Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi S6 Avant: Нека силата бъде с теб

07.12.2017 16:34 1
1
6334996751

Мощен спортен модел и голямо комби в едно – а как изглежда във всекидневието?

Заклетите фенове ценяха Audi S6 заради неговия атмосферен V10 мотор. Днес обаче под предния капак се помещава V8, чиито турбокомпресори работят между цилиндровите редове под голямо термично натоварване. Как комби моделът с 450 к.с. ще се справи с всекидневния стрес в продължение на 100 000 км?

Каквото и да ни предстои по-нататък, едно нещо ни очаква със сигурност: една дълга нощ. Една дълга нощ в полицейска барака в Арад, на унгарско-румънската граница. Къде е зелената карта за застраховката на нашето Audi S6 Avant, искаше да узнае строгият служител на реда. Ами... В момента не можем да открием документа. А дотук всичко вървеше толкова гладко – най-вече самият S6 с неговия 450-конен V8 мотор. От началото на маратонския тест битурбоагрегатът теглеше почти двутонното комби по командировки из цяла Европа с нежен басов глас. На магистралите с ограничение на скоростта рядко му се налагаше да надвишава удобните 3000 оборота, а и често незабелязано изключваше половината си цилиндри. Можеш да видиш това само ако извикаш данните за разхода на екрана между скоростомера и оборотомера – там се появява индикация, че тази техника е активна. 

В такива случаи разходът се колебае между 10 и 11 л/100 км, а в края на теста отчетохме все пак добрите за подобен клас на мощност и тегло 13,1 л/100 км. Независимо от това в сравнение с дизеловите събратя общите разноски на километър са доста високи – 23,1 цента. А откъде дори при сдържан маниер на шофиране идва този звук – емоционален, но никога стресиращ? Генерира се изкуствено през високоговорители в изпускателната уредба, но поне имитацията е съвършена. Тъй че повечето колеги предпочитат да изберат режим за индивидуално регулиране, настройват звука по-остро, кормилната уредба със спортни характеристики и оставят задвижването и ходовата част да действат по собствено усмотрение. „Първокласен автомобил за дълги пътувания”, смята редакторът Михаел фон Майдел, „бърз, тих и комфортен.” Колегата Йорн Томас не възразява: „S6 върви изключително добре, движи се прецизно и без клатене, окачването работи комфортно.”

И фактите го потвърждават – както в началото, така и в края на маратонския тест S6 ускорява гръмогласно до 100 км/ч за практически идентично време (4,5/4,6 сек). И всичко става гладко – наистина. Въпреки че: „При маневриране на паркинг с напълно завъртян волан от задвижващия тракт се чуват съвсем тихи бръмчащи честоти”, отбелязва редакторът Петер Волкенщайн в дневника на теста. Дали това е произтичащият от различния ъгъл на завиване на предните колела ефект на Акерман, който често се появява при спортни автомобили? „Quattro задвижването в А6 е настроено за оптимална динамика на пътя и сцепление. Поради тази причина в зависимост от настилката и коефициента на триене могат да се усещат леки напрежения при голям ъгъл на завиване, когато се маневрира на паркинг”, обясняват от Audi по въпроса. 

Превъзходно окачване

Имаше и други грапави моменти. Например седемстепенната предавателна кутия с два съединителя изненадва, от една страна, с къси времена за превключване при пълна тяга и от друга, с озадачаващи сътресения, съпровождащи смяната на предавките при бавно шофиране. За разлика от трансмисията, ходовата част се разкрачва по-гъвкаво в шпагата между комфорт и динамика: „Степените на адаптивните амортисьори са подбрани много сполучливо и са в чудесна хармония с въздушното окачване”, отбелязва редакторът Хайнрих Лингнер. Почти без значение е дали на автомобила са монтирани 19-цолови летни или 20-цолови зимни гуми със съответните джанти. Разликата в размера е продиктувана от логистиката на Audi за тестови автомобили, която от един клас на мощност нагоре предвижда само един размер колела. 

