Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW X5 срещу Mercedes ML 320 CDI: Среща на върха

16.02.2007 12:02 3
3
2571811381

Най-успешният SUV на Mercedes се сдоби с нов конкурент – втората генерация на BMW X5 има сериозната амбиция да пребори М-класата. Въпросът е дали и доколко това ще се удаде на новия модел на BMW, който все пак е и по-модерният от двата автомобила? В сравнителен тест един срещу друг се изправят X5 3.0d и ML 320 CDI.

И двата автомобила принадлежат към 4х4-елита, но сравнен с X5 3.0d, Mercedes ML 320 CDI изглежда по-скоро като представител на старата SUV-школа: например филигранните приборни уреди контрастират с масивната централна конзола. Тук говорим за два свята – самоуверено представяне на възможности срещу дискретен опит за намаляване на броя на бутоните и превключвателите. И не само това – традиционен начин на управление на повечето функции срещу не напълно ергономичния маниер на работа на системата i-Drive, боравенето с която този път все пак е улеснено с помощта на осем на брой „Best-of”-бутона. Ясното разграничаване в позиционирането може да се открие и по други белези – например срещу доплащане ML може да бъде екипиран с Offroad-пакет, включващ стопроцентов блокаж на централния и задния диференциал, понижаващ режим на трансимисията и увеличен клиренс, подобни детайли изобщо няма смисъл да бъдат търсени в листата с допълнително оборудване на BMW Х5.

Системата за задвижване на четирите колела X-Drive е насочена изцяло към оптимизирането на поведението по твърда настилка, Offroad-качествата и рекордните постижение при теглене на товари не са на преден план при класиката сред спортните SUV-модели. Автомобилът на BMW видимо се чувства в свои води най-вече на участъци с голям брой завои, напомняйки по поведението си на класическо спортно комби. Собственото тегло от 2,2 тона сякаш не съществува, няма нито люлеене на каросерията, нито помен от усещане за тромавост – фантастичната управляемост на Х5 е феноменална за автомобил от такъв тип и предоставя удоволствие от шофирането, каквото няма да намерите при никой от конкурентните модели. Към това се прибавят изключително стабилния праволинеен ход и свръхдиректната адаптивна кормилна уредба.

Трилитровият дизел на бавареца поема газ почти като бензинов мотор

Разбира се човен не може да не остане впечатлен как един пълноразмерен SUV влиза с екстремно висока скорост в завой по подобие на спортно комби. Само че при X5 плавността на придвижване си остава нещо чуждо. Комфортът на возене е ограничен, а управлението показва постояннен лек уклон към прекомерна нервност. При М-класата е точно обратното – автомобилът показва добра стабилност, без да претендира за незапомнена динамика, но пък комфортът на возене е достоен за възхищение, също както и благородната и стилна атмосфера в интериора. Трилитровият дизел на Х5 реагира при подаване на газ светкавично почти като бенизнов мотор, и водачът остава с впечатлението, че спортният модус на задвижването е включен през цялото време, само че истината е, че такъв няма – ако имаше, не смеем и да предположим как щеше да се държи тогава редовият шестцилиндров мотор... V6-двигателят на Mercedes показва почти същите динамични характеристики, но работи някак по-спокойно и незабележимо, като е почти невъзможно да бъде отличен от бензинов двигател със сходен работен обем.
В крайна сметка Mercedes ML 320 CDI се оказва победителят в този тест – изумителното за SUV-модел пътно поведение на X5 е неговият основен плюс, но противникът от Щутгарт го превъзхожда по отношение на комфорта, ергономията и качеството и атмосферата на интериора.

Текст: Маркус Петерс
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Коментари

hahaha
Ami ako jiweete w 20ti wek,moje i taka da goworite,ama w momenta dosta marki sa dosta izrawneni s mercedes.

Mercedes-Benz
saglasen sum s Веселин Любенов :)

Веселин Любенов
Както и другаде съм писал що ли сравняват каквото и да е с Мерцедес!

comments powered by Disqus