С дължината си от 4,70 метра новата Laguna на Renault заплашва да взриви установените граници на средния клас. Има ли от какво да се страхуват Ford Mondeo, Toyota Avensis и VW Passat?
От известно време насам никой модел от средния клас вече не се престрашава да излезе на терена, ако не е дълъг поне 4,65 м (като Avensis). Още по-нови примери са Ford Mondeo и Renault Laguna, които с дължина 4,78, респективно 4,70 м, вече хвърлят по едно око към горния сегмент на средния клас, в който пребивават Е-класата и компания.Стремеж нагоре
В случая със сравняваните двулитрови дизелови модели подобна експанзия не обхваща и цените, които остават на общо взето поносимо за клиентите от (западно)европейската средна класа ниво, започвайки от 45 370 лева. Срещу тази сума можете да докарате пред дома си Toyota Avensis, но само с базово оборудване. Новото Renault Laguna 2.0 dCi, което е оборудвано със спортни седалки, стереосистема, двузонов климатик и други удобства струва в Германия 27 900 евро, ще трябва да почакате до март 2008 година, когато ще започнат продажбите му на българския пазар. За модела Mondeo 2.0 TDCi хората от Ford искат 53 400 лева. За своя представител в средния клас VW предлага във версията Comfortline само базов пакет, който включва, както и при конкурентите, множество въздушни възглавници, но дори за кожен волан, бордов компютър и двузонов климатик се плаща отделно. А ако иска да слуша музика, собственикът на Passat също трябва да си пее сам.
Не така стоят нещата при Avensis Executive – тук при попълването на поръчката спокойно можете да изхвърлите химикалката през прозореца и да не отбележите нито една екстра. Оборудването включва почти всичко, което може да ви дойде на ум. За сметка на това японецът демонстрира пренебрежение към изобилния вътрешен простор и галещите окото първокласни материали, а високата позиция на седене и последователният отказ да се следва модата говорят за прекален консерватизъм. И, разбира се, за стремеж към намаляване на разходите, за което свидетелстват евтините пластмаси около лоста на ръчната спирачка и капака на кутията за дреболии на централната конзола.
Повече качество
Конкурентите явно си поставят по-високи цели – повече място, повече настроение, повече усещане за висока класа. Тук уредите се разполагат в дълбоки гнезда с хромирани гривни (VW), графиката на екрана и облицовките с титанов цвят радват погледа (Ford), стремително елегантни линии се съчетават със сребристи апликации (Renault). Да не говорим за модните стартови бутони и електромеханичните ръчни спирачки. Точно очертаните линии на фугите, приятните на пипане пластмаси и чисто работещите регулатори вече са станали въпрос на чест и за европейските производители.
Формата на Laguna, наподобяваща купе, води до известни вътрешни ограничения. Наистина моделът предлага добър обзор косо напред, но качването на задните седалки и пространството над главите на пътуващите отзад са по-скоро разочароващи. Дори седящите на втория ред в Avensis се чувстват по-удобно, а със салоните на Ford и VW, в които пътниците могат безгрижно да се изтягат, изобщо не може да става сравнение.
Практичната страна на нещата
А как стои въпросът с багажниците? Под полегатия си, панорамно остъклен заден капак Mondeo побира всичко необходимо за един пикник, а при сгънати облегалки на задните седалки обемът позволява дори пренасяне на покъщнина. Конкурентите с конвенционален триобемен силует също дават възможност за сгъване на облегалките, но не са чак толкова гостоприемни. Laguna подобно на Mondeo предлага полегат заден капак, но пък багажният обем и полезният товар са по-малки, отколкото при останалите участници в теста.
Предните седалки на френския модел са неочаквано твърди, но се съпротивляват успешно на страничното ускорение. По-широко скроените спортни седалки на Ford предлагат най-добрия компромис между комфорт и опора при спортно шофиране. Мебелировката на VW с тапицерии в пенсионерски стил се отличава навсякъде с анатомичност и уютна мекота, докато в Avensis могат да ви подразнят предлаганата по желание хлъзгава кожа и прекалено късата седалищна част, както и обстоятелството, че седите изправени като на капрата на файтон.
