Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW X5: Голямото завръщане

07.11.2018 10:52

Четвъртата генерация на модела се завръща по-голяма, по-комфортна и по-модерна към корените извън пътя

В Мюнхен безспорно имат значителна заслуга за разкриването на масивната златна жила на модерния SUV, която изглежда неизчерпаема и продължава да се експлоатира неуморно от всеки уважаващ себе си автомобилен производител. Проявените преди две десетилетия смелост и далновидност в лансирането на Х5 и построяването на завода в Спартанбърг, Южна Каролина се доказаха като правилни стъпки, които постепенно изведоха BMW до позицията на най-големия износител на автомобили от САЩ.

През цялото това време, Х5 еволюираше с умерени, но сигурни стъпки, изминавайки целия път от скромното качество, ръбестите форми и осезаемото родство с класическите всъдеходи до същинската дефиниция на понятието SAV (Sport Activitty Vehicle) със стил, динамика и комфорт, съперничещи на леките автомобили във висшия клас.

Четвъртата генерация продължава в дъщия дух. Твърди се, че добрият дизайн си личи по това, че никога не се набива на очи още от пръв поглед. Стилистите в BMW успяват да пренесат линията на Х5 от поколение на поколение, добавяйки нови елементи и поддържайки нейната актуалност без търсене на твърде ярки ефекти и драстични промени. Новото издание олицетворява напълно тази философия, привличайки вниманието най-вече с акселерацията на предната решетка в стила, на който вече бяхме свидетели при седмата серия.

Останалото в G05, както е вътрешнофирменото название на модела, следва малко по-стръмна еволюционна крива, чието влияние се усеща още в момента, в който прекрачите прага и заемете мястото си зад волана. Освен осезаемо по-просторния интериор и по-високото ниво на обзавеждането, впечатление веднага прави седмото поколение на представената през далечната 2001 година система за централизирано управление на функциите iDrive. Въпреки нароилата се в последно време конкуренция, тя все още не е изпреварена от никого по функционалност и удобство, към които изданието 7.0 добавя нови възможности за индивидуализация на информацията, подавана на двата екрана с диагонал 12,3 инча на арматурното табло. Разширен е и наборът от жестове за управление на част от функциите, а емблематичният за моделите на марката head-up дисплей вече е в състояние да подаде в непосредственото зрително поле на водача огромно количество отлично онагледена и актуална информация. Контролът над цялото това функционално и информационно изобилие може да се осъществи с лекота и в съответствие с индивидуалните предпочитания и логика както чрез класическия въртящ се прибор на iDrive, така и чрез жестове и докосване на централния екран.

Завръщане извън пътя

Разбира се, новости има и в други технологични насоки и части от анатомията на новия Х5, който е получил сериозно обновена гама задвижващи агрегати и подобрена система за двойно предаване xDrive. За първи път тя може да бъде допълнена с оffroad-вариант, предлагащ четири различни режима за преодоляване на предизвикателни терени и настилки, защита на дъното на каросерията и специфични показания на контролните прибори, както и маханична блокировка на задния диференциал. Въоръженият по този начин X5 се чувства отлично извън асфалта дори без специални гуми, а допълнително предлаганата пневматична система на окачването си грижи както за комфорта на пътниците, така и за регулирането на клиренса в зависимост от вида на терена.

Трилитровият редови шестцилиндров бензинов агрегат с мощност 340 к.с. в X5 40i се представя на подобаваща висота, демонстрирайки мощ, отлични работни маниери и добре познатите желание и лекота при набиране на обороти. На същото високо равнище е и взаимодействието с осемстепенната автоматична трансмисия. Силните страни на дизеловата версия 30d с 265 к.с. традиционно са в мощната тяга, осигурена от максималния въртящ момент от 620 Нм, както и в отличните показатели по отношение на разхода на гориво.

Освен пневматично окачване, допълнителното оборудване на новото поколение включва и други високотехнологични възможности на ходовата част като активния контрол на колебанията на каросерията и интегралното активно управление с насочване и на задните колела. Като цяло може да се каже, че динамиката и комфорта на Х5 са се приближили плътно до типичното за луксозния клас равнище – също както и серийното оборудване, което вече включва спортни седалки, навигационна система и предни LED светлини при всички версии на модела.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Новото поколение на Х5 е наистина впечатляващ представител както на баварската марка, така и на SUV категорията като цяло. Моделът  предлага по-сериозни възможности извън пътя, значително по-високо равнище на комфорта и динамиката и повече пространство за пътници и багаж от своя успешен предшественик, демонстрирайки свръхмодерна ходова част и забележително ефективно задвижване. Единственият проблем тук е конкуренцията, която също не спи…

Текст: Мирослав Николов
Снимки: BMW

Коментари
comments powered by Disqus