От север повя свеж автомобилен вятър. С ексцентричната си задница, мощният турбодизелов двигател и динамично настроената ходова част, новото Volvo C30 2.0 D се изправя смело срещу утвърдените си конкуренти Audi A3 2.0 TDI и BMW 118d.
Common-Rail двигателят на шведския модел разполага със 136 к. с. и при студен старт недвусмислено подсказва за дизеловата си природа, като мощността му е с 14 к. с. повече от BMW 118d и 4 к. с. по-малко от A3 2.0 TDI. В луксозната версия на оборудване Momentum, C30 определено не е евтин и на практика по цена се изравнява с германските си опоненти и дори леко ги изпреварва. Какво получава клиентът от Volvo срещу доста солената за автомобил в компактния клас цена?
Като за начало, C30 разполага серийно със CD-радио, двузонален климатроник и темпомат. Оборудвано по съпоставим начин, BMW 118d при което дори филтърът за сажди се доплаща) струва значително повече.
Volvo C30 предлага добър комфорт, но не и динамично поведение на пътя
Volvo C30 се ускорява с отявлено настървение – веднъж преодолял леката слабост при потегляне, автомобилът оползотворява своите 320 Нм по впечатляващо ефективен маниер, постигайки великолепни динамични показатели, които обаче за жалост са за сметка на разхода на гориво. Съжаление буди и обстоятелството, че на пътя моделът не се държи като копие на Focus, на чиято технологична платформа е изграден. Явно философията на Volvo е наложила C30 да осигурява добър комфорт, но в известен ущърб на динамичното поведение на пътя.
За сметка на това „единицата” е точно в обратната крайност: почти перфектното разпределение на масата между двата моста, задното предаване и задното окачване с двойни напречни носачи осигуряват извънредно прецизна управляемост и невероятна за класа стабилност в завой, но комфортът на возене е силно ограничен. В допълнение към тази картина, кормилната уредба с хидравличен сервоусилвател спомага за великолепната водимост, а спортната цялостна настройка на ходовата част дава предпоставки дори за умишлено занасяне на задницата в завой.
Audi А3 се показва от прагматична страна. Грубо звучащият двигател със система помпа-дюза компенсира маниерите си с най-ниския разход на гориво в теста, както и с най-добрата тяга, а поведението на пътя е почти толкова динамично, колкото при „бавареца”. В граничен режим А3 не е толкова нервно, колкото „единицата”, но на практика показва също толкова добри резултати при изпитанията за поведение на пътя, и наред с това разполага с към момента най-прецизно работещата кормилна уредба с електрически сервоусилвател. Затова и не е учудващо, че в крайна сметка А3 се оказва победител в този тест.