Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mercedes CLA Shooting Brake срещу Skoda Octavia Combi RS: Шедьовър на дизайна или спортно комби?

20.07.2015 22:38

На старта застават два ярко очертани характера

Доста разумен ход от страна на Mercedes е да противопостави на многобройните прагматични компактни комбита едно по-скоро неразумно творение. Още А-класата и CLA Coupé, конструирани върху същата платформа с предно предаване, бяха подчертано различни от останалите, което им донесе сериозен успех, а за истинските почитатели на класическото комби продължава да се предлага по-просторният, но и по-скъп Т-модел на С-класата. Все пак и в сравнение с купето с четири врати на А-класата комби версията изисква доплащане на хонорар от 3500 евро.

При това още най-семплата и слаба версия на CLA Shooting Brake (CLA 180, 122 к.с.) фигурира в листата срещу 29 810 евро, а за CLA 250 с 211 к.с., алуминиеви джанти и седемстепенна трансмисия с два съединителя DCT трябва да се платят още 10 000 евро. Тогава човек е склонен да не възприема толкова болезнено и 2559-те евро за динамично ориентираното оборудване AMG Line (спортни седалки, волан и педали, 18-цолови колела, специални външни елементи). Най много, само на шега, да конфигурира една Skoda Octavia Combi RS 2.0 TSI и да установи, че срещу 12 000 евро по-малко тя предлага доста повече неща.

Mercedes CLA Shooting Brake отстъпва по полезни качества

Затова нека да останем сериозни и да разберем дали малкият Shooting Brake улучва целта не само по отношение на цените и външността. Заинтересуваната публика едва ли би се смутила от обстоятелството, че ниският издължен силует е за сметка на предлаганото място и добрия обзор, и от притеснителното качване в автомобила и по-малкия багажник с висок праг. Но защо седалките с интегрирани опори за глава трябва да са по-твърди, задните облегалки да са толкова изправени, а контролните уреди и управлението на функциите да са по-малко ясни и прегледни, отколкото в модела на Skoda?

Тук трудно може да се открие и пословичното качество на Mercedes. С изключение на блещукащата „диамантена решетка” и алуминиевата украса в кабината CLA Shooting Brake всъщност не изглежда по-аристократичен и солиден от евтиния си съперник – и при двата модела наред с висококачествените могат да се открият и по-прости пластмаси. С дистанционното освобождаване на облегалките на задните седалки откъм багажника и с мили жестове, като държача за паркинг карти и стъргалката за лед, Octavia Combi RS дори демонстрира повече любов към детайла, както и значително по-щедро серийно оборудване, включващо биксенонови светлини, отопление на предните седалки и сигнализация при паркиране. Единствено за трансмисията с два съединителя трябва да се платят допълнително 1800 евро.

Skoda Octavia Combi RS предлага по-добри динамични характеристики

В тестовия автомобил шестте предавки се сменят – макар и ръчно – с лекота, прецизност и удоволствие. Добро настроение поддържа и двулитровият турбомотор с 220 к.с., агресивна охота към високи обороти и завладяващ звук. Дори ако предпочитате спокойния стил на шофиране с рядко превключване, двигателят предлага в изобилие междинна тяга и равномерен ход. С този шпагат CLA 250 Shooting Brake се справя не толкова добре, защото неговият бензинов турбомотор с аналогичен работен обем не изглежда особено ангажиран въпреки своите 211 к.с. и 350 Нм. Същото важи и за седемстепенната DCT трансмисия, която продължава да сменя предавките донякъде немотивирано и със сътресения.

За малко по-слабите динамични показатели обаче най-вероятно са отговорни 115-те допълнителни килограма, които моделът на Mercedes влачи на гърба си и които не може да скрие и в изпитанията за поведение на пътя. Въпреки подчертано чевръстите си базови настройки той се справя по-бавно с двете смени на лентата, показва явни реакции при промяна на натоварването в завой и дори при движение в права посока постоянно изисква леки корекции с незабавно реагиращата, предлагаща силна обратна връзка кормилна уредба. При това поема неравностите стегнато и сухо, но в никакъв случай недодялано или с удари.

Спортната чехкиня привлича с по-чевръста управляемост

Все едно – Skoda Octavia Combi RS може всичко това по-добре. Особено с по-малък товар тя поема по-гъвкаво напречните фуги и дългите вълни по настилката, притежава по-удобни спортни седалки с добра странична опора и съвършена позиция на седене, както и по-балансирана управляемост. С лекия ход на кормилната си уредба моделът позволява по-прецизно спазване на желания курс, навлиза в завой с по-точен маниер и го напуска с по-енергична тяга. Освен това Octavia се усеща не само като по-лека, но и като по-малка от CLA, въпреки че всичките й размери са с няколко сантиметра по-големи.

Дори по темата за сигурността Shooting Brake не е категоричен победител. Наистина моделът получава точки за по-големия брой системи за подпомагане (смяна на лентата, внимание на водача) и незаслепяващи, постоянно включени дълги светлини, но губи заради по-дълъг спирачен път. При 130 км/ч със загрети спирачки той застива в покой едва след 65,2 метра, докато конкурентът му със същия формат гуми заковава с цяла дължина на автомобила (4,8 м) по-рано. Това не носи лаври на автомобила от Щутгарт. Той отделя по-малко емисии, но само в стандартния цикъл. В смесен режим на всекидневно шофиране обаче изхвърляният СО2 и разходът на бензин са на едно и също ниво.

CLA Shooting Brake печели овации единствено с дизайна си

Това се отнася дори за постоянните разходи и ремонтите – само при купуването на красивата машина продължава да се плаща „добавка за Mercedes”. Доста болезнена, трябва да отбележим, но не тя е причината CLA 250 Shooting Brake да се размине с победата в този тест.

Защото при такива разлики в разноските и полезните качества предимствата по отношение на дизайна и динамиката би трябвало да са наистина значителни. В динамично отношение обаче те изобщо липсват, както показват отделните оценки в нашия сравнителен тест. Спортната Skoda се представя по-добре както при водимостта и поведението на пътя, така и при темперамента. Чехкинята печели дори в традиционно силни за Mercedes дисциплини като комфорта или сигурността. Това, което тя не може да предложи обаче, е осветената звезда отпред срещу 309 евро.

 

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

1. Skoda Octavia Combi RS 2.0 TSI
439 точки
Във версията RS практичната Octavia е не само едно просторно комби, но и чевръст, талантлив спортист. А значителното предимство при цената продължава да е налице.

2. Mercedes CLA 250 Shooting Brake AMG Line
388 точки
Дори когато не става дума само за полезни качества и ниски разходи, CLA Shooting Brake не разполага със силни козове в нито една област. Това обаче важи за много дизайнерски изделия.

Текст: Бернд Щегеман
Снимки: Ахим Хартман

Коментари
comments powered by Disqus