Моделът, наречен Fiat 500, се появява през 30-те години и впоследствие се променя неведнъж
Новият Fiat 500 - особено неговата открита версия, плаващ бавно по красивите крайбрежни магистрали, отдавна се смята сред италианците като признак за "сладък живот". За това ставаше дума и преди година, когато FIAT представи 500 в ретро изпълнение Spiaggina ’58. Сега за рождения ден на историческия Fiat 500, компанията реши да включи модела в каталога си, като издава специално издание Fiat 500 Dolcevita (написано слято).
Моделът, наречен Fiat 500, се появява през 30-те години и впоследствие се променя неведнъж. Но Fiat Nuova 500, представен на 4 юли 1957 г., спечели световна слава и безпогрешна разпознаваемост. Сега той навършва 62 години, но тази некръгла дата не е пречка за новата специализация.
Dolcevita предлага избор на два стила на каросерията: кабриолет и хечбек с панорамен стъклен покрив.
Версията кабриолет Dolcevita се откроява дори повече от закрития хечбек. За първи път в историята моделът получава мек връх с хоризонтални бели и сини ивици с бродирано червено лого 500, вдъхновени от шезлонгите и плажни чадърите на Италианската Ривиера от 60-те години.
"Цветовете, намекващи за белия пясък и синьото море, се създават с помощта на тъкачни машини, които едновременно тъкат сини и бели нишки, за да постигнат ефекта на деним и червената нишка за логото 500, което е изключителен подпис на серията ", пообясняват от компанията.
В салона, темата за лятото, Ривиерата, слънцето и пясъка продължават с декориране на предния панел с естествено дърво, кожени седалки с цвят слонова кост, бродирани с логото 500, червен кант и плетено сърце. Клиентите могат да поръчат този 500 с двигател с работен обем 1,2 литра и мощност 69 к.с. (механична или роботизирана трансмисия Dualogic по избор), 0.9 Twin Air с 85 к.с. или 1,2 LPG с мощност 69 к.с. (за втечнен газ). Последните два мотора работят в комбинация само с ръчни предавателна кутия.
Италианците разкриват, че дървото се нанася върху свръхлека карбонова част в процес, който съчетава технологията на индустриалното щамповане и фрезоване с майсторско оцветяване, финална обработка и контрол на качеството.
Самата компания обяснява идеята за специалната серия толкова поетично, че си струва да бъде цитирана: “500 Dolcevita е покана за възраждане на настроението от шейсетте години, когато Рим е столица на щастливо общество, дом на шикозни нощни клубове и луксозни хотели, привличащи актьори и писатели, политици и висши чиновци се срещаха на маса в модните кафенета. Техните истории са разказвани от фотожурналисти от Виа Венето, папараци, свидетели на луди нощи в Рим, готови да снимат и продават тези истории и скандали на таблоидите”.
Dolcevita помага на ливреята Gelato White с тънки червени ивици около автомобила, хромиран надпис Dolcevita на задната част и лъскави табелки с надпис 500 върху средната колона и на облицовката на таблото, хромирани корпуси на огледалата за обратно виждане и 16-инчови бели алуминиеви джанти.
... и един от незабравимите епизоди от този период е известната сцена с Марчело Мастрояни и Анита Екберг във фонтана Треви от филма „Сладък живот” (1960) на Федерико Фелини. Това бяха незабравими години на dolce vita, когато Италия се втурна напред с нов импулс и ентусиазъм, често шофирайки Fiat 500, автомобил, предназначен да отговори на нарастващата нужда на хората от мобилност и свобода. "
В презентационното видео Dolchevity италианците примамват публиката с мотото "Юли завинаги", казват те, "Лятото е включено в пакета."
Ако се върнем към датите, си струва да припомним, че актуалното поколение на Fiat 500 празнува 12 години от лансирането на пазара, а откритата вариация 500C - десет. Автомобилът претърпя обновяване неведнъж а броят на специалните издания на „бебето” надхвърли 30. Наскоро, през февруари 2019 г. видяхме Серия 120th по случай 120-ата годишнина на Fiat. Изненадващо, възрастта не пречи на популярността на 500. Миналата година в Европа са продадени 188 448 единици (в САЩ търсенето е много по-лошо – 5370 броя). Това е един от най-продаваните автомобили на концерна FCA.