Освен това трябва да споменем, че възможността за конфигуриране на окачването е част от серийното оборудване на модела; единствено спортният диференциал за променливо разпределение на въртящия момент между задните колела се заплаща допълнително – и помага на S6 да изкачва напористо дори тесни лъкатушещи шосета в планински проходи. Автомобилът изпада съвсем рядко в недозавиване и най-често преодолява завоите в стабилен неутрален маниер. Но дори когато моделът на Audi не е така пришпорван и просто се разхожда по второстепенни провинциални пътища, конструкцията на двигателя явно обуславя достигането на извънредно високи температури. „Изглежда, че нуждата от въздух за охлаждането е изключително голяма, затова вентилаторът работи продължително и шумно след спиране на място”, споделя впечатленията си Йохен Албих, шеф на отдела за тестове. Независимо от това агрегатът функционира добре, а смяната на свещи след 58 581 изминати километра е част от стандартната програма за обслужване – като само тя струва 473,50 евро. 

Доста по-дразнещо и скъпо се оказа търсенето на причината за тропащите шумове от предния мост, при което сервизът смени съосните пружини и амортисьори, както и хидравличните опори на водещите носачи, срещу сумата 3577,88 евро. Производителят се кълне, че ставало дума за единичен случай и клиентът не би платил нищо. Писмата на читателите ни карат да предполагаме, че едва ли ще е точно така. А да, наложи се да бъде сменен и един лагер на колело, в който беше проникнала мръсотия. Това прави още 608 евро. 

Малко капризен, но ярък

Тестовият автомобил остана в голяма степен незасегнат от многобройните лудории на електрониката, от които се оплакваха някои собственици на S6. Единствено инфо-развлекателната система се бунтуваше от време на време, регистрираше познати мобилни телефони след доста чакане или пък ги игнорираше напълно, а и понякога се бавеше с изчисляването на маршрутите. Въпреки ъпдейтите тези недостатъци продължаваха – продължаваше обаче и безупречната работа на системите за подпомагане на водача (темпомат с регулиране на дистанцията, асистент за смяна и за спазване на лентата). Матричните LED светлини осветяват и най-тъмната нощ, а стегнатите тапицерии на идеално оформените седалки предлагат добра опора на водача и пътниците. 

Само интегрираните и прекалено къси опори за глава на предлаганите по желание спортни S-седалки вече са за бракуване – странен дизайнерски похват. И така, S6 достигна напълно безпроблемно унгаро-румънската граница. На която го заплашваше дълъг престой – докато все пак зелената застрахователна карта беше намерена. Някой си беше играл на оригами и я беше сгънал до съвсем мънички размери. Пътуването можеше да продължи. 

Така читателите оценяват мощното Audi

Нашият S6 Avant, доставен през януари 2013 г., е петото Audi, което шофираме. Мощността на двигателя и изработката са върхът, средният разход е 11,5 л/100 км. Проявиха се обаче множество дефекти, например в бензинопровода, при маркуча на AKF филтъра, термостата и предпазната решетка в моторния отсек, теч на масло от корпуса на трансмисията, смяна на помпата за течността на охладителя на сгъстения въздух. Вратата на пътника до водача не можеше да се отваря, осветлението на контролните уреди понякога изгасваше. Освен това имаше и дразнещи аеродинамични шумове (въпреки специалното оборудване с изолационно/акустично стъкло) и често неприятно свирещи спирачки, прекъсвания в поемането на газта при пешеходна скорост и от време на време сътресения при превключване на предавките. С една дума – едно Audi, което да ви откаже от марката. 
Томас Шрьодер, Нюртинген

