И двата автомобила са елегантни, привлекателни, практични и ивнънредно мощни. Дали със своя битурбо-редови „шестак” BMW 335i Touring ще успее да надвие Audi S4 Avant с неговия значително по-голям като кубатура V8, който при това серийно се предлага със система за двойно предаване?
Разликата в цената на двата автомобила е малко над 30 000 лева – за сметка на това, Audi предлага серийно задвижване на четирите колела, което при BMW ще може да се поръча чак от май месец нататък и ще се доплаща с около 5000 лева. Освен това, S4 Avant се задвижва от 4,2-лиров V8-двигател с по пет клапана на цилиндър и мощност 344 конскип сили, докато притежателите на BMW 335i Touring трябва да се задоволят с редови шестцилиндров мотор с 305 конски сили. Наред с казаното дотук, Audi предлага и значително по-богато серийно оборудване, което включва например ксенонови светлини, кожени тапицерии и така нататък.
Давид срещу Голиат?
На хартия това сравнение звучи като съревнование между Давид и Голиат, само че на практика нещата стоят по коренно различен начин – чрез великолепния синхрон в работата на двата си турбокомпресора, BMW напълно компенсира по-малкия си работен обем, а максимумът на кривата на въртящия момент се достига даже по-рано, отколкото при Audi. Така динамичните показатели на двата модела се оказват почти идентични и времената за ускорление се различават само в десети от секундата, максималната скорос ти без друга е еднаква и е ограничена по електронен път до 250 километра в час. Като допълнение към доброто си представяне, битурбодвигателят на „бавареца” показва и значително по-ниска жажда за гориво.
Серийното спортно окачване на S4 снижава каросерията с 20 милиметра, но намалението в комфорта се оказва значително по-осезаемо. Неравности от почти всякакъв характер се преодоляват с видима неохота и се предават в помти нефилтриран вид към гръбначните прешлени на пасажерите. Ходовата част с 18-цолови колела се справя най-добре при преминаване през малки неравности, но и тук автомобилът не успява да постигне плавност на нивото на BMW. При 335i Touring комфортът на возене е отличен при всякакви пътища, най-вече при движение по магистрали.
По отношение на полезния обем на товарните пространства, и двата автомобила логично нямат кой знае какво да предложат, и с усилия едва постигат нивото на един VW Golf например. Но рекорден обем на багажника не е нещо, което купувачите търсят при такъв тип автомобили – тук се ценят коренно различни качества, пък и багажниците на двата модела радват с невероятното качество на изработката и изобилието от практични детайли като ограничители за багаж и подлежащи на трансформации дъна.
Как изглежда крайният резултат? Двата автомобила завършват почти наравно, като всеки от тях сам по себе си има своите безценни предимства. Но когато стане дума и за финансовата страна на нещата, S4 Avant напълно закономерно изостава зад 335i Touring.
Текст: Йорн Томас
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
RS 6
Audi е по-ефтиният и по-логичният като избор автомобил от двата. А и имат quattro традиция което е несравнимо в завоите, все пак да не забравяме че пътя не е една права! :p
TDI 12W-N1
bmw e s dva turbo kompresora kakvi sa tezi neadekvatni sravnenia i davat po-golqm vartq6t moment kato pri 4x4 zadvijvane uskorenieto e po bavno po prinzip.
MPower
Ako 6te ne Quatro, a 8x8da slojat, da wzemat motora ot S8(5.2) ili W12 i kwato iskat -tronik kutiq da slojat ise6taneto ot awtomobila BMW nqma da postgnat nikoga.W na4aloto bqha samoletite sega sa niskoletq6tite koli.
MAX
edna e kolata i tq e BMW
N 1
Но когато стане дума и за финансовата страна на нещата, S4 Avant напълно закономерно изостава зад 335i Touring.
BMW ///M
^ hahah, ti koq smqtash che e po skupata? p.s. shte ti pomogna. Koqto pravi po bavna obikolka na pista..
Dqvola
30 de
Dqvola
Samo ne razbrah koq kola e s 30000 hilqdi po skupa?