Алонсо, Буеми и Накаджима са шампиони в суперсезона на WEC
Toyota спечели очаквана двойна победа в „87-ото издание на 24-те часа на Льо Ман”, но победата на Фернандо Алонсо, Себастиан Буеми и Казуки Накаджима съвсем не дойде без драма. През цялата надпревара Toyota 8 бе по-бавният автомобил, като разликата между двата прототипа на японците често надхвърляше две минути. Час преди края обаче всичко се обърна с главата надолу за лидерите от Toyota 7.
Хосе Мария Лопес влезе в бокса след сигнал за по-ниско налягане в предна дясна гума. Оказа се обаче, че проблемна е задна дясна и още в следващата обиколка аржентинецът отново бе при своите механици. Целият хаос при спиранията на Toyota 7 бе прекрасен подарък за Алонсо, Буеми и Накаджима, които вече бяха отписали победата, но изведнъж оглавиха класирането преди финалните спирания.
Лопес бе с нови гуми в последния час от състезанието, започна да избива пасива спрямо Казуки Накаджима, но така и не получи възможност да атакува своя съотборник, защото от Toyota инструктираха двамата да не рискуват и просто да закарат своите автомобили до финала. Драматичният обрат донесе на Toyota 8 не само победата в „24-те часа на Льо Ман”, но и титлата в Световния шампионат по издръжливост. За Лопес, Майк Конуей у Камуи Кобаяши остана удовлетворението, че те бяха най-бързото трио в 87-ото издание на "Льо Ман”, но и разочарованието, че останаха само на крачка от победата.
SMP Racing 11 с Михаил Альошин, Виталий Петров и дебютантът Щьофел Вандоорн изненадващо взеха третото място в крайното класиране, след като фаворитите за последната позиция на подиума от Rebellion допуснаха куп грешки. Другият автомобил на руснаците с номер 17 не завърши състезанието заради катастрофа на Егор Оруджев в единайсетия час от надпреварата. Rebellion 1 остана на четвъртото място, а съотборниците им от Rebellion 3 допълниха челната петица, след като първо Тома Лоран катастрофира на втория шикан, а впоследствие Густаво Менезес излетя от пистата на завоите Porsche.
Жестоката битка в LMP2 завърши с втора поредна победа за Signatec Alpine 36. За Нико Лапиер това бе четвърти успех в категорията от четири участия, докато за съотборниците му Андре Неграе и Пиер Тирие триумфът бе втори след миналогодишния. Развръзката в LMP2 дойде в 19-ия час от състезанието, когато повреда в стартера извади фаворитите от G-Drive 26 от борбата за първото място.
Ferrari спечели първата си победа в GTE Pro от 2014 година насам. Алесандро Пиер Гуиди, Джеймс Каладо и Даниел Сера се възползваха по най-добър начин от множеството излизания на сейфти кара, за да отворят солидна преднина спрямо преследвачите си от Porsche. Corvette 63 също имаше прекрасни шансове да се бори за първото място. За съжаление в 21-ия час те загубиха две минути именно заради автомобила за сигурност, след което Ян Магнусен катастрофира.
Ford GT триумфира още при дебюта си в аматьорската категория. Бен Кийтинг, Фелипе Фрага и Йорг Бергмайстер изковаха победата си с прекрасна стратегия и дори и грешката на Бен Китийнг в бокса час преди края и последвалото наказание не им отне първата позиция.
Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.