На пазара от 2008 година, това поколение на Citroen C5 е по-малко просторно от предшественика, но и пък доста по-надеждно и солидно изработено.
При моделната смяна през 2008 година френската марка се погрижи за значително подобряване на качеството на Citroen C5 и пример за това е фактът че до края на 2012 година от него в Германия са продадени над 33 000 автомобила. Някога типичното за марката хидропневматично окачване се предлага само в по-високите нива на оборудване, а по-ниските разчитат на стоманени пружини, които обаче предлагат далеч по-малко комфорт. Една от характерните за модела черти е фиксираната средна част на волана.
Двигател: Бензиновите двигатели (1.6 VTi/120 к.с. и 1.6 THP/156 к.с.) са по-малко търсени от четирицилиндровия дизел 2.0 HDi със 135/140 к.с. Ако търсите по-изгоден вариант, това е 1.6 HDi, а тези, които пътуват много, могат да се насочат към 2.2 HDi със 163, 170 или 204 к.с. Предлаганата за някои версии автоматизирана механична предавателна кутия работи нехармонично и превключва бавно. Доста по-добро и с умерено по-висока цена заради широкото си разпространение е съчетанието на шестстепенната автоматика с рафинирания и мощен V6 дизелов мотор.
Каросерия: Ясен фаворит за купувачите на нови автомобили е комби моделът Citroen C5 Tourer. Въпреки че предшественикът предлагаше повече багажен обем, а във версията седан имаше и голям заден капак, актуалният модел не дава поводи за недоволство. Критики могат да бъдат отправени към слабото парно, малкото рафтове и несъвсем удобната работа с контролните уреди.
Изработка: Дори след много хиляди изминати километри каросерията запазва своята здравина и не става източник на шумове. Първите следи от експлоатацията се свеждат до износени тапицерии на седалките, разхлабени облицовки на тавана, надраскани повърхности в багажника, а понякога и до повредени климатични и навигационни системи.
Безопасност: Освен безпроблемното поведение на пътя и добрите спирачки на Citroen C5, в уравнението се включват серийно седем въздушни възглавници и светлини за завой; опционално се предлагат ксенонови светлини, както и асистенти за паркиране и спазване на лентата за движение.
Ходова част: Хидропневматичното окачване осигурява още по-комфортно преодоляване на неравностите в сравнение със стандартното стоманено, както и равно положение на каросерията при натоварване и максимално спускане на задния борд при товарене.
Кой двигател ви препоръчваме
При бензиновите това е мощният 1.6 THP със 156 к.с. Хармонично е съчетанието на Citroen C5 с дизели – най-добре с двулитров четирицилиндров или V6 Biturbo HDi.
Кой тип каросерия да изберете
Голям заден капак, пет сантиметра повече дължина, по-голяма гъвкавост и багажен обем (533 до 1490 срещу 467 л): ако всичко това ви е необходимо, по-добре е да изберете комбито. Последното предлага повече обзор, релси на покрива, задна чистачка, а по желание и електрическо задействане на капака и снижаване на автомобила.
От коя година да е моделът
При автомобилите Citroen C5 от 2008 и 2009 година се появяват дефекти в ходовата част, електрическата система и електрониката. Модерната навигация Drive 3D се предлага от април 2009 година.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Хидропневматичното окачване се предлага за по-скъпите варианти Tendence и Excusive, също както и алуминиеви джанти, двузонов климатроник и сгъващи се странични огледала. Препоръчителни са екстри като биксенонови светлини с функция за завой и отопление на седалките.
Каква е цената
За по-ранните седани Citroen C5 с четирицилиндров дизел трябва да платите около 10 000 евро, комбито струва средно 1000 евро повече.
Колко е надежден
Според експертите на Dekra, произвежданият от 2008 година Citroen C5 заема солидно място в горната, зелена част на скалата. По чести от средното са износването на кормилните щанги и течовете на амортисьори; това е причината в групите окачване/кормилно управление позицията на модела да е по-лоша от средното за класа.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(на средно ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(на средно ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
Димитър Живков Подвеждате читателите с този чуплив бензинов мотор разработен от БМВ 1.6 THP 156 к.с. Да се бяга от него с 200 ако не искате да намразите марката!! Здравите бензиновите двигатели на Ситроен са 2.0L 16V 143 к.с (EW10) и 3.0L 204 к.с!!
1.6 THP е с директно впръскване, проблемна турбина и чуплив!!
Димитър Живков
Подвеждате читателите с този чуплив бензинов мотор разработен от БМВ 1.6 THP 156 к.с. Да се бяга от него с 200 ако не искате да намразите марката!! Здравите бензиновите двигатели на Ситроен са 2.0L 16V 143 к.с (EW10) и 3.0L 204 к.с!! 1.6 THP е с директно впръскване, проблемна турбина и чуплив!!