Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Suzuki Swift 1.2 Dualjet Hybrid: Нови щрихи

31.03.2021 17:22

Зад волана на обновения Swift, който вече разполага с технология мек хибрид

Никога не съм крил мнението си, Suzuki Swift продължава да бъде един от фаворитите за най-добър и най-смислен представител на малкия клас. Защото мъникът по възможно най-добрия начин олицетворява философията на японците за създаване на модели, които са малки отвън, а големи отвътре. Swift се противопостави набиращата все по-голяма сила тенденция към акселерация при така наречените градски модели - той остана малък (с дължина доста под психологическата граница от четири метра), лек (базовият модел тежи 865 кг, дори оборудван с двойно предаване автомобилът тежи съвсем малко над 950 кг!), маневрен и достъпен. Освен това той е забележително зрял по отношение на вложените в него технологии, пътното поведение и изработката (все пак това е машина, направена в Япония).

За голямо съжаление поради непрекъснато затягащите се екологични норми в ЕС, моделът вече не се предлага с чудесния във всяко отношение еднолитров турбомотор, а единствената възможност да получите повече мощност под предния му капак е да инвестирате в култовия спортист с допълнително наименование Sport, за чието задвижване отговаря 1,4-литров четирицилиндров турбоагрегат със 129 конски сили. Всички останали изпълнения се задвижват от 1,2-литров четирицилиндров мотор с атмосферно пълнене, оборудван отскоро с технология мек хибрид. Мощността от 83 к.с. се усеща в общи линии достатъчна, но напълно логично не и изобилна. В интерес на истината, четирицилиндровият мотор работи доста култивирано и има много разумен разход на гориво, който дори на градско трдно надвишава шест на сто. Каква е заслугата на системата мек хибрид за неговата икономичност е трудно да се каже, тъй като той харчеше малко и преди. Реалната полза от добавянето на новата система несъмнено касае покриването на екологичните изисквания, но по никакъв начин не оспорваме и ползите от нея в реалния живот - разширената функционалност на системата старт-стоп е нещо, което при всяко положение трябва да оказва благотворно влияние върху разхода на гориво.

Освен с приятната си управляемост, автомобилът прави добро впечатление и с богатото си оборудване, което в зависимост от версията включва дори технологии като автоматично аварийно спиране в случай на опасност, асистент за смяна на пътната лента, адаптивен темпомат и т.н. Цената на модела започва от 25 490 лева.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Божан Бошнаков

Коментари
comments powered by Disqus