Mondeo отново е силен в традиционните си дисциплини
Ако става дума за маневриране, не можем да не споменем, че тази тема е органично близка на Mondeo – нали факелът на първенството трябва да бъде поет от предишния модел и пренесен по-нататък. Сега той гори по-ярко от преди – спонтанно реагиращата кормилна уредба със сервоусилвател педантично изпълнява заповедите, получени чрез волана. Автомобилът със синята овална емблема прескача спъващата фаза на недозавиване и неотклонно следва радиуса на завоя, без да ви дразни с коварни поднасяния на задницата или псевдоспортна твърдост. Неговите адаптивни амортисьори (предлагат се допълнително) могат да се справят в нормалния режим с почти всякакъв вид пътни настилки и дори с изградените от бетонни плочи магистрали, предизвикващи периодични сътресения. В комфортния режим Mondeo подлага под седалищните части на пасажерите още една мека възглавница, която поема значителни вертикални движения. А в спортния режим, когато амортисьорите предават твърдо неравностите към вътрешността на купето, татковците получават възможността да почувстват нещо от духа на автомобилните състезания.
Изненади при Laguna
Горе-долу същото става при Laguna, при това без да сте го избрали специално. С този модел французите окончателно се разделят с предразсъдъка за автомобилите, които ви люлеят по магистралите в меките си обятия. Конвенционалното му окачване предава твърдо и сухо всички неравности към седящите в автомобила и тогава се оказва, че дори нормални шосета се нуждаят от преасфалтиране. Твърдо настроеният преден мост бие и тропа, сякаш е правен от някой самоук тунер, и едва с пълен товар започва леко да поддава. Същата непреклонност обаче Laguna демонстрира и по отношение на динамиката на пътя, затова при изпитанията на шосе и на писта конкурентите най-често виждат широката й задна част.
Уравновесеният Passat
Passat стои настрани от борбите за всяка десета от секундата, при него дланите на водача остават сухи, а пулсът му – спокоен. Бързо, но без напрежение той преодолява както усуканите трасета, така и широките завои по магистралата. Кормилната уредба, която обикновено работи с неприятна мекота, при увеличаване на скоростта постепенно оттегля подкрепата на сервоусилвателя, което се отразява добре върху спазването на посоката. С по-голям товар обаче окачването губи част от иначе безупречния си комфорт и от време на време отправя към каросерията леки сухи удари.
При Avensis подобни явления са част от задължителната програма. Сякаш опрян на гумени тампони, автомобилът реагира с подскачане, забива нос надолу или се клати настрани. Освен това водачът се чувства неуверен поради мекото усещане в спирачния педал и осезаемото теглене на предницата навън при навлизане в завой с по-висока скорост. Остава ви единствено да намалите темпото и да се присъедините към онези, които предпочитат стила на спокойната разходка. Това ще бъде по вкуса и на тромаво реагиращия, но затова пък икономичен дизелов двигател. Подобно на конкурентите той разполага с два литра работен обем, но извлича от тях само 126 к. с. и 300 Нм.
Въпреки че изразена с цифри мощността на Passat и на Mondeo е еднаква - 140 к. с., при измерването на динамичните характеристики моделът от Волфсбург успява да покаже на своя по-тежък с над 150 кг съперник светодиодните си стоп светлини. Традиционно моторът с помпа-дюза TDI на VW е шумен, но икономичен, докато TDCi на Ford под 1700 об./мин витае из турбодупката и едва над тази стойност дръпва напред с ясен метален звук.
А Renault? При него мощността и равномерният ход сякаш са смесени и разбъркани в един шейкър и - воала! - коктейлът dCi със 150 к. с. вече е готов. Моторът потегля меко, но стремително и охотно набира обороти без затрудненото дизелово чукане, но затова пък с пъргави динамични показатели и съвсем умерен разход. Особено пестеливите водачи могат да слязат до пет литра на сто километра, но при динамично темпо средният разход е около осем литра, колкото и при съперниците.
Изводите
Според броя на събраните точки единственият изоставащ на финала е японският представител Avensis, който финишира малко след европейските конкуренти, докато те въпреки различните си силни и слаби страни пресичат лентата като плътна група. Благодарение на оценките за разходи (които не са валидни за България) минимално предимство печели изпитаният Passat, който се нарежда пред сполучливото във всяко отношение Mondeo и в еднаква степен пъргавата и изгодна като покупка нова Laguna.
