Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Opel Antara срещу Mitsubishi Outlander: За всекиго по нещо

07.11.2011 15:46 1
1
2571891209

Напук на всички финансови и икономически проблеми на Европа, сегментът на компактните SUV модели се развива с бурно темпо. В този клас Opel все още разчита на нетипичната за гамата на марката Antara, която претърпя сериозни промени напоследък. Доколко тя е подобрила качествата си, показва сравнителният тест с Mitsubishi Outlander.

Въпреки бързия ръст на пазара на компактни SUV модели, някои от участниците в него заемат съвсем скромни позиции и един от тях е Opel Antara. Броят на продадените в Европа представители на модела е нищожен в сравнение с бестселъри като VW Tiguan, BMW X1 и Nissan Qashqai. Затова решихме сравнителният тест тук да не е с някои от тях, а с индивидуалиста Mitsubishi Outlander, чиито пазарни резултати пък значително варират в различните страни от Европейския съюз.

Пипни ме тук и там!

В началото на 2010 година Outlander бе леко преработен и се сдоби с характерната за марката трапецовидна решетка в предната си част. Любопитно е, че за разлика от технически идентичните модели на европейски марки Citroen C-Crosser и Peugeot 4007, които се произвеждат в Япония, техният японски събрат от Mitsubishi слиза от конвейерите в Борн, Холандия – поне що се отнася до бройките, предназначени за пазарите на Стария континент.

Наскоро и Antara, която пък се произвежда в Корея, получи напълно нови двигатели, настройка на ходовата част и според производителя, по-високо качество на материалите и сглобяването. Това беше очевидна необходимост – данните показват, че на германския пазар, който е и най-големият в Европа, за първите шест месеца на 2011 година са продадени едва 494 броя Antara срещу 2432 Outlander и 25 394 VW Tiguan. Какво все пак са постигнали конструкторите при модернизацията на модела, трябва да ни покаже настоящият тест, след като в предишното противопоставяне Antara не се представи убедително срещу Outlander.

Когато сме вътре

Сега картите са разбъркани отново и с дизеловия си двигател със 184 к.с. моделът на Opel кипи от страст да получи реванш. Участващите в съревнованието автомобили не са никак евтини, тъй като се представят с върховите си нива на оборудване Cosmo и Instyle, но пък за сметка на това кожената тапицерия е част от стандартното обзавеждане. При Outlander материалите и прецизността на сглобяването създават впечатление за повече старание, в Antara облицовките на предните колонки не са добре напаснати, а лакираните в сребристо декоративни елементи правят неуспешен опит да имитират алуминиеви детайли.

От друга страна обаче, седалките при Opel осигуряват на пътниците удобство като в кресла и са изключително комфортни за дълги пътувания. Едва ли ще чуете някакви оплаквания от пътниците отзад; мястото като цяло е предостатъчно и обещава удоволствие от пътуването. В противоречие с това разточително пространство е багажникът, който не само е с по-малък обем от средния за класа, но и не предлага нищо повече от обикновено комби, като за разлика от него има прекалено висок праг на товарене.

Какво е възможно в този клас, ясно демонстрира Outlander, който въпреки третия ред седалки (с какъвто Antara нe разполага) предлага повече обем и по-нисък праг на товарене, който щади гърба. Допълнителен плюс е възможността задните седалки да се изместват в надлъжна посока и да се сгъват асиметрично напред с помощта на бутон в багажното отделение. Едва ли и най-добре оборудваният ван може да предложи нещо повече в тази насока; при това водачът и пътникът до него са настанени в купето също толкова удобно, колкото и в Antara.

Всичко вече е ясно

Стартираме моторите, които на празен ход вибрират леко, но все пак в рамките на нормалното. При потеглянето Opel внезапно пропада в нехарактерна за модерните дизели турбодупка и за съжаление този ефект е съчетан с не съвсем прецизен ход на скоростния лост. След като веднъж преодолее началната слабост обаче, двигателят разполага с изобилие от мощ и осигурява добро междинно ускорение. Подобни качества притежава и Outlander, но без досадното забавяне при потегляне. Превключването на предавките е по-прецизно, а средният разход на гориво в теста от 8,4 л/100 км е с 0,6 л по-нисък от този на Antara.

С промените в ходовата част Antara трябваше да елиминира поводите за критики, които съпътстваха модела досега. За съжаление обаче не може да се твърди, че конструкторите са постигнали толкова значими резултати. Както и преди, каросерията се накланя в завой, макар и не толкова драматично, а свидетелства за по-твърдата настройка ясно дават напречните фуги и неравности. Към недостатъците се прибавят големият диаметър на завиване (12,7 м) и непредаващото усещане за пътя кормилно управление с тежък ход, което обезсмисля наченките на динамика, осигурени от мощния дизел. По всички тези показатели Mitsubishi е по-добър, без при това да изявява някакви особени таланти в областта на управляемостта. Той преминава по-меко през неравностите и без да предава в такава степен сътресенията от тях.

На финала

Забележки и към двата автомобила могат да бъдат отправени по отношение на безопасността. Спирачният път не е задоволителен по почти всички показатели, недостатъчно е и оборудването с модерни системи за асистенция на водача. Opel например не предлага уникалните адаптивни светлини от Astra и Insignia, което е напълно обяснимо предвид факта, че произходът му няма нищо общо с тях.

В края на краищата освен по отношение на разходите Outlander има предимство във всички останали раздели на теста. Той печели убедително в това сравнение и е настина сериозна алтернатива на бестселърите в класа. За съжаление Antara не е постигнала толкова значителен прогрес, че да промени статуквото и по всяка вероятност парчето от SUV тортата за нея ще си остане все така тънко.

Текст: Кристиан Бангеман
Снимки: Карл-Хайнц Аугустин

Оценка

1. Mitsubishi Outlander 2.2 Di-D Instyle - 459 точки

С гъвкавостта на добре оборудван ван и просторния си салон Outlander e един практичен SUV. В най-високото ниво е изключително комфортен, но пък и не е евтин.

2. Opel Antara 2.2 CDTI Cosmo - 433 точки

Комфортните седалки са много добри, автомобилът се предлага с неограничена гаранция. Въпреки промените по модела динамиката и комфортът като цяло обаче са под средното ниво.


Технически данни

1. Mitsubishi Outlander 2.2 Di-D Instyle - 459 точки 2. Opel Antara 2.2 CDTI Cosmo - 433 точки
Работен обем --- ---
Мощност 177 к.с. при 3500 об./мин 184 к.с. при 3800 об./мин
Максимален
въртящ момент
--- ---
Ускорение
0 – 100 км/ч
9,9 с 9,8 с
Спирачен път
при 100 км/ч
40 м 40 м
Максимална скорост 200 км/ч 200 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
8,4 л 9,0 л
Базова цена 71 990 лева 61 235 лева
Коментари

Райчев
В България ограничена гаранция на опел няма има грешка накрая на статията

comments powered by Disqus