e с трилитров бензинов V6 и системна мощност 462 к.с., 60 TFSI с 460 к.с. и S8 mit 571 к.с., като последните два се задвижват от четирилитров битурбо V8. На малко по-късен етап ще се появят базовите варианти V6 като бензин и дизел.
Във визуално отношение фейслифтът е толкова дискретен, че може да бъде разпознат само от познавач. Решетката Singleframe е леко променена, модифицирана е също мрежата, която я покрива, леки ретуши има и в областта на въздоховодите в предната броня. Като опция се предлагат дигитални матрични светлини, задните OLED светлини са серийни. По този начин луксозната лимузина е освежена, но размерите и общия стил в дизайна са останали непроменени. С дължина от 5,19 метра (дългата версия е с още 13 см по-дълга) A8 е един внушителен автомобил с изчистени, плавни линии.
Четирилитровият V8 на версията 60 TFSI също не показва много новости, но такива не са му и необходими – както и досега, той разполага с 460 конски сили, които в комбинация с осемстепенната автоматична трансмисия Tiptronic осигуряват страхотна динамика при отлични маниери на работа. Единствено при много сериозно форсиране до ушите на пасажерите достига леко изръмжаване, през останалото време цари почти пълна тишина. Което приляга идеално на копринения комфорт, осигуряван от пневматичното окачване. Ако пък поръчате и предикативното активно окачване, возията става почти сюррелистично рафинирана.
Повече за обновеното Audi A8, както и за много други теми от света на автомобилите можете да откриете на страниците на априлския брой на списание auto motor und sport България, който вече е на пазара.
Текст: Хайнрих Лингнер