Под футуристичната стилистика на осмото поколение на Honda Civic се крият солидна техника и просторен, гъвкав интериор.
Представено през 2006 и произвеждано до 2012 година, осмото поколение на Honda Civic превърна модела от малко невзрачен автомобил в красиво и динамично създание. Интересно е, че вътрешното пространство не страда от спортния дизайн.
Двигател: Единственият в гамата дизелов двигател е първият самостоятелно създаден от фирмата. 2,2-литровият четирицилиндров агрегат се характеризира с балансирана и равномерна работа, както и с нисък разход на гориво. Със своите 140 к.с. обаче той е малко по-мощен от безусловно необходимото за модел от компактния клас и съответно е по-скъп. Филтърът за твърди частици се предлага серийно още от самото начало. Малко по-богат, но неособено голям избор предлага бензиновата гама от високооборотни мотори. Особено динамичен е атмосферният двулитров двигател на варианта Type R, който постига своите 201 к.с. при 7800 об./мин. Базовият мотор е 1,4-литров със 100 к.с. Между двата може да бъде открит единствено 1,8-литров вариант със 140 к.с. Паралелният хибрид с 95 к.с. се предлага само за версията седан.
Каросерия: Въпреки че версията с четири врати изглежда доста динамично със скритите си ръкохватки за задните врати, гамата включва и варианта Type S с две врати. Насложените един над друг контролни прибори създават обстановка като в самолет. Необичайно голям обем на багажника се оформя под скулптирания му капак, който обаче ограничава видимостта назад. Благодарение на разположения под предните седалки резервоар за гориво, задните могат да се сгъват като кресла в киносалон.
Изработка: Honda Civic е солидно изработен, само някои повърхности в интериора създават впечатление за надмощие на функционалността над качеството.
Безопасност: С шест въздушни възглавници и серийна ESP, Honda Civic покрива съвременния стандарт за класа. При скъпото ниво Executive ксеноновите светлини са стандартно оборудване. Големите предни светлини могат по-лесно да станат обект на удар от камъчета, така че следете за влага в тях.
Ходова част: Honda Civic е безпроблемен автомобил, но ходовата му част е настроена с приоритет повече към динамиката, отколкото към комфорта, а кормилното управление е доста директно. Особено внимание трябва да се обърне на спирачките, които специално при Type R се използват доста интензивно.
Кой двигател ви препоръчваме
Най-добрият компромис между цена, мощност и разход на гориво предоставя бензиновият мотор със 140 к.с. Чудесно работещият дизел на Honda Civic се представя с добри маниери и прекрасна тяга. Без претенции за динамика е 1,4-литровият бензинов агрегат.
Кой тип каросерия да изберете
Спортната версия Type R се предлага само с две врати, не толкова мощните носят името Type S. По-добрият избор е практичният, но не по-малко впечатляващ като форми вариант с четири врати. Насоченият основно към пазара на Щатите седан се предлага само като мек хибрид с 1,3-литров бензинов двигател и електромотор с 15 кВт.
От коя година да е моделът
Любителите на автоматичните трансмисии могат да се насочат към версията 1.8 след дискретния фейслифт от 2008 година, когато петстепенният автоматик заменя автоматизираната механична предавателна кутия на Honda Civic.
Кое ниво на оборудване е подходящо
При Honda екстрите са свързани с нивата на оборудване. Comfort е със CD-радио и климатик, Sport получава и темпомат и парктроник.
Каква е цената
Дизелът е изгоден само при дълъг пробег и голям дял на разходите за гориво. По отношение на експлоатационните разходи 1,8-литровият бензинов е малко по-скъп от 1,4.
Колко е надежден
Според специалистите на Dekra под футуристичната стилистика на Honda Civic се крие един надежден и солиден автомобил. Проблеми могат да създадат единствено спирачките, които в спортната версия често са довеждани до границата на натоварването. Големите повърхности на предните светлини са предпоставка за повече удари от камъчета и проникване на влага.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(значително по-добре от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
Иван Стоянов
Е това е Civic