Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW 340i срещу Mercedes C 400: Кой кара влака?

30.12.2015 21:41

Този дуел има дълги традиции зад гърба си. Кой кара влака този път?

Малко ровене в страниците на историята никога не вреди. От тях разбираме, че през 1983 година „тройката” на BMW, тогава представена от поколението E30, и средната класа на Mercedes в лицето на тогавашния 190 E W201, се срещат за първи път като преки съперници в сравнителния тест на auto motor und sport. От този момент досега моделите на BMW и Mercedes са се срещали помежду си в 31 сравнения, като в най-новото издание току-що обновената трета серия се изправя срещу неизбежната C-класа. Неизбежна, защото Audi A4 – другият именит германски представител в този клас, е в процес на смяна на поколенията, най-новото от които предстои да дебютира на изложението IAA. Затова съревнованието прие формата на класически дуел между BMW и Mercedes.

BMW се представлява от изцяло новия 340i, тъй като към момента на този ексклузивен тест баварците все още не разполагаха с тестови автомобил с по-малък двигател. Сравним с него в гамата на Mercedes е единствено C 400, който обаче се предлага само във версия с двойно предаване и доста внушителна базова цена, която включва 4Matic и трансмисията 7G Tronic. Освен това тестовият образец от Щутгарт е оборудван с допълнителния пакет Exclusive, който като цяло не включва съществени за резултатите от теста елементи.

Подобно е положението и при BMW 340i – освен по-високата цена, в специалното изпълнение Sport Line на „тройката” следва да се отбележи преди всичко двузоновата климатична инсталация с електронно управление. Това допълнително оборудване и осемстепенната автоматична трансмисия (моделът се предлага и с шестстепенна механична) довеждат цената на третата серия до доста високо равнище, което обаче остава под нивото на съперника от Mercedes. И двата автомобила не блестят с прекомерен лукс, но разполагат с големи екрани на навигационните системи на централната конзола, с кожени тапицерии на интериора, както и с обичайното за този сегмент изобилие от електронни системи за подпомагане на водача. Истинският лукс тук се крие под предните капаци на съперниците – двата шестцилиндрови турбодвигателя с мощност 330 к.с. (за пълна точност – 326 при BMW и 333 при Mercedes) категорично отличават 340i и C 400 от сивата тълпа по пътищата.

Нов редови шестцилиндров двигател

Новата редова шестцилиндрова машина с вътрешнофирмено означение B58 е на въоръжение в BMW от момента на обновлението на „тройката”. Двигателят с два турбокомпресора е плод на новата модулна платформа, която вече се използва при три- и четирицилиндровите редови мотори B38 и B48 в други модели на концерна. Става дума за изцяло нов редови „шестак” – събитие, което повишава пулса на всеки почитател на синьо-бялата емблема. Както ще разберете по-надолу, явлението наистина си заслужава вълнението...

Шестцилиндровият турбоагрегат потегля мощно и само след 5,1 секунди 340i пресича границата от 100 км/ч, изпреварвайки C 400 с две десети. Чисто субективно обаче разликата изглежда по-голяма. Двигателят на BMW набира обороти светкавично и леко, всичко се случва с копринена мекота, а звукът му е дълбок и без каквито и да били нотки на напрежение. Осемстепенната автоматична трансмисия е прекрасен партньор във великолепното изпълнение и сменя степените практически неусетно. С едно изключение – при пълно натоварване и в ръчен режим, класическият автоматик си позволява резки смени и демонстрира твърда спортна игра.

В сравнение с всичко това, силовият тракт на Mercedes остава почти незабелязан, но C 400 не е съществено по-бавен от своя съперник. При отчитането на времената за междинно ускорение между 60 и 120 км/ч разликите остават в диапазона на измервателната грешка, но въпреки това С-класата създава впечатление за по-сдържано поведение. Част от причините определено се крият в работата на 7G Tronic, която сменя предавките осезаемо по-бавно. Освен това, V6 агрегатът на Mercedes изразходва малко повече гориво.