Текст: Йорн Томас
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Оценка

1. VW Passat 2.0 TDI Comfortline
Скромно оборудваният, но качествено изработен Passat изпреварва с малко Mondeo в раздела за разходите. Двигателят на VW е шумен, но мощен и икономничен.

2. Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium X
Изобилието от място, динамичното поведение на пътя и добрият комфорт на окачването извеждат Mondeo начело, Passat постига реванш едва в раздела за разходи.

3. Renault Laguna 2.0 dCi FAP Dynamique
Особено силни страни на Laguna са динамката на пътя, доброто качество на изпълнението и равномерно работещият дизел. Лошо впечатление прави твърдото и шумно окачване.

4. Toyota Avensis 2.0 D-4D Executive
Avensis е принуден да отстъпи пред по-съвременните си конкуренти. Моделът не е нито особено динамичен, нито твърде комфортен. Най-подходящ е за спокойни пътешествия с леко темпо.
Технически данни
1. VW Passat 2.0 TDI Comfortline | 2. Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium X | 3. Renault Laguna 2.0 dCi FAP Dynamique | 4. Toyota Avensis 2.0 D-4D Executive | |
---|---|---|---|---|
Работен обем | --- | --- | --- | --- |
Мощност | 103 кВт (140 к. с.) | 103 кВт (140 к. с.) | 110 кВт (150 к. с.) | 93 кВт (126 к. с.) |
Максимален въртящ момент |
--- | --- | --- | --- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
10,6 сек | 11,0 сек | 9,6 сек | 11,5 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
39 м | 39 м | 39 м | 40 м |
Максимална скорост | 209 км/ч | 210 км/ч | 210 км/ч | 200 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
7,9 л/100 км | 8,4 л/100 км | 8,2 л/100 км | 7,9 л/100 км |
Базова цена | 50 758 лева | 53 400 лева | 27 900 евро (за Германия) | 45 370 лева |
Aнонимен
До Стефан: Явно доста наивници има по света, щом VW са първи, или минимум втори по продажби всяка година. Но явно сами ние разбираме от коли, те не знаят ;-)
Aнонимен
Браво Стефане.Добре е да се казва истината.
стефан
поредната платена реклама на пасат.супер скъпа кола с много скъпи части,без екстри.въздух под налягане е фолксваген.явно продажбите не вървят и затова малко реклама може да свърши работа.тази марка я копуват хора които не разбират от коли и параметри,наивници вярващи че частите са ефтини,а самите пасати не се повреждат никога.
Aнонимен
форда е с най лоши спирачки, защо не го споменавате?
Aнонимен
Да не е 4 по 4
Aнонимен
Форда също не вози меко но има уникално поведение по завоите седи като залепен
Aнонимен
Карал ли си някога форд? Казват, че има возия на дърво, а ти казваш същото за пасата. Че вагена е скъп за подръжка, е тотална лъжа. Пазарът е затрупан от части за пасати, които са едни от най евтините (след тези на опел). Недостатъкът е, че пасата вече е стар модел.
Aнонимен
Най-добрият автомобил в това сравнение е Мондеото:)) Пасата е дърво и е скъп за поддръжка. Лагуната е трошлива както всяка една лагуна до сега. Авенсиса е надежден но скучен и скъп за поддръжка. Не съм фен не Форд на в това сравнение е най-доброто
Aнонимен
Какви са предавателните числа на трансмисията на лагуната? (Къси ли са скоростите или по- дълги). Нямам опит с лагуни, но с други френски автомобили, да. От там може би, ми се е насъдило мнението, че не са особено надежни. Познавам много хора с пасати, а те не се оплакват от избора си.
Aнонимен
Лагуната е най-мощна,сравнително евтина,добре обурудвана,а разликата в разхода е незначителна.При ГТ модела завиват и задните колела,което прави колата доста стабилна.Рено обръща голямо внимание на безопасността и качеството,като вече има 11 модела с по 5 звезди за безопасност.Тойотата също ми харесва,само че май точно тази в теста е по стара като модел от реното.За обективна оценка трябва да се сравнява новия Авенсис.Кам другите автомобили нямам отношение.
