През месец юли 1936 година френският хотелиер Льоко завършва едно епично пътуване
Представете си обява за продажба на автомобил. Производство юли 2016 година, пробег…400 000 км. Ще повярвате ли на подобно нещо. Като оставим настрана истинността на километропоказанията на автомобилите в автокъщите, подобно нещо изглежда напълно невъзможно. Всъщност изминаването на 400 000 км за една година е факт и до ден днешен се смята за рекорд отбелязан в книгата на Гинес. Едва ли подобно нещо се е случвало и на тестовите автомобили на компаниите по време на циклите за развойна дейност когато те трябва да натрупат огромен пробег за кратко време. Всъщност става дума за един Citroen Traction Avant, който в периода 23 юли 1935 година – 22 юли 1936 година изминава 400 000 км със средна скорост от 65 км/ч. Водачът му е Франсоа Льоко, любител, собственик на хотел от Рошетале, край Лион. Създал пощенска услуга и превозвал със своя Citroen Traction Avant писмата и колетите от Париж до Москва, Льоко очевидно е бил приключенец по душа и автомобилен ултрамаратонец. Имайки предвид шосейната мрежа и комфорта на автомобилите от 30-те години всичко което той е правел е гериочно в буквалния смисъл на думата.
И така, през 1935 година Льоко предлага на хората от Citroen идеята за изминаване на 400 000 км за една година. Може би защото компанията малко преди това е преживяла драматични събития и е станала собственост на Michelin, но хората от Citroen не проявяват особен интерес за подобно нещо. Ентусиазираният Льоко обаче очевидно е от тези хора които преследват мечтите си и не се отказват лесно. Той успява да получи подкрепата на дилърите на марката и в края на краищата и одобрението на Citroen. Използваният за прехода автомобил претърпява дребни промени като леко усилване на каросерията, адаптация на предното стъкло за по-добра вентилация, допълнителни отвори на предния капак за по-добро охлаждане и допълнителни светлини. Монтирани са стартер и генератор Scintilla, както и Scintilla Vertex магнето, като резерва при повреда на бобинното запалване, а двигателят е модифициран с алуминиева глава. Принципно Льоко пътува всеки ден от дома си до Париж и обратно изминавайки по 1200 км (!) и спи само по четири часа, но освен това участва рали Монте Карло през 1936 година и финишира 50-ти от 105 участника. В рамките на този епичен маратон Льоко и неговият Traction Avant посещават Берлин, Мадрид, Барселона, Амстердам, Рим и Виена, стартирайки винаги от Париж. След 363 дни Льоко достига отметката от 400 000 км при средна скорост от 65 км/ч и среден разход на гориво от 10,2 литра, като за цялото пътуване има само четири дребни проблема. Повече за модела и героят зад волана му може да прочетете в статията „По стъпките на един подвиг“ в раздела „Класика“.