Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Дрифт версия на Тoyota Supra с 1000 конски сили

10.04.2020 13:18

Автомобилът започва да се очертава като един от най-популярните сред тунинг специалистите

Компанията Papadakis Racing от калифорнийския град Карсън е добре известна в тунинг средите със своите разработки на мощни автомобили. Американските тунинг специалисти вече разработиха свой вариант на Тoyota Сorolla с двигател с мощност 1000 к.с., а по официални сведения от компанията сега се готвят да направят същото и с новата Toyota Supra.

Световен дрифт шампион зад волана

Основател и собственик на Papadakis Racing е Стивън Пападакис - известно име сред почитателите на моторните спортове в Америка още от 90-те години на миналия век. Първоначално той започва да участва в състезания с автомобили с предно предаване, но напоследък се преориентира към болиди със задно предаване и състезателни модели с двойно предаване за офроуд-надпревари.

Идеята на Пападакис е да трансформира Тoyota GR Supra в състезателен модел за дрифт, който да бъде пилотиран от норвежкия дрифт професионалист Фредрик Асбьо. Норвежецът, който през 2015 година става шампион във Formula Drift Championship, е част от екипа на Papadakis Racing и пилот на вече споменатата по-горе Тoyota Сorolla с 1000 конски сили. Между другото, кариерата си на професионален състезател той започва именно зад волана на предходната версия на Toyota Supra.

Впечатляващ състезателен дизайн

Бъдещият болид бе представен под формата на създадена от графичния дизайнер Джон Сайбъл компютърна графика. Впечатление правят  извънредно широката каросерия с драматично изпъкнали форми на калниците, под които се крият разширени предна и задна следа с типичните за дрифт болидите настройки на окачването. Яркожълтото лаково покритие в унисон с дизайна на Rockstar energy drink подхожда отлично на дрифт стилистиката, а матовото лаково покритие на предният капак има и практична функция в предотвратяването на нежеланите за пилота отблясъци.

Задвижването се осъществява от модифицирания двигател на BMW

Разбира се, наред с необходимите промени по ходовата част и спирачната система, основен технически акцент в болида е модификацията на силовия тракт, който специалистите са преработили изцяло. Мощността от 1000 к.с. се черпи от трилитровия шестцилиндров сериен двигател на Supra, произвеждан от BMW и популярен с вътрешнофирмения код В58.

Заключение

Новата Тoyota Supra изглежда притежава огромен потенциал за тунинг доработки, който естествено ще бъде оползотворен от различните специализирани в тази област компании по целия свят. Много впечатляващо е амбициозното желание на американците да повишат мощността на серийния двигател на BMW от 340 на 1000 к.с. и ще бъде интересно да разберем дали Papadakis Racing наистина ще успеят да се справят с извличането на теоретичния максимум в тази насока.

Коментари
comments powered by Disqus