Aнонимен
До тойота- научи се да пишеш поне на родният си език. Вижда се, че и от автомобили не разбираш.
TOYOTA
Незнам за6то има заблудени хора все о6те, които си мислиат 4е прословутото немско ка4ество продълваша да е такова какшото беше преди 20 години. За съжаление днес ве4е не може да се намери надежден аштомобил, поради съкратените експлоатационни срокове произтичащи от по голямата покупателна способност. Но въпреки вси4ко като изработка и издържливост, авенсиса мойе би с по малко от една но все пак класа над немски и френски конкуренти. А по отно6ение на икономи4ността на бензиновите си мотори все о6те ниамат аналог. Авенсис- това е разумния компромис
Aнонимен
Само ще добавя, че материалите използвани в Авенсис се рециклират на 100% и от там идва усещането, че са \"евтини\". В статията това не е упоменато !!
jorko245
franczite sa nomer 1
Мазда
Mazda 6 MPS ги бие всичките горепосочени - цена, скорост, управление, каквото се сетите.
Пацо
Какви са тези простотии.френски Италиански Японски зглобявани в Турция.Само боклуци има една приказка Мерцедес и всички останали.Каквоми хвалите тези тойоти.Имаше една статия в Авто билд.Разглобиха аурис иму изкараха.Супер много дефекти от Декра.Колата е 100 хил км.А един Мерцедес при нормалко каране и при добра подръжка.Може да се навъртят 1 милион км.Не ми хвалете тези тови измислени коли..Нямат километри и пак ремонти и набутка.В цената каско изплащаш лизинк и пак се чупи.Имам един прияте дето майкаму има авенсис.Големо дърво на старт добре.Но като влезеш да караш фотийла е супер смота иси изкривен на една страна.Този приятел има Мерцедес це класа 99г.Е друга возия седалката е удобна не измаря.Независимо че е по малак клас от авенсис.И 26 год мерцедес да вземеш Мецедеса сие Мерцедес. Също така на Мерцедеса предните колела са много маневрени.Направо лягат.За мен това е колата.Няма натруфени фолкс вагини или аудита.Или трошливи БМВ.За мен Мерцедеса е здрава сигурна кола.Аз неиска резачка аз искам кола тежка здраво стъпила на пътя.Олегнала кола това Е класа.Аз не бързъм за никъде.
i ford stava no...
karal sam avensis 2.0 benzin 2007 model benzin i audi a4 2004 benzin 2.O ili po malko neznam. obshto vzeto audito ostava po- dobro vpe4atlenie. a e i fakt 4e nemskata kola vtora upotreba dargi po visoka cena v Japan, otkolkoto iaponska kola v germania. ot Peugeot 407 opredeleno ne sam dovolen, makar i dizel inache Xantia e dobra kola
avensis
Dosta har4e6ti i baglivi sa evropeislite sabratia ina4e niakoi ot tiah stavat
ilian
Mарката Acura ми звучи доста идиотски...И все пак САМО S-CLASS,7 SERIES,A8 И PHAETON.
асенов
Хората които карат японски коли много ясно ще кажат че теста е нагласен. Изопщо не се интересуват от теста как е направен или какви мерки за субективизъм са взети. Те повтарят само онли джапан, и си мислят че оборва всички. Нямам съмочуствието че познавам японските коли но като се качих в предишния модел на тойота ми беше тясно. Вярно че съм висок 1,96 седалката беше най-наза, а главата ми опираше тавана.
dani
ve4e izleze na pazara novia Avensis predpolagam nemcite na testa pak shte go parkirat na posledno miasto...i kolko kusuri shte mu nameriat sum mnogo lubopiten :-D ....ONLY JAPAN !!!!
Akura
Едно е да кажеш имам голям мерцедес, но по престижно е да кажеш имам голяма акура. Това е основният аргомент да си вземе човек такава кола.
