Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Skoda Octavia: Отново в десетката

25.11.2020 09:49

Четвъртото поколение на Octavia обещава да продължи успешната история на модела

За никого не е тайна, че Skoda Octavia е един от най-балансираните и най-добрите като комплекс от качества продукти на концерна Volkswagen. Това е факт, в чиято полза при всяка смяна на поколенията се появяват нови и нови аргументи. Очевидно екипът на марката от Млада Болеслав и този път няма да разочарова привържениците на Skoda, защото новата Octavia представлява точно това, което трябва да бъде.

По-високо позициониране

От пръв поглед личи, че моделът Octavia се е изкачил нагоре в йерархията на марката и на концерна като цяло. Автомобилът е увеличил външните си размери, разполага с още повече вътрешен обем (което изобщо не се разбира от само себе си, когато говорим за практически най-просторния модел в своя сегмент), а обсегът на предлаганите технологии достига висини, които съвсем доскоро се смятаха за постижими единствено при моделите от най-горните категории. Сега Octavia от по-просторен и по-функционален дериват на Golf се е превърнала в модел от среден клас, при това със забележителна техника, прекрасен дизайн и практически качества, които трудно могат да бъдат открити накуп при който и да е пряк конкурент. Факт е, че всичко това си има цена – ако при предходното издание на модела можеше да се сдобиете с отлично оборудван дизелов екземпляр за сума от порядъка на 45-50 000 лева, сега за такъв ще трябва да дадете между 5 и 10 хиляди лева отгоре. Аналогична е картината и при останалите модификации. Но пък срещу цената си ще получите автомобил, който отново напълно оправдава цената си и действително ви дава повече, отколкото досега.

Отново огромна гама от варианти

Важно е да се отбележи и това, че Octavia за пореден път залага на удивително широка гама от варианти, които отговарят почти невероятен спектър от клиентски потребности и възможности – освен избор между каросерия хечбек и комби, купувачите имат на разположение широка гама от бензинови и дизелови двигатели, версия със задвижване на метан, спортен хибриден модел RS, както и свръхфункционалното комби с увеличена проходимост Scout. Оборудването от своя страна варира от прагматично до луксозно или спортно.

Стил от ново поколение

Дизайнът, типично за чешката марка, е изчистен и редуциран – и същевременно елегантен, придавайки на автомобила уверена и характерно изглеждаща осанка. Изключително интересно изглеждат нещата в интериора – защото както може да се предположи, повсеместната дигитализация в управлението на функциите, която вече познаваме от новия Golf, коренно атмосферата в Octavia. Само че и тук моделът по свой твърде интересен начин е успял да остане верен на себе си – за разлика от своя близък роднина от Волфсбург, моделът от Млада Болеслав разполага с класически бутони за управление на някои от най-важните функции, което, поне според личното мнение на автора на настоящия материал, е плюс по отношение на удобството и безопасността по време на шофиране. Вътрешният дизайн също е еволюирал по собствен любопитен маниер – технократският дух върви ръка за ръка с усещане за ефирност и простор, както и, разбира се, прословутите дребни, но на моменти безценни хитри решения, правещи живота на клиентите на Skoda ако не по-хубав, то поне малко по-лесен във всекидневието. Качеството на материалите, особено при по-високото ниво на изпълнение, е безупречно, същото важи за качеството на сглобката. Просторът за пътниците и на двата реда е изобилен, в това отношение човек неволно започва да си прави асоциации дори със Superb. Номиналният обем на багажника при хечбека възлиза на чудовищните 600 литра, с което превъзхожда 98 процента от големите семейни комбита и SUV модели на пазара, и при сгъване на задните седалки се постига товарна площ с вместимост над 1500 литра.

По отношение на задвижването може да се каже много, но предпочитаме това да се случи по-нататък в рамките на тестовете на различните (и както вече отбелязахме, наистина многобройни) варианти за задвижване. Кратките ни впечатления от версията 2.0 TDI със 150 конски сили, 360 нютонметра и седемстепенна трансмисия с два съединителя могат да се обобщят с очаквано нисък среден разход около или малко над пет на сто в реални условия, мощна тяга от фактически всички възможни оборотни режими и доста спокойни, сдържани маниери на работа. Както вече споменахме, алтернативите в зависимост от потребностите, предпочитанията и възможностите на клиентите са много богати и разнообразни. Много силно впечатление прави акустичният комфорт, който е с класи над това, което доскоро беше привично за Octavia. Приятно изненадва и комфортът на возене – автомобилът преминава плавно и гладко през неравности от почти всякакъв тип, като същевременно може да се похвали с изключително солидно пътно поведение.

Текст:
Божан Бошнаков

Коментари
comments powered by Disqus