Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Volvo S60 D4: Четирицилиндрово настъпление

24.07.2014 09:16

Първи впечатления от модела S60 с извънредно впечатляващо задвижване в лицето на мотора D4 със 181 к.с.

Наесен се очаква на пазара да дебютира дългоочакваният наследник на Volvo XC 90 – символът на промяната във философията на шведския производител. Освен в традиционни за марката силни дисциплини като безопасността например, новият модел ще извърши и истинска технологична революция за марката, тъй като пет- и шестцилиндровите задвижващи агрегати ще отпаднат от гамата, отстъпвайки място на ефективни и екологични четирицилиндрови бензинови и дизелови турбомотори от новата модулна двигателна система Volvo Engine Architecture (VEA).

Напълно нова модулна двигателна система

Цялата нова гама, включваща както бензиновите, така и дизеловите мотори, използва конструкция с еднакъв работен обем, еднакъв ход на буталото, диаметър на цилиндрите и разстояние между централните им оси. Разбира се, веднага възниква въпросът по какъв начин ще бъдат постигнати параметри като на по-мощните двигатели, които до този момент са били с пет и шест цилиндъра. За целта, както ще видим, се използват комбинирани системи за принудително пълнене и авангардни системи за впръскване на горивото. Естествено, към тях се добавят и всички типични за модерния даунсайзинг елементи, като топлинен мениджмънт за по-бързо загряване на мотора, ефективни унифицирани системи за обработка на газовете, реализация на високоефективни горивни процеси и съответните конструкции на цилиндровите глави. Дизеловият двигател D4 е оборудван с каскадна система за принудително пълнене с два турбокомпресора, която е усъвършенствано технологично решение, създадено на базата на 2,4-литровия агрегат на Volvo от 2008 година.

Повече темперамент, по-малка жажда за гориво

Съвсем наскоро имахме възможността да изпитаме качествата на едно от най-модерните задвижвания, които шведската компания предлага към момента: двулитровият дизелов D4 със 181 к.с. в комбинация с още една новост – осемстепенна автоматична трансмисия. Така екипиран, моделът S60 обещава изключително впечатляващо съчетание от динамични показатели и нисък разход на гориво. Според Евростандарта средната консумация на S60 D4 с автоматик е едва 4,2 литра, което, както сами се уверихме, не е поредният пример за недостижима в реални условия стойност – при по-пестелив стил на шофиране автомобилът без особени усилия е в състояние да отчите дори стойности с две-три десети от литъра по-ниски в сравнение с данните на производителя. По-ценното в случая обаче е забележителният баланс от качества на целия задвижващ тракт – осемстепенната трансмисия работи плавно и почти неусетно, съумявайки във всеки момент да подбере подходяща спрямо ситуацията предавка, реакцията при подаване на газ е почти мигновена, тягата при ускорение е много уверена (и как иначе би могло да бъде – при наличието на цели 400 нютонметра максимален въртящ момент), а набирането на обороти става с нетипична за четирицилиндров дизел лекота. Старанието на шведите да извлекат възможно най-доброто от своя нов мотор личи дори от акустичния му дизайн – през по-голямата част от времето тембърът на двулитровата машина силно напомня на неговите култови, но значително по-жадни за гориво петцилиндрови предшественици.

Заключение

Новият D4 на Volvo e само един от представителите на революционната модулна двигателна система на марката, но вече дава да се разбере едно: понякога новото наистина може да бъде по-добро от старото. С този мотор моделът от среден клас S60 се нарежда сред отличниците в своя сегмент както по отношение на динамиката и маниерите на работа, така и що се отнася до възможността за икономия на гориво. Четирицилиндровият агрегат с каскадно пълнене звучи почти толкова атрактивно, колкото петцилиндровите си предшественици, но изразходва значително по-малко гориво, предлага още по-мощна тяга при ускорение, набира обороти с лекота и, не на последно място, хармонира идеално с новата осемстепенна автоматична трансмисия.

Текст: Божан Бошнаков, Георги Колев
Снимки: Божан Бошнаков, Volvo

Коментари
comments powered by Disqus