Първи впечатления от един от най-комфортните автомобили на планетата
През последното десетилетие BMW определено не могат да се оплачат от липса на творческа енергия. Паралелно с насищането на гамата с практически всички основни класове и разновидности на категорията SUV и привеждането на компактния ван в съответствие с динамичните стандарти в Мюнхен, баварците се постараха да заемат всяка мислима и немислима ниша на границата на класическите седани и спортните купета. В резултат на това, освен седани, комбита, купета, кабриолети, ванове и SUV модели, в продуктовата палитра на BMW вече има и няколко Gran Coupe и Gran Turismo. За спецификата на i-моделите да не говорим, а сигурно може и още…
Важното е, че всичко това се продава добре и естествено изисква редовна подмяна. Сега идва ред на „петицата” GT, която според новата структура на гореизброеното многообразие, мигрира в по-динамичната Серия 6. С дължината си от 5,09 метра новият модел значително превъзхожда предшественика, а желаният акцент върху динамиката в пропорциите му е засилен и с намаляване на общата височина с цели два сантиметра. Резултатът е внушителна каросерия с плавни форми и стремителни линии, в които дизайнерите са успели да претопят напълно осезаемата тромавост в задната част, която „петицата” GT запази дори и след фейслифта.
Простор във всички посоки
Ако подозирате, че тази елегантност ще бъде заплатена с лишения за пътниците на втория ред, трябва да заемете „шефското място” отзад вдясно и да се огледате хубаво. Няма начин да не се впечатлите дори да сте с ръст далеч над средния. Има място за краката, за главата, настрани, навсякъде. Има въздух и светлина. И изключително удобно оформени седалки въпреки отпадането на индивидуалните кресла – допълнителна възможност при предходния модел, която в крайна сметка е изпратена в историята заедно с разделящия се на две части заден капак на „петицата” GT. Отстраняването на свързания с него сложен механизъм е спестил тегло и е освободил място за грамаден отвор (с цели 17 сантиметра по-широк от предишния) с нисък праг и минимален обем от 610 литра. Идеално равният под е също толкова практичен, колкото и възможността за гъвкаво увеличение на товарния капацитет с последователно сгъване на трите части на задната седалка. С това новият Gran Turismo отново успява да обедини лукса и практичността на свободното пространство под шапката на форми, за които класическото комби може само да мечтае.
Освен на светлината, нахлуваща през лишените от рамки странични прозорци, усещането за простор и свобода се дължи и на практически идентичното с това на седмата серия гигантско междуосие, което естествено се отразява положително и на комфорта на возене. Двукамерното пневматично окачване на новата „шестица” изглежда е в състояние да преглътне невъзмутимо всяка неравност по платното, независимо от нейния вид и скоростта на движение, изравнявайки се с възможностите на най-добре оборудваните представители на петата серия. Минимум.
Най-малко на това равнище е и арсеналът от електронни системи за подпомагане на водача, а аудиосистемата на Bowers & Wilkins в тестовия автомобил е истинско пиршество за сетивата на всеки меломан, потеглил на дълго пътешествие.
Зад волана
Именно към такъв вид приключения предразполага и атмосферата на мястото на водача с леееко по-висока от тази при петата и седмата серия позиция на седалките, която хармонира отлично с щедро остъкленото купе и разкрива превъзходна 360-градусова панорама към природните красоти наоколо, предоставяйки ви есенцията на понятието Gran Turismo.
Машината под предния капак на версията 630d на свой ред се грижи за есенцията на марката BMW. Шестцилиндровият турбодизел с емблематичната за марката линейна конфигурация на цилиндрите върши работата си дискретно зад кулисите на отличната шумоизолация, предоставяйки изобилието от над 600 нютонметра на осемстепенния автоматик. Въпросният въртящ момент е налице още от нивото на празните обороти, така че за дефицит на тяга в случая въобще и дума не може да става. Въпрос на личен избор е дали ще я използвате за рязко ускорение, за спокойно плъзгане или за поддържане на висока скорост.
А може би за вълнуващ слалом по някой тесен планински път, където спортният режим ще намали клиренса на адаптивното окачване с десет милиметра, седалките ще уплътнят прегръдката си, а електромеханичното сервоуправление ще се фокусира още по-прецизно върху следващия завой. В такива моменти си проличава лекотата на новия модел (около 150 килограма в зависимост от версията в сравнение с 5 GT) и ефективността на системата за насочване на задните колела, а внушителните размери сякаш се стопяват под въздействието на отличното сцепление на системата xDrive.
Искате голямо BMW? Не искате комби? „Седмицата” ви е твърде скъпа? Някой в Мюнхен е помислил и за вас.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Дизайнът на новия модел е едновременно оригинален, практичен и елегантен. Отказът от сложния механизъм на разделения на две заден капак при „петицата” GT е спомогнал за намаляване на теглото без негативи по отношение на удобството и вътрешното пространство. Динамиката в поведението на пътя е подобрена, а комфортът се приближава плътно до този при седмата серия.
Текст: Мирослав Николов
Снимки: BMW