Mini Cooper S и Peugeot 207 RC – общото между тези два автомобила този път не е само славното минало на рали Монте Карло, а и използването на един и същ бензинов турбодвигател. Кой от двата модела ще се окаже по-добрият четириколесен спортист?
Макар и коренно различни като замисъл, Mini Cooper S и Peugeot 207 RС се задвижват от един и същи 1,6-литров бензинов турбодвигател със 175 конски сили. Под предния капак на Mini „кончетата” създават впечатление за значително повече енергичност, тъй като перфектно настроената шестстепенна трансмисия с доста „къси” предавки успява да ги задържи винаги в насторение.Разликите в задвижването на двата автомобила са съсредоточени в детайлите
Cooper S оползотворява своята мощ по значително по-екстровертен начин, целият автомобил създава впечатление за расов и в известна степен див нрав. Малкият британец е точно това, което се очаква от една малка спортна машина със състезателни корени. Френският конкурент е своеобразна пълна противоположност – без да е лишен от спортен талант, той е значително по-дискретен в своето представяне. 207 достига твърде бързо максималните си 6400 оборота в минута дори на пета предавка, което на практика резултира във факта, че на магистрала Cooper S със своята относително дълга шеста степен успява да избяга далеч напред.
207 определено страда от своето с 80 килограма по-високо спрямо Cooper S собствено тегло, както и от липсата на шеста предавка на трансмисията: освен че показва по-лоши динамични показатели от Mini, френският модел харчи при магистрално движение около литър на сто повече от своя британски опонент.
Когато магистралата свърши и започнат завоите...
И двата автомобила предразполагат към екстремно каране по изпълнени със завои отсечки, удоволствието почти може да са конкурира с карането на пистов мотор, а действието на спирачните им системи остава брутално дори след десетки и стотици километри състезателна „езда”. И все пак усещането от шофирането при Mini е по-интензивно, по-истинско и още по-незабравимо. Този автомобил не се нуждае нито от свръхвисоко с оглед на дадена ситуация темпо, нито от дивашки издевателства от страна на „задкормилния субект”, за да може да се почувстват невероятните резерви на ходовата част. Нека все пак не забравяме, че малкият британец откри израза "перфектна водимост" за малките автомобили още преди десетилетия, когато подобна комбинация звучеше немислимо...
Така за 207 RC остава само почетното второ място в този тест, тъй като Mini побеждава по почти всички възможни критерии. И все пак, като победител в теста, BMW Group има за какво да благодари на Peugeot – все пак фамозният двигател на двата автомобила се роди именно благодарение на сътрудничеството между двете компании.
Текст: Александер Блох
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Оценка

1. Mini Cooper S
Първото издание на наследника на неостаряващата британска класика беше оригинален и неимоверно чаровен, но недоизпипан в някои отношение автомобил. При новия модел обаче, неподправената атмосфера е комбинирана със забележителна технологична зрялост и превъзходен двигател. Mini е безспорен победител в този тест.

2. Peugeot 207 RC Cup 175 THP
Предимствата на Peugeot 207 RC са съсредоточени преди всичко в по-добрия комфорт на возене и по-богатото серийно оборудване. Несполучливата трансмисия и неравномерната работа на кормилната уредба обаче са сериозни минуси, които отнемат на автомобила шансовете за първото място в сравнителния тест.
Технически данни
1. Mini Cooper S | 2. Peugeot 207 RC Cup 175 THP | |
---|---|---|
Работен обем | --- | --- |
Мощност | 128 кВт (175 к. с.) | 128 кВт (175 к. с.) |
Максимален въртящ момент |
--- | --- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
7,0 сек | 7,4 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
37 м | 37 м |
Максимална скорост | 225 км/ч | 220 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
10,2 л/100 км | 10,9 л/100 км |
Базова цена | --- | --- |