Със задното си предаване малкото BMW е един необичаен компактния клас модел – с всички произтичащи от това предимства и недостатъци.
Със своята Серия 1 през 2004 година BMW постави началото на смело начинание – производството на автомобил със задно предаване в компактния клас. И то определено бе успешно. Моделът стана пословичен със своите динамични качества на пътя и широката гама от задвижващи агрегати. През 2007 година хечбек версията беше последвана от спортно купе с къса задна част, а няколко месеца по-късно бе представен и кабриолетът. През 2011 година на пазара се появи второто поколение на „единицата”.
Двигател: От икономичните дизели с диапазон на мощност от 116 до 204 к.с. (BMW 123d), през атмосферния бензинов агрегат с 218 к.с. (BMW 125i) до редовия шестак с три литра работен обем, два турбокомпресора, 500 Нм и 340 к.с. – гамата от задвижващи агрегати на „единицата” е доста богата. И все пак особено внимание заслужават дизелите със 143 и 177 к.с. (от 2007 година), чийто разход не надвишава седем литра. Четирицилиндровите бензинови мотори са приятни, но бледнеят пред изключително балансираните шестцилиндрови, като този на BMW 130i с мощност от 265 к.с.
Каросерия: Съвсем логично задното предаване създава за пътниците отзад определен дискомфорт, свързан с намаленото пространство, и той се отнася най-вече за недостига на място за краката. Багажникът със своя обем от 330 литра също не е сред най-големите. Още по-тясно е в купето и кабриолета, като последният е оборудван с мек сгъваем покрив, който е с напълно автоматично управление.
Изработка: До първия фейслифт през 2007 година BMW Серия 1 все още не притежаваше премиум излъчване в очакваната степен. След тази година нещата обаче се промениха значително. Изключително приятно е обзавеждането с кожа Boston.
Безопасност: Задното предаване води до някои проблеми със сцеплението, например през зимата. Шест въздушни възглавници, прецизно настроена ESP и издръжливи спирачки са част от серийното оборудване.
Ходова част: Всички модели на BMW Серия 1 са със стегната настройка на окачването, която в съчетание със задното предаване и прецизното кормилно управление създава основа за изключително динамично поведение. По-мощните модели (120i, 130i и 135i) често са оборудвани с активно кормилно управление и М спортно окачване и съответно са още по-динамични.
Кой двигател ви препоръчваме
Изборът е голям. Към харесваните мотори могат да бъдат причислени двулитровият дизел (от 2007 година) със 143 и 177 к.с., който има висок въртящ момент и е икономичен. Истинска класика е и шестцилиндровият бензинов агрегат, който с удоволствие набира обороти.
Кой тип каросерия да изберете
Хечбек моделът е подходящ за всички, които искат класически компактен автомобил, без да харчат прекалено много пари. Купето и кабриолетът позволяват по-интезивно изживяване на пътя.
От коя година да е моделът
След обновяването на модела през 2007 година BMW Серия 1 се сдоби с по-благороден интериор и бензинови мотори с директно впръскване.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Климатичната инсталация е абсолютна необходимост, добре е да имате също кожен волан и парктроник. Препоръчваме ви и ксенонови светлини, при това с адаптивно управление.
Каква е цената
Един 120d (година на производство 2010) струва средно 15 000 евро. Купето и кабриолетът са с 3000 до 5000 евро по-скъпи.
Колко е надежден
Според специалистите на Dekra моторите са надеждни и издръжливи, верни са слогана на марката. При по-интензивно шофиране може да са износени спирачките, затова е добре да бъдат проверени. По отношение на ходовата част инженерите забелязват износване в кормилните накрайници и течове в амортисьорите. Моторите и изпускателните системи обаче дори при дълги пробези не показват явни признаци на износване.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(по-добре от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
dido Щом препоръчвате 177 конския двигател виждам колко разбирате при положение, че точно този двигател къса веригите като мекици. Общо взето говорите колкото да не заспите!
dido
Щом препоръчвате 177 конския двигател виждам колко разбирате при положение, че точно този двигател къса веригите като мекици. Общо взето говорите колкото да не заспите!