Бездруго мощният Cayenne придобива чудовищна сила в ръцете на майсторите от Manhart
Porsche Cayenne Turbo Coupé получава черно-златна доработка на Manhart. В допълнение към декоративните ивици има тежък ъпгрейд на двигателя - и доста други неща.
Моделите на BMW се радват на специално отношение от Manhart Performance GmbH & Co. KG. От време на време обект на тунинг се оказва някое Mini или Mercedes. Базираната във Вупертал компания се е занимавала и с различни модели Audis и техните настройки. Но Porsche рядко получава прякора Manhart. В това отношение със сигурност си струва да се отбележи, когато екипът от Северен Рейн-Вестфалия изготвя пакет за машина от Цуфенхаузен, който, разбира се, съдържа повече неща от типичните златни декоративни ивици, логотипи на Manhart и надписи, които заедно струват 1099 евро.
Не може да се каже, че Manhart действа преднамерено бавно, когато работи с Porsche. В крайна сметка става въпрос за издигане на мощен спортист като Cayenne Turbo Coupé към нови висоти. Данните му в серийния вариант са 550 к.с. и максимум от 770 нютонметра. Числата за аналога, сега известен като Manhart CRT 800: 807 к.с. и максимални 1090 нютонметра. За съжаление, остава неясно какво означава скокът на мощността и въртящия момент за динамичните характеристики. Черно-златната интерпретация със сигурност няма да е по-бавна от серийния автомобил, който ускорява от нула до сто за 3,9 секунди и достига максимална скорост от 286 км/ч.
По-дебели турбокомпресори за 17 599 евро
Хората от Вупертал са по-склонни да споделят информация за методите, които използват, за да изведат четирилитровия V8 с битурбопълнене до такива нива. Основната работа се върши от по-големите турбокомпресори, но не бива да омаловажаваме и дела на новия интеркулер. В допълнение има оптимизиран софтуер, който Manhart плилага или чрез модифицирана електроника на двигателя, или посредством допълнителен блок за управление. Цената на комплекта обаче не е малка - 17 599 евро.
Новите крайни гърнета на ауспуха за 5850 евро с функция с клапи и четири 100-милиметрови изпускателни тръби с керамично или карбоново покритие не са напълно лишени от вина за впечатляващите стойности. Ако искате още повече звук и/или мощност, можете да получите също нови спортни изпускателни тръби и 200-клетъчни катализатори, интегрирани в изпускателната система. Тъй като филтърът за частици на бензинови мотори отпада в хода на преобразуванията, същото се случва и с одобрението на TÜV. Последствията са, че тази опция е предназначена само за експортни пазари.
Текст: Томас Харлоф
Снимки: Manhart Performance GmbH and Co. KG