Дали досега SLS наистина не е бил достатъчно чевръст на пътя? Вместо отговор от Mercedes предлагат още по-мощния и динамичен SLS AMG Black Series.
Като начало една тренировка за мускулите на ръцете – да повдигнем корпуса на вала на transaxle трансмисията. Със съответния детайл на Mercedes SLS AMG ще ни е доста трудно, а с този на варианта Black Series няма никакъв проблем, защото е изработен от карбон и тежи два пъти по-малко, само 13,3 килограма. И двата детайла са неудобни за хващане, затова нека бързо да минем към вълнуващата част на тренировката, която, разбира се, ще е зад волана.
Данните говорят, че Mercedes SLS AMG Black Series е загубил около 70 килограма от теглото си и същевременно е придобил още 30 конски сили. Сега 631 к.с. привеждат в движение 1,5 тона, а ние усещаме напора им още на първия десен завой на пистата „Пол Рикар”. Монтираната с 10 милиметра по-ниско трансмисия с два съединителя превключва почти залпово предавките надолу, слизайки до втора, като между тях изстрелва и по една порция газ. Инженерите са скъсили времената за реакции и превключване толкова драстично, че започвате да се съмнявате дали не са поставили друга предавателна кутия.
Mercedes SLS AMG Black Series е наточен навсякъде
Също толкова остър и безкомпромисен е моделът с повдигащи се врати, когато влиза в завой – почти така, сякаш предвижда конфигурацията на трасето. Как става това? В Mercedes SLS AMG Black Series колелата се направляват от спортно окачване с регулируем просвет, което се характеризира с по-стегната еластокинематика, по-широка следа и – я виж! – нови шенкели и стабилизатори на предния мост. Така по-високите обороти не водят до прекалена твърдост, защото характеристиките на пружините и амортисьорите позволяват жестоки качвания по бордюрите на пистата, без да се губи напълно сцеплението с пътя.
Сега обаче стъпваме на насрещната права, където атмосферният V8 отново може да се развихри с тържествуващ тръбен звук, подминавайки онези 7200 оборота, при които се отказва базовият мотор, – а асфалтът почти се набръчква зад големите ауспухови тръби. Чак при 8000 об./мин 6,2-литровият тежкоатлет в Mercedes SLS AMG Black Series пожелава да мине на следващата предавка. Наистина новите настройки отнемат 15 нютонметра от максималния въртящ момент, но нали остават цели 635 Нм! Кратко спиране преди бързия десен завой – благодарение на прецизно дефинираната точка на натиск и устойчивите на натоварвания керамично-композитни спирачни дискове това е възможно с точност почти до милиметри – и Mercedes SLS AMG Black Series се залепва за идеалната линия с потресаващо темпо и леко теглеща навън задна част.
Работата на пилота е улеснена от прецизното сервоуправление с модифицирани характеристики и от състезателните черупкови седалки. И добре, че е така, защото иначе човекът зад волана на Mercedes SLS AMG Black Series сигурно би трябвало да тренира още, вдигайки корпуса на вала за transaxle трансмисията.
Автор: Йенс Драле