Ще успее ли Peugeot да притесни бестселърите в компактния клас с новия си модел 308? Най-мощната версия HDi 135 се изправя срещу Opel Astra 1.9 CDTi и VW Golf 2.0 TDI.
Французите стартират с минимално предимство в това сравнение заради имиджа си на съвестни еколози, тъй като в класа на двулитровите дизели те първи инсталираха сериен филтър за твърди частици. Със своите 136 конски сили обаче агрегатът на Peugeot изостава, макар и незначително, от двигателите на своите съперници, които разполагат съответно с четири (Golf) и 14 (Astra) "кончета" в повече. При това положение за мнозина става ясно, че Opel Astra изначално изпъква като лидер при замерване на ускорението и максималната скорост. Конкурентите му обаче го следват по петите и са готови да атакуват при първата възможност, която им се открие.
Дизелът на Peugeot е по-тих
Действително, моторите на немските "многобойци" демонстрират мощно представяне и спонтанно разгръщане на динамичните характеристики, ала техните маниери съвсем не са на съвременно ниво – също както и VW, които все още залагат на помпа-дюза, автомобилът от Рюселсхайм привлича внимание с нехармоничния ход на шеснайсетклапановия си двигател въпреки използваната common rail технология. При работа на високи обороти дразнещите вибрации и шумът стават дори още по-неприятни.
За пример на двамата може да послужи четирицилиндровият агрегат на 308, който работи с по четири клапана на цилиндър, разполага с балансиращи валове и common rail впръскване на горивото. През повечето време той функционира толкова плавно и тихо, че пътуващите обикновено остават в пълно неведение относно принципа му на работа. Мъркането на мотора се превръща в плътно ръмжене едва при прехвърляне на 4 000 оборота, в случай че още не сте превключили на следващата предавка. Добрите обноски на двигателя компенсират с лекота забавената реакция при подаване на газ и не сосбено прецизното движение на скоростния лост.
308 с твърде много недостатъци
Окачването на 308 притежава изненадващо твърди настройки, което резултира в неспокойно поведение при малки неравности в пътната настилка. Пресичането на дълги вълнообразни неравности също предизвиква нежелани вертикални движения на каросерията. Една от другите причини за недоволство е индиректното управление, което дава слаба обратна връзка, при висока скорост прави необходимо честото коригиране с волана и допуска влияния от страна на силовото предаване.
Въпреки слабостите Peugeot 308 разполага с най-пълното серийно обзавеждане и оборудване за безопасност. За съжаление 308 не съумява да преодолее някои особености, произлизащи от неговия строеж, подобен на миниван, към които спадат ограничения обзор напред, както и неудобния достъп до предните седалки за високи пътници.
Крайното класиране не носи изненада за никой – увереният Golf побеждава по точки, а 308 се нарежда плътно зад втория на почетната стълбица Opel Astra.
Текст: Вернер Шруф
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Оценка

1. VW Golf 2.0 TDI Comfortline
Стабилният и комфортен VW Golf е с уравновесен характер и се представя убедително по всички показатели. Единственият му по-съществен недостатък се състои в грубата работа на двигателя.

2. Opel Astra 1.9 CDTi Cosmo
Opel Astra събира точки с богатото си оборудване и добро като цяло поведение на пътя. Комфортът на возене и маниерите на дизеловия му двигател са области, които имат нужда от подобрение.

3. Peugeot 308 HDi FAP 135 Feline
308 не съумява да детронира немските си конкуренти, тъй като си позволява твърде много слабости. Сигурността в поведението му на пътя и хармонично работещият двигател от друга страна предизвикват чудесни отзиви.
Технически данни
1. VW Golf 2.0 TDI Comfortline | 2. Opel Astra 1.9 CDTi Cosmo | 3. Peugeot 308 HDi FAP 135 Feline | |
---|---|---|---|
Работен обем | --- | --- | --- |
Мощност | 103 kW (140 к. с.) | 110 kW (150 к. с.) | 100 kW (136 к. с.) |
Максимален въртящ момент |
--- | --- | --- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
10,0 сек | 9,3 сек | 10,1 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
40 м | 40 м | 39 м |
Максимална скорост | 205 км/ч | 208 км/ч | 206 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
7,4 л/100 км | 7,7 л/100 км | 7,5 л/100 км |
Базова цена | 39 661 лева | 37 945 лева | 44 523 лева |
Петър
Божидаре,научи се да пишеш на български и прочети малко за common raila,патент е на италиянците Iveco.Германските прихвалени коли бяха най хубави в доброто старо минало,сега вече въобще не е така,жив зян са.шумни ,вибриращи дизели дето за нищо не стават!
Bojidar
pejo sa nai zle hvaliha hvaliha taq 308 i nakraq se usraha s neq nema shto golf 4 gi napravi smeshni hem oshte polzva pompa duza tehnologiq koqto e dosta po nazad ot commmon - rail tehnologiqta na pejo koqto vsashtnost e otkradnata ot nemcite ili po to4no ot audi a mejdodrugoto vw&audi sa s nadi dorbite diseli v sveta taka 4e ne se i samnqvah 4e pobediha v testa . pejo naistina imat mnogo krasiva 308 no samo vanshno nikakvo darjane na patq skorostniq lost ne se dviji lesno abe kato cqlo da ne mi hvalqt avtomobila edinstveno dvigatela ego priznavam sas finnite mu manieri na rabota no tova idva estestveno i ot tehnologiqta koqto polzvat
Zaphod
Абе аз нямам съмнение че и трите автомобила са достатъчно добри за целта си. Но "Голфо" можеше да се мери с 307, астрата е добра кола наистина, а 308 чак голфо 6 може евентуално има подобно добро управление и поведение. Така че реално като изключим имагинерните фактори на дойче списанията от ФауВе религията, от тези коли 308 е може би най добрия автомобил на парво каране. Единствено астрата дава отпор с това че е читава, и все пак е на повече от 2 години което значи че бъгове по нея не са останали. Другото е че от Пежо (ПСА като цяло) правят постоянно коли с специално превъзходно управление, което именно то бива критикувано от Дейче списанията??? Не разбирам какво става с тези хора. Ни най малко не се самнявам в качествата на немските автомобили (вкл. и от личен опит) но все пак :-(|) - аре нема нужда
bat
Абе Гоуфо си е Гоуф :-D Много ясно, че немците ще класират своите коли на първите места. Винаги е било така
Peter
Ей, тоя Голф е направо абониран за всички първи места! Поне в немските списания е така! Карал съм и двете немски коли и по мое скромно мнение Опел е изключително балансиран автомобил с отлично пътно поведение! Не случайно е най-продаваният автомобил в компактния клас за 2006г в Европа - нещо, което немските списания не пропагандират особено широко:)