Това са първите снимки на прототипа кабриолет с две врати и мек сгъваем покрив
В края на 2018 спряната през 1999 Серия 8 на BMW отново заема достойно място в моделното портфолио на баварската марка. Първите ексклузивни снимки на прототипа кабриолет с две врати и мек сгъваем покрив вече са налице.
Решението на BMW за завръщането на BMW Серия 8 е отдавнашно. Директорът по развойната дейност Клаус Фрьолих потвърди още през март 2016 проекта за възраждане и че биха желали подобно на някои конкуренти да попълнят ценовия сегмент от150 000 евро с подходящи предложения, като новата серия да запълни луфта между Серия 7 и Rolls-Royce. Баварецът ще бъде пряк пазарен конкурент на Mercedes-Benz, чиито S-класа купе и S-класа кабриолет реализират порядъчен успех.
BMW ще съживи също M8
Разбира се, BMW Серия 8 ще стъпи през 2019 първоначално като Coupé (G15) и по-късно през 2020 също като Cabrio (G14). Отвореният модел е с две врати и мек покрив. Ламаринената одежда е приютила техниката на новата Серия 7. Под дългия капак при всички случаи при различните варианти тупти 4,4 литровият битурбо агрегат V8 Мощностният диапазон тук би трябвало да бъде от 460 до над 600 к.с.Технически е възможно, но шестцилиндровите няма да намерят място. Същото важи и за дизеловите и хибридните двигатели. Целевата група е твърде малка в сравнение с разходите по адаптацията.
Задвижването за всички колела ще се предлага като опция. Осемстепенната трансмисия е към серийното оборудване. Вероятен вариант би бил двигателят V12 от BMW M760i. Това няма да донесе повече мощност (600 к.с. и 800 Нм), но определено ще бъде по-престижно. Фактор, който е доста впечатляващ в този сегмент.
Инженерите от BMW дори са патентовали абревиатурата M8. Сега беше уловена и потентната спортна версия на Серия 8- с битурбо V8 от новата М5. В тази версия „осмакът” генерира 600 к.с. и 750 Нм въртящ момент, с осемстепенна спортна трансмисия, както и в комбинация с изключително динамичното M xDrive задвижване на всички колела. Очаква се цените на кабриолета на Серия 8 да започнат от 160 000 евро, а за версията M8 от около 190 000 евро
Със завръщането на пазара на Серия 8 BMW спря моделите на BMW Серия 6 кабриолет и направи здрава чистка на BMW Серия 6 купе. Елегантният GT модел на Серия 6 си остава в гамата на марката.