Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mitsubishi L200: Яка работа

27.11.2019 09:31

Тест на новото поколение на лекотоварния автомобил

Пикапите са сред най-често срещаните автомобилни категории на множество пазари както в Азия, така и в Северна и Латинска Америка, докато в Европа са сравнително рядко срещано явление, на което се пада едва около един процент от всички продажби. Някои отделни държави със силно застъпен селскостопански сектор, като например Гърция, донякъде са изключение от правилото за „единия процент“, но като цяло ситуацията е такава, че на Стария континент пикапите се купуват предимно от хора и организации, които имат ясно определена нужда именно от такъв тип возило, както и от определен кръг ентусиасти на тема различни видове спорт и забавления, предполагащи превоз или теглене на обемиста и тежка екипировка. Оттам насетне властват неизброимите вариации на тема SUV и кросоувър.

Безспорен пазарен лидер при пикапите в Европа е Ford Ranger – което не е изненада предвид изключително разнообразната гама от модификации, доказалата през годините качествата си техника и, не на последно място, дизайнът с „мачовски“ заемки от пикапите от легендарната F-серия, която от десетилетия насам не престава да бъде номер едно по продажби в своя клас в Щатите. След Ranger се класират Toyota Hilux, Mitsubishi L200 и Nissan Navara – като в най-новото си поколение последният от изброените модели се насочи повече към нишата на лайсфстайл пикапите, докато останалите двама не изневеряват на класическия си характер.

Ново лице и големи амбиции

При разработването на новото поколение на L200 екипът на Mitsubishi е положил сериозни усилия, за да съхрани всички познати до момента качества на модела, допълвайки ги обаче с дизайн, който изглежда по-въздействащ отвсякога. Предната част на автомобила е оформен по начин, който кара машината да изглежда значително по-масивна и по-внушителна отпреди, като същевременно дизайнът (наречен от марката Rock Solid) е безпогрешно разпознаваем като Mitsubishi. Всъщност използваният стилистичен език показва доста заемки от Eclipse Cross и обновения Outlander и умело комбинира мъжкарско излъчване с усещане за устрем и динамика. От японската компания не крият, че са амбицирани пикапът им да влезе в Топ 3 по продажби в своя сегмент, а екстровертната му външност несъмнено е едно от най-силните му оръжия по пътя към изпълнението на тази цел.

Отвътре откриваме типичната за този тип атмосфера, отличаваща се повече от прагматизъм и функционалност, отколкото с някакъв вид екстравагантност. Напълно в крак с времето, инфо-развлекателната система е получила значително разширени в сравнение с предшественика възможности, най-вече по отношение на възможностите за свързване със смартфон. Обзорът във всички посоки заслужава да бъде определен като прекрасен, което наред с относително малкия като за 5,30-метров  пикап радиус на обратен завой от 11,8 метра значително облекчава маневрирането. Доста сериозен прогрес се наблюдава и при системите за подпомагане на водача – новият L200 разполага с асистент за мъртвата зона, асистент за предупреждение за приближаване на обекти при шофиране на заден ход, асистент за намаляване на риска от удар отпред с функция за разпознаване на пешеходци и т.н.

Изцяло нов 2,2-литров турбодизел и шестстепенен автоматик

Под капака на европейското изпълнение на модела работи изцяло нов 2,2-литров дизелов двигател, който отговаря на нормата за ниво на вредни емисии в отработилите газове Euro 6d temp. Както често наблюдаваме през последните години при малките и средноголеми двигатели, отличните екологични показатели на задвижващея агрегат донякъде са за сметка на динамичните показатели, но е факт, че след преодоляването на границата от 2000 оборота в минута работещият по принципа на самовъзпламеняването мотор започва да тегли много уверено, без да оставя и най-малко съмнение за наличието на сериозен запас от въртящ момент – ако трябва да бъдем напълно точни, в случая равняващ се на 400 нютонметра. Трябва да отбележим, че при версията, снабдена със също новоразработената шестстепенна автоматична предавателна кутия с хидравличен преобразувател на въртящия момент замислянето при ниски обороти е прикрито доста по-успешно, отколкото при базовите модели с класическа механична шестстепенна трансмисия.

Уникална за класа система за двойно предаване

Може би най-големият коз на шестото издание на Mitsubishi L200 e неговата система за задвижване на четирите колела Super Select 4WD, която предлага единствен по рода си комплекс от качества в своята категория. В категорията на L200 в момента няма друг модел, който едновременно да разполага с използваемо при нормално шофиране двойно задвижване, понижаващ режим на трансмисията и блокаж на задния диференциал. Или казано по прост начин, моделът за пръв път в сегмента съчетава предимствата на тежките офроуд машини и балансирано и сигурно поведение на асфалт, с каквото може да се похвали например Volkswagen Amarok. Освен с познатите режими на движение, достигащи до такъв за справяне с екстремни терени (със заключен централен диференциал и включени „бавни“ предавки), водачът разполага и с допълнителен селектор за избор на комбинации от настройки на различните системи в зависимост от настилката – системата предлага избор между пясък, чакъл и скали. Според създателите на автомобила проходимостта му е подобрена в практически всички отношения, като например дълбочината на водни препятствия вече достига 700 вместо досегашните 600 милиметра – нагледно доказателство, че добрият дизайн освен повече красота може да носи и подобрена функционалност.

По време на първите официални тестове на модела в Европа имахме възможността да се убедим, че L200 притежава с потенциал за справяне с трудни ситуации, далеч надвишаващ възможността на 99 процента от водачите. Същевременно обаче той е станал значително по-рафиниран по отношение на представянето си на нормална настилка – автомобилът остава приятно тих и спокоен по магистрала, а управляемостта му по изобилстващи със завои шосета е доста по-добра, отколкото предполагат размерите и височината му. Моделът действително е станал по-добър във всяко отношение спрямо своя предшественик, което в съчетание с привлекателния дизайн дава сериозни шансове на Mitsubishi да изпълнят амбициозните си цели по отношение на пазарния дял в класа на L200.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Mitsubishi

Коментари
comments powered by Disqus