Производителят обяви пробег в диапазон от около 500 километра с едно зареждане
С Mission E, представен по време на IAA 2015, Porsche показа как би могъл да изглежда един бъдещ електрически Porsche през 2020 г., 600 к.с., 4-местен със задвижване на четирите колела на собствена платформа, почти непроменен в серия. Сега ние уловихме Mission E като прототип.
В момента Porsche тества новия си електрически спортист Mission E - очевидно все още под модифицираната каросерия на Porsche Panamera. Все пак под ламаринената одежда са монтирани задвижващият вал, шасито и други технически компоненти, които щателно са тествани от инженерите. Последните снимки дават и първото впечатление за размерите на новия електрически спортен автомобил на Porsche. Прототипите на Mission E ще бъдат съпътствани от моделите Tesla Model S- и Model X.
Mission E с динамика на Porsche
Преди повече от година, по-точно на 4 декември 2015, Porsche пусна съобщение в пресата, с което обяви Mission E: "Първият автомобил Porsche на чисто електрическо задвижване стъпва на улицата. Надзорният съвет даде зелена светлина на проекта Mission E". Новият главен изпълнителен директор на Porsche Оливер Блум смята, че отваря "нова глава в историята на спортните автомобили". Капка горчивина: Автомобилът - под вътрешното кодово обозначение J1 - ще стъпи до края на това десетилетие на пазара. Но предвид основните данни на Mission E, шансовете са добри, защото дори в електрическите автомобили на Porsche няма да липсва типичната за марката характерна динамика.
Защото именно това е особено важно за Porsche. Блум каза пред британското списание Top Gear: "Важно е да пренесем удоволствието от шофирането на Porsche на електрическия автомобил Porsche. Ние няма да пуснем електрически автомобил с марката Porsche, който да не отговаря на очакванията на нашите клиенти за модел Porsche ". Mission E ще се нареди сред Е-модус като 918 Spyder.
Концепцията за вратите на Porsche Mission E ще бъде преразгледана
Главният изпълнителен директор също коментира и предстоящия дизайн на Porsche Mission E: "Дизайнът ще бъде почти същият, но трябва да променим няколко малки детайла", каза Блум. Особено концепцията на вратите, които се отварят в противоположни посоки и са без B-колона, вероятно няма да бъде запазена в серията. "Това е голям проблем", казва шефът на Porsche", но нашата идея е да направим нещо подобно."
Също и по отношение на техниката, вече имаме първите индикации. Екипът от Щутгарт разработи електроплатформа за Porsche Mission E (J1), която структурно се отличава от платформата EV от Volkswagen. Освен това пробегът на студията от 500 км трябва да бъде пренесен на производствения модел, както и времето за зареждане от 15 минути. Porsche обаче е наясно, че понастоящем няма инфраструктура на колони за зареждане с 800-волта и 150 kW. Блум заяви пред auto motor und sport: "Ние сме в дискусии с концерна Volkswagen, както с федералното правителство, така и с други производители. Държавата иска да насърчава електромобилите и следователно ще трябва да инвестира в инфраструктурата. Но като производител имаме голям интерес и към бързото разширяване на мрежата за зареждане. Не искам да изключвам факта, че ние сами инвестираме в инфраструктура за зареждане. Важно е такава мрежа трябва да се изгради бързо не само в Германия, но и в други страни. За нас е особено приоритетно да бъде изградена национална мрежа със станции за бързо зареждане с мощност над 150 кВт.
Размери на визия на каросерията
Високият само 1,30-метра Porsche Mission E стъпва на IAA като четириместен и с дизайн някъде между 911 и Panamera. В стремежа към аеродинамична ефективност, Mission E разполага с многобройни въздушни входове и изходи отпред, отстрани и отзад. Така каросерията от алуминий, стомана и пластмаса, подсилена с въглеродни влакна е предназначена да намали разхода на гориво и да увеличи динамиката на шофиране. Например, вградените въздуховоди подобряват потока около колелата, изходите по фланговете намаляват свръхналягането в арките на калниците и по този начин притискането. Предната част на Mission E се характеризира с матрични LED фарове в четириточков дизайн на светлините. Фланговете разкриват противоположно отварящи се врати без B-колона, както и 21- и 22-цолови джанти, изработени от карбонови ламинати. Външните огледала бяха заменени с камери. Отзад, мощни арки на колелата, тясна тъмна светлинна ивица под опашката на спойлера, както и маска за дифузор със съответната спортна визия.
Малък поглед в интериора на Porsche Mission E
По време на IAA 2015 Porsche ексклузивно отвори вратите на електростудията Mission E и направи първи преглед на бъдещия спортен автомобил от Цуфенхаузен. Отварящите се срещуположно врати, но за съжаление несерийни, разбира се, естествено визуално топ ниво и също така улесняват качването вътре, защото, който иска да се качи на Mission E и бездруго ще трябва да се наведе ниско. Минавайки през широките страничните прагове, изработени от карбон, сядаме на тесните и доста оскъдно тапицирани кожени спортни седалки, които по същия начин са монтирани и на втория ред, студията е проектирана като четири местна. Тясната централна конзола достига до задната част на автомобила. Особено внушително е работното място на шофьора. Феновете на спортни автомобили вече познават воланът още от 918 Spyder.
Подобно като в хибриден спортен автомобил, свободно стоящата централна конзола с вграден тъчпад и малък скоростен лост достига косо нагоре до арматурното табло, което е приютило множество дисплеи. Извитият екран зад волана, който в сравнение с изцяло дигитализираните инструменти от актуалните модели VW и Audi, е огромен и предоставя на водача най-важната информация за движение и изображенията на външните камери (които заместват външните огледала), трафика и информация за времето, както и новини от социалните мрежи.
Допълнителни данни от инфотейнмънт системата предоставя втори, тесен екран, който се разпростира от централната конзола до пътника отпред. Разбира се, Mission E също е свързан в мрежа, така че пътниците имат онлайн връзка или автомобилът да може да бъде свързан например със сервиза. Porsche обаче остава верен на основните си характеристики и в бъдещите си модели: старт бутонът на електродвигателите се намира отново в ляво.
Porsche Mission E се зарежда за по-малко от 15 минути
Красивият нов свят на Porsche също трябва да може да се управлява динамично. За тази цел Mission E е с два електрически мотора – по 1 на всяка ос, които заедно генерират повече от 600 к.с. и предават мощността си на отделните колела чрез Torque Vectoring. Управлението на всички колела гарантира пъргавина. За спринтиране от нула до 100 км/ч Porsche дава 3,5 секунди, а маркировката 200 км/ч пада под 12 секунди. Vmax? Няма такъв. Именно затова Mission E ще пробяга по пистата Нордшлайфе под 8 минути.
Porsche обяви пробег в диапазон от около 500 километра с едно зареждане на батерията. Революционната е технологията за зареждане с турбо. Литиево-йонната батерия, разположена на пода на автомобила трябва да бъде презаредена до около 80% само за около 15 минути чрез 800-волтова връзка, което ще осигури пробег от 400 километра. Mission E трябва да може също да се зарежда по традиционен и дори по индуктивен начин.