В рамките на своето частично обновление, флагманът на марката Opel получи и една напълно нова версия
Всъщност Opel Insignia Country Tourer може да се приеме като своеобразен топмодел в гамата на върховия продукт в гамата на марката от Рюселсхайм, поради което той се предлага само с по-мощните предложения от двигателната палитра на Insignia. В случая с изпитвания екземпляр, става въпрос за „черешката на тортата” сред дизеловите предложения за модела, а именно двулитровият агрегат с каскадно пълнене и два турбокомпресора, който генерира 195 к.с. и максимален въртящ момент от 400 нютонметра.
Дизелов топмодел с каскадно пълнене
Въпросният мотор може да се похвали с превъзходно разгръщане на мощността в практически почти всички възможни работни режими – още при 1250 оборота в минута на разположение е солидната тяга от 320 Нм, а при 1750 завъртания на коляновия вал в минута водачът вече може да разчита на пълния арсенал от 400 нютонметра. В съчетание със системата за задвижване на четирите колела с Haldex съединител тази сериозна мощ се предава ефективно и уверено към пътя, тягата при ускорение е превъзходна, а динамиката е почти спортна – с този задвижващ агрегат независимо дали предпочитате темпераментен или по-скоро лежерен стил на шофиране, гарантирано винаги ще получите това, от което имате нужда – включително разумен разход на гориво.
Адаптивното окачване Flexride с три режима на работа е част от серийната екипировка на Opel Insignia Country Tourer и за пореден път прави отрадно впечатление с почти идеалания баланс между резерви за бързо шофиране и фин комфорт на возене по всякакъв тип настилка. Още една добра новина е обстоятелството, че увеличаването на клиренса с 20 милиметра действително разширява функционалността на автомобила и открива пред Insignia допълнителни хоризонти, но не се е отразило негативно на стабилността на пътя или пък на способността на модела да преодолява завоите бързо и с минимални колебания на каросерията.
Към допълнителната екипировка на Opel Insignia Country Tourer спадат още модифицираните пружини на окачването, както и новите напречни стабилизатори. Каросерията пък е получила алуминиева защита на дъното, както и допълнителни защитни панели.
Впечатляващо поведение върху всякаква настилка
Съчетанието от ефективна система за задвижване на четирите колела, талантливо настроена ходова част и мощно задвижване осигурява на разполагащия с почти 200 конски сили автомобил извънредно високо равнище на сигурност на пътя при дъжд, кал, сняг, лед, прах, пясък или каквито и да било други неблагоприяни по отношение на сцеплението условия. Което всъщност е великолепно допълнение към уравновесения и балансиран характер на върховия модел на Opel.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Версията Opel Insignia Country Tourer е чудесно попълнение в познатата досега гама на Opel Insignia, която благодарение на увеличения клиренс и защитата на каросерията прибавя допълнителна функционалност към вече утвърдените качества на модела, без да влияе отрицателно на динамичното пътно поведение. Екипиран с двойно предаване, този модел се превръща в сигурен семеен приятел, който се справя с всякакви предизвикателства по пътя си.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Dian Doychev
Олеле ... Още едни драскач, който явно е карал друга кола и е сменил името в статията с Инсигния