Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Kia Optima: Оптимално решение

14.05.2012 17:06

Със своята атрактивна външност, новата Kia Optima със самочувствие се изправя срещу утвърдените играчи в средния клас. Нека видим на какво е сбособен технологичният събрат на Hyundai i40.

Kia Optima е сред най-модерно изглеждащите представители на своя клас, но всъщност не е съвсем ново явление на пазара. Моделът от две години се продава в родната си Южна Корея под означението K5, американците също вече са оценили по достойнство елегантния петместен седан. Сега автомобилът идва и на Стария континент, за да се гмурне във водите на средния клас, които, както добре знаем, по тези географски ширини гъмжат от акули, а това това обстоятелство от своя страна с положителност не улеснява мисията на корейците.

Какво има в багажника

Основният „виновник” за привлекателната външност на тази Kia идва от Германия и често носи слънчеви очила: неговото име е Петер Шрайер и преди работеше в дизайнерските отдели на VW и Audi. Макар задницата на Optima да е с подчертано полегата форма, капакът на багажника е проектиран като на класически седан. Така пролуката към 505-литровия товарен отсек се оказва неочаквано малка, а някои детайли в самия багажник като нетапицираната му горна страна със свободно висящи в пространството колони на аудиосистемата например оставят недотам добро впечатление за качество. Сгъването на задните облегалки води със себе си дo товарно пространство с дължина до 1,90 м.

Мястото зад волана и възможностите за намиране на удобна позиция са абсолютно достатъчни дори за хора с двуметров ръст. Позицията върху стегнато тапицираните предни седалки с електрическо регулиране, отопление и вентилация е тенденциозно висока, което подобрява обзора. Както сами се досещате, изброените „екстри” са приоритет не на базовото оборудване, а на топмодела, който в Германия се нарича Spirit, а у нас носи означението ТХ. Въпросната линия на екипировка разполага серийно с 18-цолови колела, навигационна система, 11-канална озвучителна уредба, ксенонови светлини, камера за обратно виждане, асистент при паркиране, безключово отваряне на автомобила и темпомат.

Време е да потегляме

1,7-литровият мотор със 136 конски сили се стартира чрез бутон, а отчетливото му металическо почукване недвусмислено подсказва, че той работи по принципа на самовъзпламеняването. За момента единствената алтернатива по отношение на задвижването е двулитров бензинов двигател с атмосферно пълнене, който обаче ще се появи в гамата чак през лятото. Засега насочваме вниманието си към версията 1.7 CRDi с автоматична трансмисия. Последната е типичен представител на старата школа и се характеризира с плавно потегляне и мека смяна на предавките, но оборотите на двигателя не винаги са пропорционални на положението на педала за газта.

Максималният въртящ момент от 325 нютонметра е наличен от 2000 об./мин. Тягата е сравнима с двулитровите конкуренти, но като цяло нивото на оборотите е по-високо, отколкото при тях. Поле за подобрения има и що се отнася до акустиката и вибрациите - CRDi е от гласовитите представители на своя вид и наред с това вибрира енергично на празен ход.

Спокоен ход

Разбира се, това не пречи на Optima да се носи спокойно и уверено по извънградските пътища. Кормилната уредба с електромеханичен сервоусилвател работи със задоволителна прецизност и не залита нито към нервност, нито към мудност – т.е. представянето й попада в графата „златна среда”. Маневрирането в тесни пространства не представлява проблем, камерата за обратно виждане върши отлична работа, а за по-плашливите е предвиден и асистент за автоматично паркиране. Наподобяващана на купе форма на каросерията съвсем естествено затруднява обзора назад, но това е типичен недостатък на почти всички съвременни модели в класа.

Положителни са отзивите и от ходовата част – независимо от 18-цоловите джанти с нископрофилни гуми, Optima вози комфортно, преминава стегнато през малки и по-големи неравности и не тормози пасажерите с излишни сътресения или пък разклащания. За разлика от предшествениците си, Kia Optima обещава удоволствие и при спортен маниер на шофиране. Тук амбициите са оправдани частично – системата ESP се намесва категорично и твърдо, което всъщност е добре за безопасността, но донякъде убива желанието за динамично каране.

Поглед отвътре

 

Водачът на Optima е заобиколен от елегантна атмосфера с лек футуристичен привкус. Някои от функционалните елементи са украсени дискретно с хром, тук-там таблото е облечено  с изкуствена кожа, надписите на бутоните са ясни и прегледни. Единствено бутоните вляво от волана се виждат по-трудно, особено през нощта. Скалите на кръглите контролни прибори се разчитат отлично, никакви проблеми не създава и цветния екран на бордовия компютър. Чувствителният на докосване дисплей на инфо-развлекателната система също е достоен за пример със своите удобни менюта и интуитивна логика на управление.

Комфортът на задните седалки е изненадващо добър, просторът също е в изобилие – мястото за краката е впечатляващо, слизането и качването е максимално улеснено, само пространството във височина изглежда леко нарушено при наличието на стъклен панорамен покрив. Това са все добри предпоставки за дълги и безметежни преходи – същото може да се каже и за големия пробег с едно зареждане, резултат от съчетанието между голям 70-литров резервоар и умерен разход на гориво от 7,9 л/100 км. Остава с интерес да проследим дали този убедителен комплекс от качества в комбинация със седемгодишна гаранция ще успее да пребори акулите, които традиционно обитават водите на средния клас в Европа.

Текст: Йорн Томас

Оценка

Kia Optima 1.7 CRDi TX

Под атрактивната външност се крие автомобил от среден клас на добро, но не съвсем върхово ниво. Optima е просторна отвътре, има сигурно пътно поведение и разточително серийно обзавеждане. В качеството на изработката и ергономията личат някои компромиси, а комбинацията от дизелов двигател и автоматична трансмисия би могла да се представи и по-убедително.


Технически данни

Kia Optima 1.7 CRDi TX
Работен обем ---
Мощност 136 к.с.
Максимален
въртящ момент
---
Ускорение
0 – 100 км/ч
11,2 с
Спирачен път
при 100 км/ч
39 м
Максимална скорост 197 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
7,9 л
Базова цена 58 116 лева
Коментари
comments powered by Disqus