Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Outlander, CR-V, RAV4 и Antara: Свеж полъх

05.03.2007 15:03 2
2
2571812538

В сегмента на компактните SUV-модели от калибъра на Toyota RAV4 нараства не само броят на претендентите за лидерска позиция в класа, а непрекъснато се увеличават и външните размери на представителите на модернаата пазарна ниша. Срещу японския бестселър се изправят напълно новите Honda CR-V, Mitsubishi Outlander и Opel Antara.

При габаритна дължина от 4,64 метра, думата „компактен” започва да изглежда леко абсурдна, но хубавата новина в случая е, че значително порасналите мерки на представителите на този клас са резултирали в увеличаването на размерите на вътрешните им пространства.  По този критерий най-много точки печели Outlander, докато Antara се оказва шампион по свободно място за седящите отзад.

Honda предлага най-хармоничното задвижване

Що се отнася до динамичните показатели, турбодизелът със 140 конски сили и 340 нютонметра на Honda успява леко да изпревари своите опоненти, като от своя страна Opel дава по-добри показатели за еластичност, благодарение на късите предавки на петстепенната си трансмисия.  Превключването на предавките при Antara обаче е значително по-непрецизно, в сравнение с екзактната работа на трансимисиите на Honda и Mitsubishi.

Предавателната кутия на Outlander, която заедно с шумния, но мощен двулитров дизелов двигател идва от VW, също се характеризира с доста къси предавки, което специално при движение с висока скорост по магистрала води до непрекъснато поддържане на излишно високи обороти. При такъв тип условия проличава доста ясно и това, че Outlander преодолява сравнително плавно вълнообразните неравности, но преминаването през напречни фуги се превръща в изпитание за гръбначните прешлени на пасажерите.

Проблемите на Opel са от коренно различно естество – тук пречка се явяват най-вече силните странични колебания на каросерията в завой, които говорят за несполучлива настройка на окачването и водят до чувство за известна несигурност. Едноличен победител в категорията комфорт на возене е моделът на Honda, който радва както с извънредно сполучливия баланс между стабилност в завой и добро возене при всякаква настилка - CR-V неслучайно се класира на първото място и при изпитанията за поведение на пътя. Подобно на Mitsubishi, автомобилът показва неутрално и лесно контролируемо поведение дори в граничен режим.

Antara реагира по-бавно и тромаво от своите конкуренти

В навлизане в завой с висока скорост, RAV4 и Antara демонстрират по-силна склонност към недозавиване, но въпреки това водимостта в граничен режим си остава парадната дисциплина на RAV4, който благодарение на изключително прецизната кормилна уредба дава възможността да бъде „дирижиран” с възхитителна лекота по изобилстващи от завои пътни участъци. Opel създава най-тромавото впечатление от тестовия квартет, не на последно място поради високото си собствено тегло и индиректната настройка на кормилната уредба.

Тестовете за изкачване на наклон с ъгъл 15 до 20 градуса не представляваха никакъв проблем за Honda, Mitsubishi и Opel, единствено Toyota се справи трудно с тази задача. Истината е, че това не единственият критерий, по който Toyota RAV4 отстъпва на своите новопоявили се противници – автомобилът изостава по отношение на комфорта на возене, неугледният интериор също не е сред силните страни на Toyota. Сполучливият като цяло Honda CR-V се класира на първото място в този тест, с лека преднина пред също много впечатляващо представилия се Mitsubishi Outlander. Последното място на Opel Antara показва недвусмислено, че размерът сам по себе си рядко е от водещо значение...

Текст: Херман-Йозеф Щапен, Божан Бошнаков
Снимки: ханс-Дитер Зойферт

Коментари

Митко
Предлагам за затворим муцунките немски с реални факти и доказателства. 1 Задача: как да се натрие носа на VW i na Fordчетата. Решение на задачата: 1. http://www.youtube.com/watch?v=Twzq9kI_QIs 2. http://www.youtube.com/watch?v=cIjAaxj7MZM Е сега да ви видим малките немски копирачи и фордчетата разлюбени.

Sam
Subaru e #1 !

comments powered by Disqus