Audi RS4 се завръща на голямата сцена след близо четиригодишно отсъствие и по подобие на своя първообраз, роден през 2000 г., ще се произвежда единствено в комби вариант. Официалната му премиера е планирана за женевския автосалон.
Три са причините Audi да заложи на комби версията. Първата от тях е, че специално при марката от Инголщат подобен тип автомобили имат по-добри продажби от седаните. Вторият довод е, че пазарът на спортни машини с четири врати е със затихващи функции, а третият – че S5 Sportback е достатъчно мощен и качествен, за да задоволи търсенето в тази ниша.
Следващата стъпка е засягала избора на двигател. Там въпросителните са малко, защото подобен тип автомобил се нуждае от такава мощ, каквато може да осигури единствено 4,2-литровият V8, който задвижва RS5, а именно 450 к.с. Пиковият въртящ момент от 430 Нм е наличен в диапазона от 4000 до 6000 об/мин., което позволява на RS4 да ускори от място до 100 км/ч за 4,7 секунди (с две десети по-бързо от предшественика и само с една по-слабо от RS5). Максималната скорост е ограничена на 250 км/ч, но при желание на клиента седмата предавка на автоматичната трансмисия с два съединителя може да отведе стрелката на скоростомера до 280 км/ч.
Стандартни аз RS4 са както двойното предаване, така и лаунч контролът. Механичният диференциал с коронна предавка на quattro системата обаче може да бъде заменен по желание на клиента със спортен активен. Окачването е заимствано от A4 Avant, но са направени серия от промени, като в резултат клиренсът е намален с 20 мм. За сметка на това стандартните колела са 19 цолови, а в списъка с опциите попадат 20-цолови с гуми 265/30. Спирачната система е заимствана директно от RS5 и използва вентилирани перфорирани стоманени дискове с диаметър 365 мм и осембутални апарати. Те могат да бъдат заменени с карбон/керамични, комбинирани с шестбутални апарати.
RS4 Avant ще се отличава от стандартните A4 и S4 не само по механиката, но и по някои стилови решения като радиаторната решетка, обкантена с алуминиева лайстна, LED челните светлини, по-големите отвори за охлаждане на предната броня и сплитера в долната й част. На пръв поглед впечатление правят още алуминиевите корпуси на страничните огледала, релсите за багаж на покрива, дискретният заден спойлер, оптичният дифузор и хромираните накрайници на изпускателната система. В салона на RS4 Avant пък ви очакват спортни седалки, мултифункционален волан с плоска долна част, серия от алуминиеви апликации и информационна система с показател за температурата на маслото и с хронометър, отчитащ времето за една обиколка на дадено трасе.
Доставките на Audi RS4 Avant ще започнат тази есен, като базовата цена за Германия е 76 600 евро.
biturbo
Прекрасно изпълнение!
DAS AUTO
OUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU DOBRO E