Поведението на пътя и динамичните характеристики на моя S6 Avant са превъзходни. При по-дълго и енергично шофиране по аутобан (с четирима пътници и пълен товар) може да се постигне разход под 10 л/100 км. По темата MMI – задействането на системата след стартиране на автомобила понякога трае дълго, най-често обаче всички функции (радиото, камерата за заден ход и т.н.) са на разположение след кратко време. Досега са се появили следните проблеми: Управлението с датчици на задния капак престана да работи, нещата се оправиха с настройване на датчика. После отказа адаптивният контрол на скоростта. Два дни след това индикацията за този дефект изчезна, но остана в паметта на системата. Седмица по-късно след стартиране на двигателя светнаха всички контролни светлини, съобщавайки за многобройни неизправности. Накрая се появи съобщението „Движението може да продължи”. След като паметта за дефекти беше изчетена, получихме протокол за неизправности от 36 страници. Независимо от всичко аз отново бих купил този автомобил. 
Карл-Хайнц Шефнер, Егенщайн

В момента карам седмия си поред S6 – вече втория от актуалното поколение – и както и преди, смятам, че за моите нужди той е най-добрият автомобил на пазара изобщо. Изглежда обаче, че шумовете от ходовата част са проблем на цялата моделна серия; и при двата ми автомобила те се появиха след около 20 000 изминати километра и така и не можаха да ги отстранят напълно. Независимо от това S6 като цяло е един превъзходен автомобил за пътуване на дълги разстояния. Сензационните възможности за ускоряване доставят голяма наслада. Също и разходът от около 11,5 л/100 км според бордкомпютъра – при средно 60 000 км годишно по швейцарски пътища – е много добър с оглед на предлаганата мощност.
Хенрик Маас, Арченьо

Предимства и недостатъци

+ Извънредно мощен и равномерно работещ турбо V8
+ Въодушевяващи динамични показатели
+ Емоционален, приятен звук
+ Нисък разход
+ Удобно тапицирани седалки
+ Функционална ергономичност
+ Висококачествени материали
+ Безупречна изработка
+ Сполучливо широк работен диапазон на адаптивните амортисьори
+ Превъзходни светлини
+ Много места за дребни предмети
+ Добре използваемо товарно пространство
+ Ефикасен автоматичен климатик

– При бавно движение трансмисията с два съединителя понякога превключва със сътресения 
– Гумите стържат по асфалта при маневриране
– Свързването на мобилен телефон невинаги е безпроблемно
– Вентилаторът на охладителната система работи дълго и шумно след спиране на автомобила. 

Силни и слаби страни 

Силата на S6 е най-вече в неговата сила. Всеки, който взе в ръце неговия волан с три спици, беше въодушевен от неимоверната мощ и равномерния ход на V8 мотора. Единствено предавателната кутия с два съединителя създава, главно при бавно каране, усещане за неувереност. Но пък материалите, изработката, а също и настройките на ходовата част, са просто фантастични. 

Заключение

Мощта се разминава със съвършенството
Най-често задаваният въпрос в началото на маратонския тест беше – как ще се справи V8 моторът, чиято „гореща” страна е вътре между цилиндровите редове? Никой не се съмняваше в превъзходното качество на самия S6. Действително и след повече от 100 000 километра бързото комби продължава да изглежда свежо, съвършено и безупречно изработено. Задвижващият агрегат продължава да осигурява впечатляващи динамични показатели при приемлив разход на гориво, като дава израз на сложния температурен мениджмънт с дълга и шумна работа на вентилатора на охлаждането след спиране на автомобила. Изненадаха ни обаче дразнещите шумове от ходовата част и тяхното скъпо отстраняване, стържещите по асфалта гуми при маневри за паркиране и посредствената инфо-развлекателна система. 

 

Текст: Йенс Драле
Снимки: Ахим Хартман, Дино Айзеле, Петер Волкенщайн, Йонас Грение, Йенс Катеман, Йенс Драле, Йохен Албих

Коментари

Ivan Bakalov
Здравейте. Имам същият проблем с тропащият преден мост след 20 000 км. и бих искал да опишете на анлгийски/немски "хидравличните опори на водещите носачи" Благодаря

comments powered by Disqus