Леля ви Ценка
хондаминиак, ама много си запознат с туй чудо наречено автомобил бе, вземи една зелена карта и стани президент на Щатите два-три мандата след Обама, като те гледам за тебе Щатите са по-важни за света отколкото Перник за България... Кой верно си купува S-класа, кви хубави акури има по света...
hondamaniac
Естествено че немците ще наредат фъшкиите си на първо място...аз обаче смело подкрепям японците! не напразно са най-продаваните автомобили в щатите,където е и тяхният пазар...радвам се че все повече хора свалят капаците си и късат хитлеровите си вериги...отдавна немското автомобилостроене не е това което беше....това го доказват вече и продажбите в европа където тойота вече кърти 3 та година!!! истинските неща се прават в JAPAN колкото и да им е неприятно освен в европа чикиите от германия,франция,италия....и тн.нямат никъв шанс! най-големият пазар американският по традиция е завзет от правилните фирми за автомобили като ACURA,LEXUS
martin
mondeoto e nai scupenata kola na sveta
Straho
V tozi klas bezposrno nai-dobriq avtomobil na pazara, i kato vizia i kato hodovi harakteristiki i saotno6enie cena-ka4estvo, e Mazda 6, koqto spokoino se konkurira i s po-skapia klas.
Pacho
От конкурентите харесвам Мондеото. Въпреки уникалнения дизайн никога не бих си го купил чисто нов. Ще изчакам 3 години и ще взема за 10 хил. лв. Мондео с всички екстри, което като ново струва 40-50 хил. лв. Това е цената за обратно изкупуване, която предлагат от Мото Пфое за такъв автомобил.
Pacho
Карам Avensis 1.8 VVT-i 2003 г. Вече е на 180 000 км. и досега освен масла нищо друго не е сменяно. Скоро ми предложиха да тествам Пасат на 11 месеца и 40 хил. км. най-високо ниво на оборудване - постоянно скърцаха кожените седалки и тропаха иначе "качествените" пластмаси (и това бе на път с нова настилка). При Авенсиса няма нищо подобно, въпреки описаните по-горе пластмаси и изминати километри в България. За нашите пътища е много трудно да изберете по-добър автомбил от ТОЙОТА.
Тойотон
Имам авенсис от 4 години, на 140 000 км, и продължавам уверено към 200 000 км безпроблемно, ако е рекъл Господ! Какво смених, да си припомня? Да - една крушка и май някакъв заден тампон, май така беше. Пластмаса ли? Тия немци просто стават смешни! Който не е карал Тойота, няма как да знае, че качеството е невероятно! Дори и произведена в Англия, авенсисът носи ДНК-Тойота! Така че, който иска да се наслаждава на здрав и стабилен автомобил, моля да отиде в Тойота! За 140 000 км по нашите шосета и никаква повреда - кой VW,Форд, ситроен и други могат да се похвалят? Та те се раздрънкав още на 50 000 км.
милен стефанов
Дидко, в случая става дума за различни типове двигател. А за твоя информация намери списание "Auto bild" бр.4 от 21 февруари и разгледай 51 стр.
DIDKO
ba6ta mi kara passat s 2.0TDI motor i e mn dovolen i ne pravi razhod 8/100 a 6/100 v koeto ima golqma razlika . Estestveno v vsi4ki otno6eniq PASSATA bie vs
ral4eto97
B-) :-*
Милен
Карам "AVENSIS" 1.8 от 3год. сега е ма 50хил. до момента имам едно извънредно посещение в сервиз за смяна на крушки на късите, двете изгоряха в рамките на 24ч. постигал съм среден разход на извънградско от зареждане до зареждане, пълен с включен клим. 6.4/100. максимален разход градско в трафика на Варна - 10.6 през зимата. Моля за коментар.
As
Малеее за какви неща ми приказвате!!! Авенсиса ПРЪСКА!!! Погледни саотношение: ЦЕНА (МНОГО Е ВАЖНО ЗА БГ ПАЗАРА), безопзсност, комфорт!!! Нямам какво да обсаждаме вече!
дани
вие добре ли сте????къв е тоя форд,отвън ли го гледате само,как може да се съмнявате в тестове от такава класа???аз вярвам на тестовете на Auto Bild.погеледнете продажбите бе. и там ли лъжат...
мартин
ако някой някога дори се е качил в авенсис,дори и да не е карал ще му стане ясно че някакви си пръчки като лагуна,мондео или пък най-голямата пръчка пасат са на светлинни години от най-здравия автомобил в света!някой по-нагоре беше писал да се сравнят цените им след 5 години и ще се види кой е по-добър!
marin
ako nqkoi e uspql da vidi novata LAGUNA na jivo 6te6e da e pezkompromisen :)
kalin
лагуна или мондео ! е по добре от пасат получаваш повече за парите си и караш нещо което може да привлича вниманието на пътя. при wv всички коли си приличат от поло до пасат тигуан голф таурег. и прочие.
