Четири цилиндъра и дрифт при натискането на бутон - какви са възможностите на новия спортист от Афалтербах?
Знаем, че смилодонът, често и неправилно наричан саблезъб тигър, е изчезнал в края на плейстоцена поради променящия се климат. Осемцилиндровият двигател изглежда очаква подобна съдба в по-малките категории превозни средства. V8 гигантът, известен като M177, популярен поради своите качества в C 63 S, ще бъде заменен от четирицилиндровия M139I. Ето ни в новия C 63 S E Performance, от AMG казват, че променя играта - отпред работи двулитровият четирицилиндров двигател, зад нас пък е електрифицираната задна ос. Когато и двете работят заедно, резултатът е системна мощност от 500 кВт или 680 к.с. и 1020 нютонметра системен въртящ момент – високи стойности, за да не ни липсва осемцилиндровия двигател с 510 к.с. Все пак зависи какво очаквате от C 63. Приятелите на въздесъщия звук на V8 ще бъдат разочаровани, дори най-мощният четирицилиндров двигател в света не може да промени това, въпреки че изглежда винаги се опитва. Това става ясно от първите няколко метра в новия Mercedes, дори ако екипажът първоначално е зает да се ориентира в интериора, който се характеризира с множество дисплеи и още повече възможности за настройки.
Спортистът за практичните хора
За щастие, навигационната система вече ни води към следващата дестинация, насочвайки ни чрез хед-ъп дисплея и централния екран с добавена реалност, за да се насочим на север към Ascari Race Resort. Градски трафик, магистрала и след това криволичещ селски път се вие на север през андалусийските планини. Тъмносиньото комби вече може да покаже на какво е способно. Точно така, комби, защото новото C 63 отново се предлага и като комби. Но стъпалото над хибридната задна ос, под което се намира батерията, пречи на подготовката за приключения, които са твърде големи, но все пак трябва да има достатъчно място в багажника за обичайното спортно оборудване. Все пак C 63 S E Performance така или иначе е част от спортното оборудване: режим Sport, ситуационното взаимодействие на двата задвижващи двигателя се усилва и осигурява на автомобила значително по-високо сцепление. Скоростите вече се превключват ръчно с перцата. Така че спортният костюмар се изстрелва почти безпроблемно от завой в завой, смяна на предавките е мигновена, а спирачният път е минимален. Значи всичко е наред с хибридното C 63? Заглеждаме се в колата, малко безпомощни. Да, но на четирицилиндровия AMG изглежда му липсва нещо, което осемцилиндровият предшественик излъчва в излишък: основни автомобилни достойнства като звук, харизма и чар на шофирането.
Яко газ до завоя
Въпреки електрическия турбокомпресор, ускоряван от 400 волта, и електрическата задна ос, изтласкваща до 320 допълнителни нютонметра, S E Performance не кореспондира с педлала на газта толкова директно и безмилостно, колкото предполага на хартия. Фактът, че четирицилиндровият агрегат звучи леко напрегнато при високи обороти на двигателя и под натоварване, подчертава това впечатление, както и предаването на мощността, което понякога забива при смяна на предавките. Разбира се, всичко това се случва мигновено, но въпреки това осезаемо. Все още мислим за впечатленията от шофирането, докато преминава през вратата към състезателната писта. Заводският пилот Бернд Шнайдер чака там като пилот и гид. Той ни позволява да се запознаем с мистериите на режим Race, преди да започнем. Сложно е, но само ще вметнем това тук: Оформлението на състезателната писта се съхранява в софтуера. След това маршрутът се избира на дисплея и състезателната програма се активира автоматично. На хед-ъп дисплея се показват подходящите сектори за ускорение, в който електрическото задвижване със своята 6,1 кВтч батерия (бруто) натиска заедно с максимална мощност. Готови. На старта. Старт. Има нещо като Формула 1, когато светлините в кокпита сочат към boost-метъра, натискате газта, докато лентата на дисплея не ви информира за приближаващата спирачна зона. Ред е на завоите. Спирате, управлявате през завоя, натискате отново газта и след това, като Бернд Шнайдер пред вас, забийте право през шикана. Кормилното управление оставя поле за подобрение отновно прецизността и обратната връзка. Случаят е същият и при спирачките. Но все пак е много забавно. Което ни напомня, че все още искаме да опитаме дрифт режим. Между другото, C 63 може да се движи и чисто електрически, до 13 км, споделя Бернд като за финал. Това също е част от промяната на играта.
Заключение:
C 63 S E Performance предлага разнообразен високотехнологичен арсенал, изобилие от мощност и фини трикове за състезателната писта. Но известният осемцилиндров двигател няма да липсва само на безнадеждните моторни романтици.
Hristov Hristo
Колеги почитатели на автомобилните списания. Питам се дали някой от Вас се допитва за инфо и от немския вариант на сайта. В него всичко вече е платено. Няма една достъпна безплатно статия. Интересно ми е и при Вас ли е така или има някакво ограничение за обема прочетени публикации. Досега в професията си не съм срещал сайт с изцяло платен достъп за информация, освен за наука или друг вид споделяне на специфична информация. Дори Американските са досъпни за няколко безплатни прочитания. Споделете моля. PS. Изключвам ограниченията за видеата от Скай и някои спънки за цитатите в "Съдия13".