Първи километри с обновената версия на бестселъра в гамата на чешката марка
За никого отдавна не е изненада, че Skoda Octavia с основание се ползва с реномето на един от най-успешните едросерийни модели в рамките на концерна Volkswagen. При това успешен във всяко отношение. Octavia се продава прекрасно на всички пазари, на които се предлага. Напълно логично е да бъде така, защото Octavia се възползва от всички предимства на модулната платформа за модели с напречно разположен двигател MQB, изкарвайки от своята технологична база възможно най-добрата функционалност. И всичко това – на добра цена. Няма пазар в света, който да не оценява по достойнство подобно съчетание от качества. Затова и не е чудно, че дори и без да разполага с всички технологични новости, достъпни за по-скъпите събратя по концерн, Octavia се радва не просто на нестихваща, а на дори непрекъснато растяща популярност. Skoda обаче не е от компаниите, които възприемат успеха като даденост и не престават да работят върху усъвършенстването на продуктите си. Затова почти едновременно с дебюта на обновения Golf, в продажба влиза и модернизираната версия на Octavia.
Ново лице
Първата и всъщност най-лесно забележима с невъоръжено око новост са променените предни светлини, които значително променят излъчването на Octavia. Новите фарове вече се състоят от по два компонента и в бъдеще това ще бъде характерен отличителен белег на различни представители в моделното портфолио на марката. Останалите външни промени са с по-скоро козметичен характер и макар да допринасят за по-свежия вид на автомобила, вероятно ще бъдат видими предимно за познавачи.
Както често се случва в живота, същественото се крие под опаковката. Например моделът е получил ново поколение инфо-развлекателни системи със значително разширена функционалност, тъчскрийн със стъклено покритие и нов тертип на управление.
Повече комфорт
Другата съществена новост е по-комфортно настроената ходова част с възможност за поръчване на адаптивни амортисьори, които успяват да покрият широкия спектър между приятна возия и динамично поведение при спортен стил на каране. Значително е разширен и асортиментът от системи за подпомагане на водача, който вече включва функции за следене на мъртвата зона, за спазване на пътната лента, за разпознаване на пътните знаци, адаптивен темпомат и доста други полезни технологии, познати от други модели на концерна.
За всеобща радост, нищо не се е променило по отношение на гигантските размери на предлагания от автомобила полезен обем – багажникът още при версията хечбек побира между 610 и 1740 литра, а стойностите при комбито са дори още по-внушителни. В пътническия салон място има за всички и всичко, а качеството на материалите и сглобката са даже с една идея още по-солидни отпреди.
Все така богат е и изборът от типове задвижване и различни вариенти на изпълнение – Octavia е в състояние да покрие нуждите на хора с най-разнообразни вкусове и възможности. В случая с изпробвания автомобил ставаше дума за вариант, предназначен по-скоро за практично ориентирани купувачи – тандемът, състоящ се от 1,6-литров TDI двигател със 115 конски сили и 250 нютонметра и прекрасно превключваща петстепенна механична трансмисия с доста дълги четвърта и пета предавка осигурява умерена цена, забележителен потенциал за икономия на гориво (средният разход при смесен цикъл на шофиране при тестовия автомобил отчете едва 5,2 литра на 100 километра), равномерен ход и приятно уверена тяга в почти всички работни режими.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Skoda