Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

VW T7 Multivan: Коренно различен

07.01.2022 17:40

Първа среща с новото издание на любимия на мнозина модел

Любимият на мнозина Multivan променя характера си – седмото поколение се възкачва на платформата за леки автомобили MQB. Ниe проверихме какъв е резултатът от това на пътя.

С първите екземпляри на новия T7, който вече напуска поточните линии на завода в Хановер, за VW Лекотоварни автомобили (VWN) започва една нова ера. В следващите години ще се предлагат три типа на моделната линия – до 2024 г. в ценовите листи ще фигурира  задвижваният само от конвенционални двигатели T6.1 в лекотоварен формат и в краткосрочен план той ще е единственият, предлаган и във версия с двойно предаване. От ноември ще е наличен новият Т7 в пътнически вариант, базиран на модулната платформа MQB, като опция с plug-in хибридно задвижване, а от следващата година изборът ще включва и напълно електрическия ID. Buzz, който ще използва платформата MEB. През 2024 г. T6.1 ще бъде наследен от лекотоварен модел, който ще е плод на сътрудничеството на VW с Ford и ще е съвместна разработка на двете компании.

Сега обратно към предмета на статията и шофирането на една от предсерийните версии на Т7. Като начало, малко данни – със своите дължина х широчина х височина от съответно 4973 х 1941 х 1903 мм новият модел е със седем сантиметра по-дълъг, с четири по-широк и с около пет по-нисък. Променените размери са довели и до създаване на нови пропорции на автомобила – в сравнения с предшественика T7 посреща въздушните маси с по-ниско аеродинамично съпротивление и източва по-напред муцуната си. Водачът и пътникът до него седят с 20 сантиметра по-назад и една длан по-дълбоко от досега. Докато качването в предишният модел изискваше определени физически възможности, сега упражнението е значително по-лесно и не води до нужда от хващане за волана или за ръкохватката на предната колонка. Все пак като положението върху седалките е достатъчно високо, но без недостатъците на предишните по отношение на качването и ергономията.

По-тих и по-лек

Едно натискане на бутон съживява 1,5-литровия бензинов агрегат с мощност 136 к.с. Поставяме лостчето на трансмисията в положение D и потегляме. Първото ни впечатление е свързано с това колко приятно и тихо е станало в интериора – очевидно, изцяло новата конструкция и изолация са намалили вибрациите и шумовете. В допълнение, разстоянието от двигателя до пътниците е увеличено – факт, който ще повлияе положително и за намаляване на шумовете при дизеловата версия.

По-ниската предна част не е предпоставка за по-добър обзор, но въпреки това маневрите с новия Т7 са лесни, а при желание може да се поръча система от камери с 360-градусово наблюдение. В сравнение с оборудван по същия начин T6.1 новият T7 е олекнал с цели 200 килограма. „Това поразително понижаване на теглото нямаше как да стане, ако използвахме старата платформа“, отбелязва ръководителят на проекта по създаването на Т7 Кай Грюниц. Това може да се обясни и с факта, че при T6.1 заради версиите за превоз на товари са използвани множество компоненти за усилване на структурата, които не са необходими в случай че вариантът е само за превоз на пътници, както е при Т7. На практика това е и една от причините за бъдещото разделяне на моделните линии на лекотоварна и пътническа.  

Фактът, че новият модел е базиран на платформата MQB, не означава, че по презумпция той използва същите компоненти в окачването като Passat или Tiguan. „Това касае повече електронната архитектура и системите за асистенция на водача“, допълва Грюниц. Предният мост има специфична конструкция за Т7 и това проличава още при първите километри зад волана на модела. Автомобилът демонстрира отличен баланс в поведението си и в поглъщането на неравностите дори при стандартното окачване, а като допълнителен вариант се предлагат и адаптивни амортисьори.

С по-добър комфорт и управляемост

„Стандартните“ неравности се поглъщат безпроблемно, едва по-големите започват да влияят чрез клатене на каросерията. Естествено, нещата стават по-твърди, когато Т7 е оборудван с опционалните 18-цолови колела вместо със стандартните 16-цолови.

Големият пътнически модел на VW се движи прецизно по завоите, въпреки че кормилната уредба  можеше да  реагира и малко по-директно от средно положение на волана. Принос за по-доброто поведение и по-малкото клатене на автомобила има и по-ниският център на тежестта. Това ще оценят подобаващо пътниците на задните седалки, на които понякога се случва да се борят с пристъпи на морска болест в големите и високи ванове. Грижа за комфорта им имат и индивидуалните седалки, които са значително по-леки, но и по-тесни от преди и могат да се позиционират и фиксират на всяко място по релсите, включително в обратна посока.  

Дори базовият бензинов агрегат се представя убедително в сътрудничество със серийната седемстепенна DSG трансмисия, предлага акустичен комфорт и равномерно разгръщане на мощността, но при желание за по-динамично шофиране достига бързо лимита си. Plug-in хибридният вариант (218 к.с., 350 Нм, около 50 км електрически пробег) демонстрира доста по-жизнен характер. Той винаги потегля на ток и при достатъчно заряд на батерията може да достигне 130 км/ч с електрическо задвижване. В хибриден режим моделът се движи убедително, с добре дозирана и лишена от сътресения електрическа подкрепа. Само при спирачната система той отстъпва на конвенционалните си събратя, но това касае най-вече усещането от спирачния педал – нещо, което не е нетипично при този вид задвижване.

За съжаление, единственият дизелов агрегат не е наличен при нашето шофиране. Той ще се появи през март 2022 г. и ще бъде в една версия на мощност (2.0 TDI/150 к.с.). Желаещите повече дизелова мощ ще трябва да имат доста повече търпение – вариант TDI с 204 к.с. мощност е предвиден чак за 2026 (!) година и ще бъде проектиран съобразно изискванията на стандарта Euro 7, който тогава ще бъде актуален.

В Германия цената на Multivan със 136 к.с. започва от 44 839 евро в базовата версия, която ще е със значително по-добро оборудване. То ще включва две плъзгащи се врати, LED предни светлини, автоматична трансмисия, дигитален кокпит и безключово управление, както и цяла армада от въздушни възглавници и системи за асистенция.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

С новата визия и аеродинамично оформената предна част се свиква бързо. Така както и с по-удобно позиционираните за качване седалки. Напредъкът по отношение на комфорта на шофиране и акустиката е значителен, а функционалността и гъвкавостта на интериора са подобрени. Разочароващо за феновете на по-мощни дизелови версии е обявеното представяне на подходящ модел далеч напред във времето. 

Текст: Щефан Черкез
Снимки: Ахим Хартман, Ули Зонтаг

Коментари
comments powered by Disqus