Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW M5 Touring срещу Mercedes E 63 T AMG: Transporter

28.03.2007 22:03

Когато на човек му хрумне ексцентричната идея, че иска наведнъж голямо товарно пространство и динамика на расов спортен автомобил, и може да си позволи подобно удоволствие, то BMW M5 Touring и Mercedes E 63 AMG T са идеалният избор за случая. Сравнителен тест на двете екстремни комбита с над 500 конски сили.

Този път понятието „комби” е интерпретирано по нов, наистина напълно нов вачин. Начин, който няма как да ви остави равнодушни...

Най-бързите транспортьори на света

Особено интересен е случаят с T-модела на Е-класата във вариант E 63 AMG – базата за създаването на този продукт е автомобил, отдавна доказал се като едно от най-практичните, просторни и комфортни комбита на пазара. Само че този конкретен модел на Mercedes предлага нещо много повече – възможността да създаде комплекс за малоценност у притежателите на 98 процента от съвременните расови спортни автомобили...

Единственият съпоставим модел в съвременната автоиндустрия е комбимоделът на базата на BMW M5, като двамата четириколесни атлети могат спокойно да се окичат с титлата „Най-бързите транспортьори на света”.

Изборът между двата модела и извънредно труден и се основава почти изцяло на личните разбирания и характера. Всъщност двата автомобила не се отличават по нищо от своите деривати с каросерия седан, освен по формата и обема на задната част. Както вече е известно, 6,3-литровият V8-двигател на Mercedes извлича огромна полза от своя впечатляващ работен обем. Моторът реагира с фантастична спонтанност при подаване на газ, разполага с почти нереално мощна тяга, не по-малко респектираща е и перфектната работа на седемстепенната автоматична трансмисия.

BMW - истински екстремист

BMW се представя коренно различно от конкурента си от Щутгарт, и това се дължи преди всичко на особено интересния десетцилиндров двигател на M5. Противопоставянето с Mercedes проличава веднага – съпоставени помежду си, двата двигателя изглеждат разярен като бик за корида срещу състезателен жребец в отлична форма. BMW може да се похвали с феноменална лекота на развъртане и достига до невероятно високи обороти, но тягата му е доста по-ограничена. Автоматизираната предавателна кутия със седем степени сменя предавките забележително бързо, но комфортът определено не е сред коронните й дисциплини.

Mercedes категорично е по-комфортният автомобил

Почти същата картина се повтаря и при поведението на пътя: BMW се характеризира с прецизна водимост и изумителни реакции дори при най-лекото движение с волана, които в общи линии компенсират силно ограничения комфорт на возене. Почти не е за вярване, че едно комби със собствено тегло почти два тона може да се държи на пътя като суперспортен автомобил.

При Mercedes границите на физическите закони проличават по-ясно. Екстремните прояви, които могат да се изпълняват зад волана на BMW, тук изискват повече намеса от страна на водача. Обективно погледнато обаче, сигурността на пътя е на идентично ниво при двата модела, времената в изпитанията за стабилност също са почти еднакви. Само че наред с това, E 63 AMG T предлага и комфорт, който няма равен на себе си в тази категория. И както по всичко личи, скоро няма и да има...

Максималната скорост и при двата модела е електронно ограничена на 250 км/ч, но премахването на тази бариера се предлага като опция. При BMW M5 Touring максималното темпо може да достигне до 305 км/ч, а при  Е63 – до 300 км/ч.

Но дори и посочените стойности отново са електронно ограничени, най-малкото с оглед на серийните гуми и безопасността на притежателите на двата автомобила. В цената на всяко от двата неповторими автомобила е включен и курс за обучение по екстремно шофиране. Интересна идея за едно пълноразмерно комби...

Текст: Волфганг Кьониг
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Оценка

1. Mercedes E 63 T AMG

1. Mercedes E 63 T AMG

Едно пълноценно пълноразмерно комби с динамичните характеристики на расов спортен автомобил и комфорта на истински Mercedes. Съчетание, което няма да откриете никъде другаде...

2. BMW M5 Touring

2. BMW M5 Touring

Поведението на пътя на M5 Touring е като на расов спортен автомобил - повеч от респектиращо постижение за двутонно комби. Комфортът обаче е ограничен, вътрешното пространство е по-тясно, отколкото при Е 63.


Технически данни

1. Mercedes E 63 T AMG 2. BMW M5 Touring
Работен обем --- ---
Мощност 375 кВт (514 к. с.) 373 кВт (507 к. с.)
Максимален
въртящ момент
--- ---
Ускорение
0 – 100 км/ч
4,6 сек 4,7 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
38 м 38 м
Максимална скорост 250 км/ч 250 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
16,6 л/100 км 16,8 л/100 км
Базова цена 97 000 евро (за Германия) 94 100 (за Германия)
Коментари
comments powered by Disqus