През 2013 година на пазара ще се появи i3 - първият модел на новата i марка на BMW. Появиха се снимки от регистрацията на патента за дизайна, които документираха окончателния вид на изпълнението.
Най-новите снимки на прототипа BMW i3 разкриват неговата нова концепция със срещуположно отварящи се врати, наподобяващи голям портал. По-голямата входна врата е отпред, по-малката и по-тясна е отзад. Това разкрива първият към пилотската кабина. Както студията, така и прототипът, разполагат с два големи плоски екрана в горната част на арматурното табло и голям навигационен панел зад волана.
Визуално, дори и замаскирано, BMW i3 изглежда също толкова аеродинамично, както и самите студии. Върху късата предница доминира голямата извивка, в центъра на която по-късно ще изпъкнат традиционните радиаторни решетки във формата на бъбрек. Особено забележителна е страничната линия на предното стъкло.
BMW i3 с висока талия и тясна задна част
Леко извитото предно стъкло се издига нагоре и почти се слива с хоризонталния покрив. Талията на i3 е висока, а капакът на багажника е вертикален и обединен със спойлер на ръба покрива. Като цяло тясната заострена задна част с доста малък заден капак, разположените от двете страни задни светлини и масивната престилка изглеждат не толкова иновативно, колкото мнозина очакваха.
Истинската иновация обаче е под капака на BMW i3. Моделът се задвижва от 100 кВт електромотор. Каросерията и шасито са изработени от въглеродни влакна с висока якост, благодарение на което теглото чувствително е намалено. BMW i3 ще има пробег от 160 километра. При използване на спирачките енергията се възобновява чрез рекуперация. За по-малко от десет секунди може да ускори от нула до 100, максималната скорост е 150 км/ч. Втората версия на BMW i3 ще бъде с удължител на пробега в лицето на ДВГ. По данни на BMW моделът ще стъпи на пазара с цена под 40 000 евро. По този начин BMW i3 ще бъде по-евтино в сравнение с Opel Ampera.