Кооперирането с Toyota ще донесе на баварците нови двигатели и платформа
BMW ще пусне на пазара през 2018 г. новото BMW Z4 върху платформа, съвместно разработена с Toyota. Първите тийзър снимки на концептуалния автомобил за Пебъл Бийч вече са налице.
BMW ще участва в Пебъл Бийч 2017 с един близко до серията концептуален автомобил на предстоящото BMW Z4, за което вече имаме стилизирани тийзър изображения. Те обаче не показват повече от един стилизиран силует с дълъг преден капак, дълга база и плоско вертикално предно стъкло. BMW определено ще зарадва феновете с новия реален образ на Z4. Снимките показват роудстър с широк бъбрек и гледащи LED фарове. Огледалата, разположени на А колона, изглеждат тесни. Масивните издути калници по фланговете създават впечатление за нов облик и изтеглят каросерията назад.
BMW Z4 стъпва само с мек-сгъваем покрив
Уловените тестови автомобили издават още много. Прототипът е скрит все още под класическия черно-бял камуфлаж, но един важен детайл е от особено значение: Новото BMW Z4 стъпва на пазара с мек сгъваем покрив. Който, както се вижда на нашите ексклузивни снимки, се простира точно над главите на пътниците и се прибира в задната част.
Електрически управляемият сгъваем покрив вероятно ще се прибира зад седалките. Дискретният камуфлаж позволява да се разпознаят повече детайли от задната част. Много ясно се виждат задните стопове: малкото багажно отделение изглежда равно с почти хоризонталния капак, който се прибира в малък спойлер отзад. Страничната линия на прозорците е леко вълнообразна, а калниците леко издадени. Новата маскировка издава вдлъбнатините на фланговете, както и хрилете под предните калници
BMW Z4 M все още не е потвърдено
Предната част на новото BMW Z4 е все още силно замаскирана, въпреки това обаче изглежда, че силно е повлияна от експресивния дизайн на предшественика си, като за новото Z4 е избран по-класическия вид. Разпознават се и първите детайли под долните въздухозаборници. Капакът на двигателя достига до вертикалното предно стъкло, което изглежда само леко очертано. Иначе, Z4 би трябвало да бъде с актуалния дизайн на фаровете и големия изправен бъбрек.
Технически новото BMW Z4 е оборудвано от палитрата двигатели на BMW, осите са на настоящето BMW M3 и благодарение на олекотените композитни материали тежи само 1400 кг. По информация на BMW Z4 M40i ще се задвижва от класически редови шестцилиндров, който е познатия ни 3,0 турбо бензинов двигател (B58) с 360 к.с. Предвижда се дори и турбо двулитров (B48) с 252 к.с. в BMW Z4 sDrive30i.Базовият двигател на S20i ще бъде четирицилиндров със 184 к.с. И двата четирицилиндрови агрегата ще се куплират с ръчна или автоматична трансмисия. Чиста М-версия все още не е потвърдена, но се очаква.
Кооперирането с Toyota ще донесе на BMW нови двигатели и платформа. За разлика от Z4, Toyota, която по всяка вероятност ще носи името на легендарната Supra, ще бъде истинско купе и твърд неподвижен покрив. Toyota Supra с чисто задно задвижване няма да има хибридна система, както обикновено досега. Модификациите на платформата биха били просто твърде скъпи. Вместо това стъпват същите двигатели като при Z4, но при Toyota те се куплират изключително само с автоматична трансмисия.
По информация на "Клайне цайтунг" новото BMW Z4 ще се произвежда в заводите на Magna-Steyr в Грац. Версията на Toyota също ще слиза от тамошните поточни линии.