Ceci
Новия Ситроен Ц5 е много добър и като ги гледам тия тук коли ще трябва да отстъпят на новата Ц5-ца.
Пробвали сме ги
Повече пластмаса от Мондео няма никъде.А Пасат е просто за пенсионери.Авенсис е със съпер качествен интериор,има пластмаса само между седалките,зад ск.лост,таблото на Авенсис е супер-качествено,както и тапицериите и кожените дръжки на вратите са много качествени и не са пластмасови.Авенсис лъха на качествени материали отвсякъде.
пробващия
проследих коментарите и реших да си направя един личен сравнителен тест. и четирите фирми са представени в България, така че, отделих малко време, посетих ги покарах демо автомобилите. само на Лагуна не случих. карах само автомобили с 2 литра дизел, не ги търсих специално - такива имаше. моят личен фаворит - Мондео. пасат - втори, Авенсис, поради липса на реното, трети. напълно споделям мнението за пластмасите и материалите в Авенсиса - доста зле на фона на останалите автомобили. пробвайте и вие ;)
LEXUS
Ti mai trebva da smenish narkoticite ili dilara! :)
kak bob
mogo am razo4arovana!!!!!!
dimitrina
ne sam dovolna za6oto ima testove samo za 7-te klasove,a za sam 4
Zozo
За Пасата не съм сигурен че ще бъде по-евтин от "Японската" пръчка :p
Milen
Mondeo, Passat i Laguna, koito kato nowi sa s 20cm. i 10 000lw. po-skapi, sled 4god. i 60 000km. 6te badat po-ewtini ot Avensis. Za6to li?
Conan_1
Мондео наистина много сполучлив излезе!От форд сериозно са решили да наблегнат на качество и на новости в дизайна и неслучайно ще се целят с този модел във първите места !Евала им много е добра машинката! :)
Stefan
Етествено,че форд е американски производител,но за Европа се правят различни модели от амриканските.Те са разработени специално за европазара.В този смисъл в някои издания се говори за FORD EUROPE като за немски производител,защото там са разработени и произведени колите.Ауди(VW AG) и който и да е производител може да сглобява колите си където си пожелае Индия,Китай,Унгария.Моделите на форд в европа и САЩ са различни,съобразени с пазара.Примерите са много-Fusion тук е нещо като "SUV" Fiesta ,а в САЩ пълноразмерен седан вкласа на А6,Focus е по различен и т.н.И пак да повторя,става въпрос за FORD EUROPE,който е филиал на Ford Motor Company и създава автомобили,а не просто сглобява готови модели,като завода на Ауди в Унгария.В Унгария разработват ли нови модели на фирмата?
Тошо
Теста малко няма смисъл защото сравняват модели които са излезнали на пазара в различни години, например авенсис е доста по-рано на пазара, а новата лагуна кажи речи излезна преди няколко дни и ги сравняват тези две коли. Нормално е едната да има предимство пред другата.
Ценител
Ford е амер. производител, изобретил поточната линия и такава поточна линия има и в Германия. Ауди произвежда някои от моделите си (ТТ)в Унгария, Ауди за какъв производител "се брои" ?:)
Stefan
хора,незнам какви тестове сте гледали,обаче auto bild няколко пъти сравняваха дизелови коли от средния клас и mondeo винаги беше победител и пред passat.Освон това фирмата ford europe се брои за германски производител
Baro
emi oniq ot Top Gear moje i da ima pravo oba4e i toy pri nay-malkoto ne6to ostava s ogromno nedovolstvo ot nemskite koli a angliyskite za perfektnite za nego,pik ne si dyrji smetka za tova koi pritejava poe4eto ot angliyskite firmi..