Комфортно пневматично окачване

Като цяло двата модела се задоволяват без затруднения с около 10 л/100 км дори при динамичен стил на шофиране – разходът се увеличава чувствително само при продължително бързо шофиране по магистрала. От друга страна, внимателното и сдържано шофиране може да доведе и до поява на седмица пред десетичната запетая в показанията на разхода. Имайки предвид динамичните характеристики на двата модела, човек не би трябвало да недоволства при подобни стойности на разхода – все пак в случая говорим за седани от среден клас с тегло 1,7 тона и максимална скорост 250 км/ч. Споменавайки теглото сме длъжни да отбележим, че на кантара разликите между двата модела се оказват не чак толкова големи. Въпреки системата за двойно предаване Mercedes C 400 тежи само с 35 килограма повече от съперника си от BMW, а и полезният товар при него е със 75 кг по-висок (BMW 451 кг, Mercedes 526 кг).

Въпреки това, на полигона C-класата се усеща по-тежка. Моделът от Щутгарт не влиза толкова спонтанно в завоите, колебанията на каросерията са по-чувствителни, а управлението му изисква по-големи ъгли на отклонение на волана. При 340i всичко това се случва осезаемо по-чевръсто – при това по-чевръсто от поведението на „тройката” преди фейслифта. Новата основна настройка на окачването е по-стегната, което в съчетание с променливите характеристики на спортното управление със Servotronic (допълнително) и адаптивната система на окачването (допълнително) води до изключително активно и динамично, но напълно предвидимо и лесно за контролиране поведение на пътя, което доставя изключително удоволствие зад волана.

Разбира се, има и области, в които С-класата се справя по-добре от своя съперник от Мюнхен – в комфорта на возене например. Пневматичната система на окачването Airmatic е с една идея по-плавна в реакциите си, филтрира отлично и еднакво добре грубите и малките неравности по настилката и би довела до спечелване на раздела за комфорт с още по-голяма преднина, ако „тройката” на BMW не предлагаше по-добрите седалки. Вътрешното пространство при C 400 не е по-голямо – за разлика от това, което човек би предположил при поглед отвън, третата серия предлага също толкова простор за водача и пътниците.

Между другото, това не означава, че двата модела правят чудеса по отношение на обемите в интериора. Положението днес не е много по-различно от това преди повече от 30 години, когато BMW 320 и Mercedes 190 E се срещат за първи път в директен двубой. И ако вече не сте започнали да се досещате – за разлика от резултатите в германския брой 7 на auto motor und sport от 1983 година, 33-тото сравнение се печели от третата серия на BMW.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

1. BMW Серия 3
Със своя хармоничен, мощен и икономичен нов двигател и изключително динамичното си и стабилно поведение на пътя, току-що обновеният 340i печели убедително сравнението с традиционния си съперник. Много точки за „тройката” носи и отличната работа на спирачната система.

2. Mercedes С-класа
В много от дисциплините разликите между С-класата и третата серия се ограничават до малки нюанси, но в крайна сметка сборът им води до осезаемо изоставане по точки от директния конкурент от Мюнхен. Комфортът, осигурен от пневматичното окачване Airmatic на C 400 продължава да бъде еталон в този клас.

International Test Drive 2015

Веднъж годишно главните редактори на изданията от фамилията на auto motor und sport си дават среща в европейския изпитателен център на Bridgestone близо до Рим, за да оценят съвместно най-новите модели на автомобилния пазар. Този път на събитието присъстваха колеги от Китай, Бразилия, Мексико, Испания, Италия, Португалия, Румъния, Хърватия, Швеция, Унгария, Чехия, Германия, Турция и България, а в програмата бяха включени три сравнителни теста, два от които ви предстявяме още в този брой, а с третия ще имате възможност да се запознаете следващия месец. Наред с изпитанията на поведението на пътя на сухо, на полигона с мокра настилка и на високоскоростния овал в центъра на Bridgestone, всички участници в сравненията – хора и машини, преминаха и през маршрут по нормалната пътна мрежа в околностите на италианската столица, където предизвикателствата на зле поддържания асфалт се оказаха достоен съперник на изпепеляващата жега, достигаща на моменти до 40 градуса на сянка.

Текст: Мирослав Николов
Снимки: Ахим Хартман

Коментари
comments powered by Disqus