Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Citroen C5

На пазара от 2008 година, това поколение на Citroen C5 е по-малко просторно от предшественика, но и пък доста по-надеждно и солидно изработено.

При моделната смяна през 2008 година френската марка се погрижи за значително подобряване на качеството на Citroen C5 и пример за това е фактът че до края на 2012 година от него в Германия са продадени над 33 000 автомобила. Някога типичното за марката хидропневматично окачване се предлага само в по-високите нива на оборудване, а по-ниските разчитат на стоманени пружини, които обаче предлагат далеч по-малко комфорт. Една от характерните за модела черти е фиксираната средна част на волана.

Двигател: Бензиновите двигатели (1.6 VTi/120 к.с. и 1.6 THP/156 к.с.) са по-малко търсени от четирицилиндровия дизел 2.0 HDi със 135/140 к.с. Ако търсите по-изгоден вариант, това е 1.6 HDi, а тези, които пътуват много, могат да се насочат към 2.2 HDi със 163, 170 или 204 к.с. Предлаганата за някои версии автоматизирана механична предавателна кутия работи нехармонично и превключва бавно. Доста по-добро и с умерено по-висока цена заради широкото си разпространение е съчетанието на шестстепенната автоматика с рафинирания и мощен V6 дизелов мотор.

Каросерия: Ясен фаворит за купувачите на нови автомобили е комби моделът Citroen C5 Tourer. Въпреки че предшественикът предлагаше повече багажен обем, а във версията седан имаше и голям заден капак, актуалният модел не дава поводи за недоволство. Критики могат да бъдат отправени към слабото парно, малкото рафтове и несъвсем удобната работа с контролните уреди.

Изработка: Дори след много хиляди изминати километри каросерията запазва своята здравина и не става източник на шумове. Първите следи от експлоатацията се свеждат до износени тапицерии на седалките, разхлабени облицовки на тавана, надраскани повърхности в багажника, а понякога и до повредени климатични и навигационни системи.

Безопасност: Освен безпроблемното поведение на пътя и добрите спирачки на Citroen C5, в уравнението се включват серийно седем въздушни възглавници и светлини за завой; опционално се предлагат ксенонови светлини, както и асистенти за паркиране и спазване на лентата за движение.

Ходова част: Хидропневматичното окачване осигурява още по-комфортно преодоляване на неравностите в сравнение със стандартното стоманено, както и равно положение на каросерията при натоварване и максимално спускане на задния борд при товарене.

Кой двигател ви препоръчваме

При бензиновите това е мощният 1.6 THP със 156 к.с. Хармонично е съчетанието на Citroen C5 с дизели – най-добре с двулитров четирицилиндров или V6 Biturbo HDi.

Спецификации на двигателите на Citroen C5
Кой тип каросерия да изберете

Голям заден капак, пет сантиметра повече дължина, по-голяма гъвкавост и багажен обем (533 до 1490 срещу 467 л): ако всичко това ви е необходимо, по-добре е да изберете комбито. Последното предлага повече обзор, релси на покрива, задна чистачка, а по желание и електрическо задействане на капака и снижаване на автомобила.

От коя година да е моделът

При автомобилите Citroen C5 от 2008 и 2009 година се появяват дефекти в ходовата част, електрическата система и електрониката. Модерната навигация Drive 3D се предлага от април 2009 година.

Кое ниво на оборудване е подходящо

Хидропневматичното окачване се предлага за по-скъпите варианти Tendence и Excusive, също както и алуминиеви джанти, двузонов климатроник и сгъващи се странични огледала. Препоръчителни са екстри като биксенонови светлини с функция за завой и отопление на седалките.

Каква е цената

За по-ранните седани Citroen C5 с четирицилиндров дизел трябва да платите около 10 000 евро, комбито струва средно 1000 евро повече.

Цени на Citroen C5 в Германия
Колко е надежден

Според експертите на Dekra, произвежданият от 2008 година Citroen C5 заема солидно място в горната, зелена част на скалата. По чести от средното са износването на кормилните щанги и течовете на амортисьори; това е причината в групите окачване/кормилно управление позицията на модела да е по-лоша от средното за класа.

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    (на средно ниво)
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    (на средно ниво)
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари
comments powered by Disqus