Ценител
Като ценител на истинските неща споделих огорчението си от начините за поддържане на мита за немското качество, важащ до преди около 20 години.Батето е прав, че тук споделяме мненията си и би било смешно да обявяваме харесваното от нас за най-великото. :)
muko
Аз съм твърдо на мнението на Ценител, дори си спомням показателен куриоз преди време в същия Ауто билд, който си като брат близнак на амс - при сравнение на Лексус от големия клас с БМВ и МБ критиката към страничните огледала на японеца беше, че са по-големи и с по-добра видимост, на "за съжаление" били по-грозни от на БМВ!!! Не случайно в топ гийр Дж. Кларксън се шегуваше, че приказките за лошото качество на Алфа са измислени от германци.
puk14
форд европа положиха големи усилия и това се вижда ясно в новите модели вкл. новия мондео, обаче пропиляните дълги години на нискокачес- твена продукция още много време ще тежат на имиджа на марката
Батето
Ценител, всеки си има право на гледна точка (горе съм писал достатъчно по въпроса за моето мнение относно сравнителните тестиве), но да поставяш auto motor und sport и Auto Bild под общ знаменател само заради националността на изданията-майки е доста груба грешка ;)
Ценител
В предпоследния брой на AutoBild е поместен тест на същите автомобили, но с бензинови двигатели."Победител", разбира се, е VW-а,което е постигнато умишленото вмъкване на модел с турбодвигател-за да е с 20 к.с по-мощен от конкурентите и от което следват и по-добрите динамически показатели. В други тестове "безпристрастните" патриоти слагат на техните си коли по-широки гуми-с цел намаляване на спирачния път, дават точки на своите заради "по-доброто чувство за пространственост","излъчване за качество на арматурата" и други неизмерими с уреди показатели. ;)
virtualinsanity
Az pyk bih kazal, cher imenno Ford Mondeo e neosporimo na pyrvo mqsto.Pyrvo, modelyt e po-nov ot konkurentite si Passat i Avensis, koito ve4e pozastarqvat kato koncepciq i predlagane.Vtoro, Ford sa vlojili vsichkite si sili v tozi model i vyzlagat golemi nadejdi na nego.Kachestvoto mu e vyrhovno, az lichno sym go razglejdal v centyr na Moto Phoe i prosto i kato interior, i kato exterior e na mnogo visoko nivo.Sushto taka i ka4estvoto na materialite i izrabotkata e vyrhovno.Prosto Mondeo e N1 za men pone lichno!!!
Dok
Теста е супер, изпускаш есенцията на сравнението ;)
Ценител
Немците си преиначават тестовете и то съвсем безсрамно-не им вярвайте! :-D
Harry Potter
За да има някакво точно оценяване, може би трябва автомобилите да се тестват паралелно от няколко издания от различни страни, като накрая се взима някакъв среден резултат - така оценяването би било най-точно.
Ivaylo
Statia na dobro nivo koiato ne propuska da spomene slabostite i predimstvata na avtomobilite! Saglasen s kritikata kam materialite na Avensis! Iaponcite sa izvstni s nadejdnostta na avtomobilite kakto i s losoto ka4estvo na materialite, koito izpolzvat!
Baro
mng hubav komentar bateto.. :)
Your Master
LAGUNA FOREVER!!!
aleksi
Bateto evalata mn dobro izkazvane az naprime sum za Mondeo za men toi e nai-dobro v tozi segment. Kakto kazva6 ot testovete napulno qsna predstav ne moje d aima6 trqa sam da se ka4i6 v tezi koli 6oto v testovete vinagi ima rolq i pristrastiqta kum dadena marka
Батето
Всеки има право на собствено мнение, така че един сравнителен тест никога не може да бъде общовалиден. И все пак за мен е излишно опростяване на нещата да смяташ, че един германски автомобил печели дадено сравнение най-вече защото теста е правен от германци, или пък съответно че един френски автомобил побеждава, защото го оценяват французи. auto motor und sport е издание, използващо изключително сложна и прецизна система за оценка, което отдавна е една от най-авторитетните автомобилни медии в световен мащаб, така че съм на мнение, че при тях обективността е на първо място. Разбира се, местният патриотизъм винаги играе някаква роля, но в случаи като този не мисля че това е било решаващо :-(|)
Boris
razbira se 4e pobeditel e Passat kato ocenkite sa napraveni ot germanci, i vse pak si mislq 4e Lagunata i Avensisa sa dostoini konkurenti na Mondeo i Passat dori mislq sa po-dobri kato otno6enie cena-ka4estvo.