В сегмента на компактните SUV-модели от калибъра на Toyota RAV4 нараства не само броят на претендентите за лидерска позиция в класа, а непрекъснато се увеличават и външните размери на представителите на модернаата пазарна ниша. Срещу японския бестселър се изправят напълно новите Honda CR-V, Mitsubishi Outlander и Opel Antara.
При габаритна дължина от 4,64 метра, думата „компактен” започва да изглежда леко абсурдна, но хубавата новина в случая е, че значително порасналите мерки на представителите на този клас са резултирали в увеличаването на размерите на вътрешните им пространства. По този критерий най-много точки печели Outlander, докато Antara се оказва шампион по свободно място за седящите отзад.
Honda предлага най-хармоничното задвижване
Що се отнася до динамичните показатели, турбодизелът със 140 конски сили и 340 нютонметра на Honda успява леко да изпревари своите опоненти, като от своя страна Opel дава по-добри показатели за еластичност, благодарение на късите предавки на петстепенната си трансмисия. Превключването на предавките при Antara обаче е значително по-непрецизно, в сравнение с екзактната работа на трансимисиите на Honda и Mitsubishi.
Предавателната кутия на Outlander, която заедно с шумния, но мощен двулитров дизелов двигател идва от VW, също се характеризира с доста къси предавки, което специално при движение с висока скорост по магистрала води до непрекъснато поддържане на излишно високи обороти. При такъв тип условия проличава доста ясно и това, че Outlander преодолява сравнително плавно вълнообразните неравности, но преминаването през напречни фуги се превръща в изпитание за гръбначните прешлени на пасажерите.
Проблемите на Opel са от коренно различно естество – тук пречка се явяват най-вече силните странични колебания на каросерията в завой, които говорят за несполучлива настройка на окачването и водят до чувство за известна несигурност. Едноличен победител в категорията комфорт на возене е моделът на Honda, който радва както с извънредно сполучливия баланс между стабилност в завой и добро возене при всякаква настилка - CR-V неслучайно се класира на първото място и при изпитанията за поведение на пътя. Подобно на Mitsubishi, автомобилът показва неутрално и лесно контролируемо поведение дори в граничен режим.
Antara реагира по-бавно и тромаво от своите конкуренти
В навлизане в завой с висока скорост, RAV4 и Antara демонстрират по-силна склонност към недозавиване, но въпреки това водимостта в граничен режим си остава парадната дисциплина на RAV4, който благодарение на изключително прецизната кормилна уредба дава възможността да бъде „дирижиран” с възхитителна лекота по изобилстващи от завои пътни участъци. Opel създава най-тромавото впечатление от тестовия квартет, не на последно място поради високото си собствено тегло и индиректната настройка на кормилната уредба.
Тестовете за изкачване на наклон с ъгъл 15 до 20 градуса не представляваха никакъв проблем за Honda, Mitsubishi и Opel, единствено Toyota се справи трудно с тази задача. Истината е, че това не единственият критерий, по който Toyota RAV4 отстъпва на своите новопоявили се противници – автомобилът изостава по отношение на комфорта на возене, неугледният интериор също не е сред силните страни на Toyota. Сполучливият като цяло Honda CR-V се класира на първото място в този тест, с лека преднина пред също много впечатляващо представилия се Mitsubishi Outlander. Последното място на Opel Antara показва недвусмислено, че размерът сам по себе си рядко е от водещо значение...
Текст: Херман-Йозеф Щапен, Божан Бошнаков
Снимки: ханс-Дитер Зойферт
Митко
Предлагам за затворим муцунките немски с реални факти и доказателства. 1 Задача: как да се натрие носа на VW i na Fordчетата. Решение на задачата: 1. http://www.youtube.com/watch?v=Twzq9kI_QIs 2. http://www.youtube.com/watch?v=cIjAaxj7MZM Е сега да ви видим малките немски копирачи и фордчетата разлюбени.
Sam
Subaru e #1 !