Ожие е подписал с Toyota и е оставил французите без избор
Citroen потвърди днес слуховете, че компанията ще напусне Световния рали шампионат. Официалната причина според французите е решението на Себастиан Ожие да се присъедини към екипа на Toyota. Очаква се Томи Макинен да представи шесткратния шампион в понеделник, когато ще бъдат обявени също Елфин Еванс и Кале Рованпера.
„След решението на Себастиан Ожие да напусне Citroen Racing след края на сезон 2019 в Световния рали шампионат, Citroen реши да прекрати програмата си във WRC за 2020 г. заради отсъствието на първокласен състезател, свободен за сезон 2020”, гласи съобщението на французите.
Причината Citroen да напусне WRC обаче е малко по-различна. Резултатите на отбора са незаводолителни въпреки инвестициите в развитието на C3 WRC, а и конкуренцията в шампионата е изключително висока. Същевременно сливането на PSA с Fiat Group води до сътресения в ръководство на компанията и смяна на приоритетите.
Решението за напускане на шампионата е било взето предварително, но преминаването на Ожие в Toyota просто е ускорило процедурата и вместо тя да се случи в края на следващата година, идва сега. Това на свой ред може да промени плановете на Peugeot и да видим французите в WEC година по-рано от първоначално предвидената 2022-а.
Липсата на първокачествени състезатели е най-малкият проблем за всеки тим във WRC в момента. Яри-Мати Латвала и Крис Мийк остават без отбор, след като Toyota ще разчита на Ожие, Еванс и Рованпера догодина. Андреас Микелсен и Крейг Брийн нямат потвърждение от Hyundai, а Мадс Йостберг и Хейдън Падън правят всичко по силите си, за да се върнат във водещата категория на шампионата.
Към тях ще се присъедини и Есапека Лапи, който напусна Toyota, за да се присъедини към Citroen и имаше договор до края на 2020 година. А възможностите за всички тези състезатели са крайно ограничени. За момента единственото свободно място е овакантеното от Еванс в M-Sport.
Напоследък слуховете, че Subaru обмисля завръщане във WRC стават все по-активни. Евентуална колаборация с M-Sport звучи логично и същевременно би поставила Малкълм Уилсън в прекрасна ситуация що се отнася до избора на пилот, който да замести Еванс догодина.